آموزش عکاسیآموزش و ترفند

نکاتی برای عکاسی با گلکسی S4 سامسونگ

گلکسی اس ۴ را می‌توان از لحاظ دوربین و کارایی‌هایش، از موبایل‌های دیگر، متمایز دانست چرا که سامسونگ، از بهترین و قوی‌ترین ویژگیی‌ها در این دوربین استفاده کرده است.
به گزارش خبرنگار موبنا،‌ با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی، نگرانی از بابت رزولوشن عکس وجود نخواهد داشت؛ اما عکس با کیفیت خوب زمانی بدست می‌آید که دوربین بتواند از پس موقعیت‌های مختلف بر بیاید. در گلکسی اس۴، تنظیمات مختلفی وجود دارد که خیال شما را از این بابت راحت می‌کند که همه این تنظیمات در قسمت Mode (حالت) دوربین وجود دارد.
s4-1
Mode (حالت)، به کاربر این اجازه را می‌دهد تا سریع و به آسانی از موقعیت‌های گوناگون و متفاوت، بهترین عکس‌ها را بگیرید.
با انتخاب Auto، تمام تنظیمات عکس، از جمله تنظیم نور و رنگ‌ها، به طور خودکار انتخاب می‌شود و بیشتر برای عکس‌های عمومی استفاده می‌شود.

s4-2

حالت Beauty Face (آرایش چهره) این حالت، بهترین عکس‌ها را از صورت اشخاص می‌گیرد.
دوربین، به طور خودکار صورت شخص را پیدا می‌کند و بهترین نور و رنگ را برای وضوح بیشتر صورت تنظیم می‌کند.
از این مورد می توان بیشتر برای عکسبرداری‌های پرتره استفاده کرد.

s4-3

Best Photo،هشت عکس پشت سر هم و بدون وقفه برای شما می‌گیرد و شما می‌توانید بهترین‌های آنها را انتخاب کنید و نگه دارید.
این مد، زمانی بیشترین استفاده را دارد که شما در حال عکس گرفتن از چندین نفر هستید و می‌خواهید بهترین حالت از تمام افراد را در عکس داشته باشید.
s4-4
Best Face (بهترین چهره) Best Face حتی یک قدم فراتر از Best Photo رفته است، در این حالت پنج عکس پشت سر هم گرفته می‌شود و شما می‌توانید بهترین حالت از چهره اشخاص را جداگانه انتخاب کنید.
Sound & Shot (عکس و صدا) در این حالت، پس از عکس گرفتن، نه ثانیه صدای محیط را ضبط می‌کند. این ۹ ثانیه برای مثال می‌تواند صحبت خودتان باشد یا صحبت افرادی که از آنها عکس گرفته شده یا هر صدای دیگر باشد.
s4-5
Drama (درام) با این حالت عکس‌های کاملا خلاقانه‌ای می‌توان گرفت.
این حالت به شما اجازه می‌دهد تا مسیر یک شخص یا شئ متحرک را در یک عکس نشان دهید. در این سیستم، قسمت‌های جا‌به‌جا شده عکس را با فاصله چند صدم ثانیه، بر روی پس‌زمینه ثابت عکس قرار می‌دهد.
Animated Photo (عکس‌های متحرک) این حالت به شما این اجازه را می‌دهد تا عکس‌های متحرک با فرمت GIF بگیرید. پس از عکس گرفتن، شما می‌توانید قسمت‌های دلخواه‌تان در عکس را ثابت نگه دارید و قسمت‌هایی را متحرک دانست.
Panorama (پانوراما) این ویژگی به اندازه کافی معروف هست و با این حالت می‌توانید ۳۶۰ درجه اطراف خودتان را عکس بگیرید.
Sports (ورزشی) زمانی که سرعت سوژه‌های شما در عکس بالاست، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. با این ویژگی، سرعت شاتر دوربین موبایل شما بالا خواهد بود و بیشتر مناسب صحنه‌های ورزشی می‌باشد.
Night (شب) از این ویژگی می‌توانید در مواقعی که نور کم است یا در شب عکس می‌گیرید، استفاده کنید.
این حالت، سرعت شاتر شما را کاهش می‌دهد، اما دیافراگم (Aperture) دوربین شما در بازترین حالت خود قرار می‌گیرد تا بهترین عکس را در نور کم بگیرید.
در کنار ویژگی‌های Mode، دوربین گلکسی اس۴، کارکرد‌های دیگری هم در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
دیگر نیازی به این نیست که از رهگذری بخواهید تا عکس شما با دیگران را بگیرد. با انتخاب Dual Shot ، شما در عکسی که می‌گیرید، خواهید بود.
در هنگام عکسبرداری، عکس خودتان، با استفاده از دوربین دوم گلکسی اس۴ که ۲ مگاپیکسل است، در یک فریم بر روی تصویر قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این فریم را جا‌به‌جا، کوچک یا بزرگ کنید و سپس عکس را بگیرید. حتی انتخاب‌های گوناگونی برای فریم دارید.
در حالت Auto Night Detection مواقعی هست که شما نمی‌خواهید از فلش موبایلتان استفاده کنید، مثلاً مواقعی که نور‌های رنگی در صحنه وجود دارد و شما می‌خواهید این نور‌ها با رنگ اصلی‌شان در عکس باشند، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. در این حالت، تنظیمات دوربینتان به گونه‌ای خواهد بود که بهترین عکس بدون فلش گرفته شود.
Voice Recognition با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید با صدای خود و بدون اشاره به موبایلتان، عکس بگیرید. فقط با گفتن اسمایل (Smile)، چیز (Cheese)، کپچر (Capture) یا شوت (Shoot)، عکس شما گرفته خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا