اخبار

هشدار همراه اول در خصوص تماس‌های ناشناس با شماره‌های بین المللی

چندی است که کاربران همراه اول با تماس‌هایی با شماره‌های بین‌ المللی مواجه می‌گردند. این تماس‌ها که به سرعت قطع می‌شوند، کنجکاوی کاربر را برای برقراری تماس و تحقیق درباره‌ی تماس ناشناس بالا می‌برد، بنابراین کاربر برای برقراری تماس اقدام نموده و متحمل زیان‌های بعدی آن می‌شود. اما موضوع این تماس‌ها که حساسیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز، در پی داشته، چیست؟ با موبایلستان همراه باشید. تماس ناشناس
با افزایش تعداد معترضان و شاکیانی که اعلام داشتند پس از برقراری ارتباط با چنین شماره‌هایی، اعتبار آن‌ها کاهش یافته یا سرعت اینترنت‌شان کم شده است، همراه اول به سرعت در صدد پیگیری مشکل برآمد.
در سال های اخیر مشکلی با نام “Wangiri Fraud” یا  “Wangiri Scam”به وجود آمده است که از ابتدای رویت موضوع، مرکز MCI-CERT همراه اول اقدامات لازم جهت جلوگیری و مسدودسازی شماره های بین المللی مشکوک که موجب اعمال ضرر به مشترکین بوده اند را در سریع ترین زمان ممکن انجام داده تا مشترکین کمتری متحمل هزینه گردند و آگاهی رسانی مربوطه نیز در وبسایت شرکت ارتباطات سیار ایران قرار گرفت. همچنین در تاریخ ۲۹ مهرماه پیامکی با مضمون زیر برای کاربران همراه اول ارسال شد:
” مشترک محترم، در صورت مشاهده تماس از سوی شماره های بین‌المللی ناآشنا و نامتعارف از کشورهای مختلف، از برقراری تماس با آن‌ها جدا خودداری فرمایید. تماس با این شماره ها می‌تواند هزینه زیادی را به شما تحمیل نماید. ”
در تاریخ ۳۰ مهرماه نیز، محمدجواد آذری، وزیر محترم وزارت اطلاعات و ارتباطات، با نشر پیامک ارسالی از سوی شرکت ارتباطات سیار ایران در توییتر خود به مردم در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری هشدار دادند. تماس ناشناس
تماس ناشناس

شماره‌های ناشناس بین المللی، شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری

هنگامی که گوشی تلفن خود را بررسی می‌کنید و با تماسی از دست رفته مواجه می‌شوید، برای برقراری ارتباط اقدام می‌کنید، حال آنکه توجهی به پیش شماره آن نداشته‌اید. این در حالی است که اخیرا اپراتورهای خارجی که اکثرا متعلق به کشورهای مالدیو، ماداگاسکار و… هستند، با مخاطبین در کشورهای مختلف تماس می‌گیرند. مخاطب پس از برقراری تماس دوباره، ناخواسته و ناآگاهانه سبب متضرر شدن خود و سودآوری تماس خروجی برای این اپراتورها می‌شود. این کار که با نام تقلب مخابراتی شناخته می‌شود از روش‌های جدید کلاهبرداری بشمار می‌رود.
در این روش کلاهبرداری، با استفاده از شماره‌هایی ویژه، فرد یا افرادی با کاربر تماس حاصل می‌کنند. پس از اطمینان از برقراری ارتباط سریعا تماس را قطع و منتظر برقراری تماس از سوی کاربر می‌شوند. در این تماس ها هر مقدار طول مکالمه و زمان آن بیشتر باشد، هزینه بیشتری برای کاربر محسوب می‌گردد. بنابراین، اپراتورهای متقلب با استفاده از شیوه‌های مختلف، توجه کاربر را جلب و زمان مکالمه را افزایش می‌دهند. گاهی یک صدای ضبط شده برای کاربر پخش می‌شود. این صدای ضبط شده به زبان انگلیسی و گاهی به زبان کشوری است که مخاطب در آن‌جا زندگی می‌کند. روش دیگر استفاده از اپراتور انسانی است که با صحبت کردن درباره موضوعات جذاب مانند برنده شدن و دریافت جایزه، سعی در افزایش زمان مکالمه دارند.
تماس ناشناس
اگر چنین شرایطی برای شما پیش آمد، توصیه می کنیم از برقراری تماس مجدد خودداری کنید تا هزینه‌های بالای چنین تماس‌هایی را متحمل نشوید. کاربرانی که انتظار دریافت تماس از کشورهای خارجی را دارند با شناخت پیش شماره آن‌ها می‌توانند پاسخگوی شماره‌هایی با پیش شماره مشخص شده باشند.
متاسفانه روش‌های کلاه برداری نیز با پیشرفت تکنولوژی، تغییر یافته و رشد می‌کنند. بنابراین لازم است با شناخت مسائل روز و هم گام شدن با اخبار تکنولوؤی در برابر چنین آسیب‌هایی مصون بمانید.  شرکت ارتباطات سیار ایران که همیشه درصدد جلب رضایت کاربران خود است، به عنوان اولین اپراتور همراه این آگاهی رسانی را از طریق پیامک در اختیار مشترکین خود قرار داد.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا