اخبار

نگاهی دقیقتر به دوربین گلکسی گلکسی نوت ۸ سامسونگ

دریچه‌ای نوین به دنیای عکاسی موبایل

 
شرکت سامسونگ با معرفی پرچمدار گلکسی نوت ۸ بار دیگر استانداردهای دوربین را در دنیای گوشی‌های هوشمند جابه‌جا کرد. نوت ۸ اولین گوشی مجهز به دو دوربین پشتی با دقت ۱۲ مگاپیکسل است که هردو لنز واید و تله آن به لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) مجهز شده‌اند.
دوربین این گوشی علاوه بر زوم دیجیتال، مجهز به زوم اپتیکال است و در نتیجه می‌تواند عکس‌هایی دقیق و شفاف را حتی از فاصله دور یا در نور کم بگیرد. قابلیت‌های جدید فوکوس آنی (Live Focus) و ثبت دوگانه (Dual Capture) در این گوشی نیز به کاربر امکان کنترل خلاقانه روی عکس را می‌دهد.
 

دوربین دوگانه چیست و چرا اهمیت دارد؟

همانطور که از نام آن پیداست، دوربین دوگانه مجهز به دو دوربین مجزا و حسگرهای تصویری مجزا است که به صورت مکمل یکدیگر عمل می‌کنند. به صورت کلی یکی از دوربین‌ها شبیه یک دوربین عادی عکسی رنگی از محیط می‌گیرد. هم‌زمان دوربین دیگر روی عناصر اضافه‌ای متمرکز می‌شود که در حسگر اولیه ثبت نمی‌شوند. در نتیجه در هر بار دوربین دو عکس می‌گیرد و ترکیب این دو عکس است که تصویری باکیفیت و با عمق بیشتر به شما تحویل می‌دهد.
به همین شکل، دوبین گلکسی نوت ۸ هم از هردو لنز واید و تله به صورت هم‌زمان و برای ثبت بهترین عکس ممکن استفاده می‌کند.
 
نگاهی دقیقتر به دوربین گلکسی گلکسی نوت 8
 

نقش زوم در این دوربین چیست؟

دوربین گلکسی نوت ۸ با داشتن امکان زوم دوبرابر اپتیکال و زوم ۱۰ برابر دیجیتال، می‌تواند عکس‌های کلوزآپ را با وضوح و کیفیت بالا بگیرد. به این ترتیب حتی در مواردی که با سوژه موردنظرتان فاصله دارید با استفاده از زوم اپتیکال می‌توانید بدون کاهش کیفیت، عکس‌هایی حرفه‌ای بگیرید. مثلا برای عکس گرفتن از گروه موسیقی روی سن در کنسرت‌ها، می‌توانید با زوم گلکسی نوت ۸ حتی جزئیات صحنه را هم ثبت کنید.
 
نگاهی دقیقتر به دوربین گلکسی گلکسی نوت 8
 

عکس‌هایی برجسته

لنز واید دوربین نوت ۸ مجهز به زوم بالا، گشودگی دریچه دیافراگم F1.7 و فناوری پیکسل دوگانه است. لنز تله این گوشی نیز گشودگی دیافراگم برابر F2.4 دارد. ترکیب این دو لنز امکان تمرکز دقیق و سریع روی اشیای موردنظر کاربر را دارد. به این ترتیب عکس نهایی حتی برای محیط‌های کم نور نیز بسیار دقیق و شفاف می‌شود.
وجود لرزشگیر (OIS) دوگانه به کاربران امکان می‌دهد تصویری دقیق با فوکوس مناسب را در تمامی شرایط نوری داشته باشند. حتی در شرایطی که دست‌تان به صورت کامل ثابت نباشد.
با استفاده از قابلیت‌های جدید دوربین گلکسی نوت ۸ می‌توانید عکس‌هایی منحصربه‌فرد و متمایز از دیگران بگیرید. مثلا با Live Focus کاربر می‌تواند افکت بوکه (bokeh) را تنظیم کند. این افکت موجب می‌شود بخش‌های خارج از فوکوس تصویر به صورت زیبایی تار شوند. با این کار عمق تصویر کاملا تغییر می‌کند. در این حالت چه در حالت پیش نمایش و چه بعد از گرفتن عکس و داخل گالری، می‌توان شدت این افکت را تنظیم کرد.
 
نگاهی دقیقتر به دوربین گلکسی گلکسی نوت 8
 
هرچند در اغلب موارد کاربران ترجیح می‌دهند پس‌زمینه را تار کنند تا سوژه موردنظر بیشتر به چشم بیاید اما گاهی آن پس زمینه نیز به اندازه خود سوژه اهمیت دارد. مثلا زمانی که از یکی از عزیزان‌تان جلوی یکی از مناظر مشهور جهان عکس می‌گیرید. در حالت ثبت دوگانه هر دو لنز واید و تله گوشی به صورت هم‌زمان عمل کرده و هرکدام یک عکس جداگانه می‌گیرند. بعد از گرفته شدن عکس کاربر می‌تواند در گالری به هردوی این عکس‌ها دسترسی داشته باشد.
دوربین جلوی گوشی نوت ۸ هم مجهز به فوکوس خودکار، دقت ۸ مگاپیکسل و گشودگی دریچه دیافراگم F1.7 است. با کمک این دوربین می‌توانید سلفی‌هایی شفاف گرفته و به صورت ویدیویی با دیگران صحبت کنید. لنز شفاف این دوربین باعث می‌شود حتی در نور کم هم بتوان جزئیات را کاملا ثبت و در عین حال با استفاده از فوکوس خودکار هوشمند، چهره را رهگیری کرد.
دوربین دوگانه سامسونگ که بهترین نمونه در کلاس خود است با تجهیز به OIS روی هر دو لنز و قابلیت‌هایی مانند فوکوس آنی و ثبت دوگانه توانسته است گلکسی نوت ۸ را به برترین دستگاه برای گرفتن عکس‌هایی دقیق و شفاف تبدیل کند. گوشی که لحظه‌های خاص زندگی کاربر را به عنوان یادگاری برای آینده ثبت می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا