اخبار

نگاهی به فناوری‌های آینده تلفن‌های همراه هوشمند اپل

اپل چند قابلیت جدید برای آیفون‌های جدید خود در اختیار دارد. سال گذشته، این کمپانی با عرضه آیفون X از طراحی جدید و البته به‌روز خود رونمایی کرد و بدون شک مدل‌های سال جاری نیز از این شیوه طراحی جدید پیروی خواهند کرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از بلومبرگ، این کمپانی آمریکایی برای متفاوت کردن مدل‌های جدید خود از مدل‌های سال گذشته، قابلیت‌های ویژه و منحصربه‌فردی را به آن‌ها خواهد افزود.

نگاهی به فناوری‌های آینده تلفن‌های همراه هوشمند اپل

مطالب مرتبط:

از جمله برترین قابلیت‌هایی که اپل در سال جاری برای تلفن‌های همراه هوشمند خود عرضه خواهد کرد فناوری جدید صفحه نمایش خواهد بود که تجربه‌ای سه‌بعدی از تصاویر به نمایش درآمده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بر اساس گزارش‌ها اپل نیز مانند سامسونگ در حال کار بر روی پنل‌های OLED ویژه‌ای است که می‌تواند در برخی از نقاط به‌صورت انحنادار تولید شود اما برخلاف نمونه عرضه شده توسط سامسونگ، پنل از جهات پایین و بالای خود دارای انحنا خواهد بود. همچنین از دیگر قابلیت‌های جدید اپل عرضه قابلیت کنترل حرکتی ویژه‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد تا تنها با استفاده از حرکات انگشتان خود در نزدیکی صفحه نمایش و بدون لمس فیزیکی آن به کنترل دستگاهشان بپردازند. هر دو فناوری‌های جدید کنترل حرکتی و صفحه نمایش جدید هنوز در مرحله اولیه و تکاملی هستند پس احتمال این وجود دارد که این قابلیت‌ها بر روی تلفن‌های همراه هوشمند سال جاری اپل عرضه نشود و می‌توان انتظار داشت که عرضه این قابلیت‌های جدید به سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ به تاخیر بیفتد.
علاوه بر این فناوری‌های جدید، اپل همچنین در حال کار بر روی فناوری صفحه نمایش جدیدی است که در صورت موفقیت می‌تواند جای صفحه‌نمایش‌های OLED امروزه را بگیرد. این فناوری جدید که با نام میکرو ال ای دی شناخته می‌شود برتری‌های بسیار زیادی نسبت به صفحه‌نمایش‌های OLED حال حاضر دارد که یکی از آن‌ها نداشتن ماده‌ای ارگانیک است که از سوختن آن جلوگیری می‌کند و البته عرضه این صفحه نمایش‌ها توسط اپل، اتکای این کمپانی بر روی صفحه‌نمایش‌های کمپانی سامسونگ را به‌صورت کلی از بین خواهد برد.


مطالب بیشتر:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا