اخبار

وی چت از محبوبیت در چین افتاد

وی چت یکی از پیام های رسان هایی است که در سال های گذشته در سراسر گذشته به شدت رشد کرده و موفق به جذب کاربران زیادی شد. جالب است بدانید تا همین زمان های اخیرا حداقل در کشور چین به عنوان پیام رسان برتر شناخته می شود. ولی خبرهای رسیده حاکی از آن است که به نظر می رسد این پیام رسان در کشور خودش نیز در حال از دست دادن محبوبیت و جذابیت است. وی چت یکی از نرم افزارهایی است که در چین به صورت پیشفرض بر رئی تعداد زیادی از گوشی های هوشمند تولید شده نصب می شود. اما آمارهای منتشر شده نشان می دهند که کاربران چینی نیز در حال رفتن به سمت دیگر گزینه های موجود هستند و دیگر وی چت را برای برقراری اربتاط مناسب نمی دانند.

براساس گزارش رسانه‌های چینی، استارتاپ Bytedance توسعه‌ دهنده‌ی اپلیکیشن TikTok و خبرخوان Toutiao، در حال توسعه‌ اپلیکیشن جدیدی به ‌نام Flipchat است. درحالی که هنوز این توسعه دهنده هیچ اطلاعاتی درمورد اپلیکیشن تحت توسعه اش به دیگران ارائه نداده است. اما به نظر می دهد که این نرم افزار در زمان خوبی در حال عرضه است. تا به امروز استارتاپ Bytedance توانست برخی از رقبا را با اپلیکیشن‌های محبوبش از صحنه‌ رقابت حذف کند و حتی به حوزه‌ های دیگری از جمله تجارت الکترونیک وارد شود. در حالی وی چت موفق به جذب یک میلیارد کاربر شده است که در سال های اخیر نتوانسته است پا به پای دیگر شرکت های فعال در زمینه پیام رسان پیش برود و حتی نوجوانان معتقند که این اپلیکیشن بیشتر مناسب سالمندان است!

در این بازار بی رونق وی چت شرکت های دیگر به خوبی دست به کار شده اند و موفق به ارائه گزینه های دیگری به جمعیت ۱.۴ میلیاردی چین شدند. Yinyu یکی از این اپلیکیشن هاست که بسیار فضای جذابی نسبت به وی چت داشته و مورد استقبال جوانان قرار گرفته است. در حال حاظر این برنامه یکی از ۵ شبکه اجتماعی در اپل استور چین بوده و رتبه ۱۲ را در میان تمام اپ های رایگان را در اخیتار دارد. Soul یکی دیگر از این تلاش هاست که براساس اخرین آمارها توانست شبکه اجتماعی ویبو چین را نیز پشت سر قرار دهد. در این سرویس افراد می توانند جفت روحی خودشان را از سراسر جهان پیدا کنند. سول براساس برخی تست‌‌ های شخصیتی، کاربران را با یکدیگر جفت می‌ کند.

هر یک از این نرم افزارها به خوبی توانسته اند که کاربران زیادی را در این بازار بزرگ جلب کنند. اما باید بدانید که هیچ یک از این سرویس ها به اندازه مورد توجه نیستند. براساس اعلام شرکت اسمارتیزان (Smartisan) یکی از سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند،Bullet Messaging  در عرض دو هفته بعد از عرضه به بازار توانست بیش از پنج میلیون کاربر را جذب کند. برخی معتقدند که این اپلیکیشن، رقیب اصلی وی‌ چت خواهد بود. باید دید که دیگر شرکت های فعال در کشورهای دیگر نیز برنامه ای برای جلب کردن ۱ میلیارد عضو وی چت دارند یا خیر.


بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا