اخبار

نگاهی به قابلیت های امنیتی گلکسی S9 سامسونگ‎

نگاهی به قابلیت‌های برتر پرچمداران جدید سامسونگ

گلکسی S9 نماد امنیت

 
گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ سامسونگ را همه بخاطر نوآوری در روش‌های ثبت و البته به اشتراک‌گذاری خاطرات‌مان می‌شناسیم. اما چیزی که شاید کمتر به آن پرداخته شده باشد امنیتی است که این پرچمداران در نگهداری و دسترسی به این خاطرات و اطلاعات ایجاد می‌کنند .
در پرچمداران جدید سامسونگ همه اطلاعات، عکس‌ها و فیلم‌های شما با پلتفرم امنیتی ناکس (Knox) این شرکت حفاظت شده و همزمان اجازه دسترسی به آنها نیز با استفاده از فناوری‌های بیومتریک منحصربه‌فردی کنترل می‌شود. گلکسی S9 با هدف افزایش انعطاف و راحتی‌کار توسط کاربر، قابلیت‌های جدیدی را در حوزه تایید هویت بیومتریک به مجموعه امنیتی معمول در سری گلکسی اضافه کرده است. در ادامه نگاهی داریم به قابلیت‌های برجسته‌ای مثل اسکن هوشمند (Intelligent Scan) و اثرانگشت انحصاری (Dedicated Fingerprint) که هم‌زمان با بهینه کردن دسترسی کاربر به گوشی، از اطلاعات شخصی آنها نیز به بهترین شکل حفاظت می‌کنند.

مطالب مرتبط

 

رویکردی هوشمند برای تایید هویت

شرکت سامسونگ با ترکیب فناوری‌های پیشرفته خود در حوزه اسکن چشم و تشخیص چهره با فناوری‌های هوشمند، توانسته است امنیت بیومتریک یکپارچه‌ای را ایجاد کند که امکان دسترسی سریع و البته امن کاربر را به گوشی می‌دهد.
اسکن هوشمند در واقع یک روش تایید هویت مبتنی بر یادگیری عمیق است که از تمامی نقاط قوت فناوری‌های اسکن چشم و تشخیص چهره استفاده می‌کند تا کاربر بتواند به سادگی اما به شکلی کاملا امن قفل گوشی خود را باز کرده و به اطلاعات حفاظت شده آن دسترسی پیدا کند. این روش تمامی خصوصیات مشهود چهره شما را با دقت و با درنظر گرفتن میزان نور محیط، تحلیل کرده و بر اساس آن بهترین روش باز کردن گوشی را به شما پیشنهاد می‌دهد. چندروشی بودن اسکن هوشمند این امکان را فراهم می‌کند تا مطمن شویم که تایید هویت بیومتریک تقریبا در هر محیطی بصورت موفق انجام شود.
فناوری پیشرفته تشخیص چهره در گلکسی S9 از انبوهی از داده‌ها برای تشخیص خصوصیات متمایز چهره شما از زاویه‌های متعدد استفاده کرده و فناوری اسکن چشم در این گوشی نیز می‌تواند الگوی منحصربه‌فرد چشم شما را از فاصله‌ای دورتر تشخیص دهد. این ترکیب قدرتمند از بهترین نوآوری‌ها در حوزه هوش مصنوعی و تایید هویت بیومتریک باعث می‌شود تا گلکسی S9 حتی در شرایطی که بخشی از چهره کاربر با یک پارچه یا شئی پوشانده شده، هویت او را به درستی تشخیص دهد. به این ترتیب نیازی نیست برای تشخیص چهره کلاه‌تان را بردارید یا روسری‌تان را درست کنید.
با توجه به این تجربه‌های موفق، اکنون شرکت سامسونگ قصد دارد در آینده امکان استفاده از اسکن هوشمند را در بازه بزرگتری از اپلیکیشن‌ها فراهم کند که گزینه اول هم برنامه Samsung Pass خواهد بود. اضافه کردن این قابلیت به اپلیکیشن به کاربران امکان می‌دهد تا حتی برای لاگین کردن در وبسایت‌های مختلف و یا وارد کردن اطلاعات حساس‌شان در یک سایت، به همین شکل ساده و امن در مرورگر Samsung Internet عمل کنند.
 

حداکثر امنیت در دستان شما

حسگر اثر انگشت گلکسی S9 در پشت دستگاه هم اکنون قابلیت‌های جدیدی در روش تایید هویت آزمون و خطایی خود دارد که کاربردهای استفاده از اثر انگشت را بیشتر از قبل می‌کند.
این حسگر که اکنون با هدف ساده‌تر شدن کاربرد دستگاه در زیر دوربین قرار گرفته به کاربر امکان می‌دهد تنها با یک اشاره اثر انگشت خود را ثبت کند و در عین حال برای مواردی مانند دسترسی به پوشه امن دستگاه نیز یک اثر انگشت اختصاصی را تعیین کند. پوشه امن سامسونگ یک محل ذخیره‌سازی کدگذاری شده است که امکان دسترسی امن و ساده را به اپلیکیشن‌ها و فایل‌های خصوصی کاربر فراهم می‌کند. هر کاربر بنا به تشخیص خود می‌تواند این فولدر را به یکی از روش‌های متعدد مانند اثر انگشت اختصاصی، پین کد، الگو، رمز عبور یا اسکن چشم قفل کند.
به این ترتیب وقتی کاربر قفل گوشی را باز می‌کند به جای آنکه به صفحه اصلی یا هوم اسکرین منتقل شود، مستقیما به فولدر امن برده می‌شود. در عین حال کاربر می‌تواند تعیین کند که محتوا و اپلیکیشن‌های داخل این فولدر نیز چطور نمایش داده شود، مثلا شبیه یک فولدر عادی یا به شکل لانچر نمایش داده شوند. در حالت دوم یک صفحه‌ اصلی امن نمایش داده می‌شود که تنها اپلیکیشن‌های خصوصی در آن قرار دارند اما هم زمان ویجت مخصوص فولدر امن موجود در صفحه هم امکان اضافه کردن اپلیکیشن‌های بیشتر را به کاربر می‌دهد.
در مجموع می‌توان گفت قابلیت‌های امنیتی گلکسی S9 و S9+ با ترکیب فناوری‌های بیومتریک و هوش مصنوعی، تجربه‌ای ساده، روان و در عین حال کاملا خصوصی امن را به کاربر می‌دهد.


بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا