اخبار تکنولوژی

هدست XR سامسونگ و گوگل در راه است

در حالی که گوگل برنامه‌های توسعه خود را برای هدست واقعیت افزوده کاسته است، به نظر می‌رسد که به طور کلی از چنین هدست‌هایی دوری نکرده. این شرکت اکنون در حال همکاری با سامسونگ برای ساخت هدست XR (واقعیت توسعه یافته) است.

بر اساس گزارشی جدید، غول موتور جستجو در حال همکاری با شرکت کره جنوبی برای توسعه هدست جدید XR است. هدست جدید با نام تجاری سامسونگ در داخل با عنوان Project Moohan شناخته می‌شود و آخرین گزارش جزئیات بیشتری را فاش کرد. ظاهرا گوگل در حال ساخت نرم افزار اندروید XR برای هدست آینده است.

به نظر می‌رسد این کار به صورت کاملا محرمانه انجام می‌شود، زیرا سامسونگ نگران این بود که سایر تیم‌های AR در Google محصولی بسازند که بتواند با Project Moohan رقابت کند. برای کسانی که اطلاع ندارند، گوگل در حال حاضر روی یک پلتفرم نرم افزاری “Micro XR” برای تولیدکنندگان شخص ثالث کار می‌کند. به عبارت دیگر، افشا اطلاعات می‌تواند به طور بالقوه برای هدست XR جدید سامسونگ مضر باشد.

هدست XR گوگل و سامسونگ بزودی معرفی می شود

گزارش دیگری حاکی از آن است که سامسونگ عرضه هدست خود را به دلیل عرضه Vision Pro اپل به تعویق انداخت. اساساً، آنها می‌ترسیدند که اولی با پیشنهاد سازنده آیفون مطابقت نداشته باشد. بر اساس آنچه تاکنون می‌دانیم، انتظار می‌رود پروژه موهان در تابستان سال آینده رونمایی شود.

اگرچه، منبعی از داخل گوگل اظهار داشت که دوره یکساله برای توسعه محصولی که توجه بازار را به شیوه‌ای مشابه Vision Pro جلب کند، کافی به نظر نمی‌رسد. بنابراین ممکن است سامسونگ و گوگل به دلیل توسعه شتاب‌زده محصولی نیمه کاره در بازار عرضه کنند. اما این هنوز فقط حدس و گمان است، بنابراین فعلاً این گزارش را باید شایعه محسوب کرد.

دو شرکت گوگل و سامسونگ مدتها بوده با هم همکاری می‌کنند و این چیز عجیبی نیست. برای کسب اطلاعات تکمیلی باید منتظر اخبار موثقی باقی ماند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا