ریپورتاژ آگهی

پارچه فایبرگلاس سیلیکونی، مقاوم در برابر حرارت و اشتعال

پارچه فایبرگلاس سیلیکونی را می توان یکی از بهترین پارچه های صنعتی محسوب نمود. این محصول که چرخ صنایع را به حرکت درآورده، حاوی ماده ای به نام رزین سیلیکون بوده و از الیاف فایبرگلاس تشکیل یافته است.

روکش آن از جنس سیلیکون می باشد. با توجه به حضور مواد رزینی در ساختار این پارچه، نتایج مثبتی همچون عدم پخش و انتشار الیاف فایبرگلاس در هوا رخ خواهد داد.

ساختار مثبت این پارچه، آن را جهت استفاده در محیط های شیمیایی، مناسب گردانده است. یکی از امتیازات ویژه ای که به این محصول اختصاص یافته، قابلیت تحمل حرارتی بالای آن می باشد که باعث شده پارچه فوق در برابر حرارت های بسیار زیاد یعنی حرارت ۶۰۰ درجه سانتیگراد، قدرت تحمل بالایی از خود نشان دهد. قدرتی که هیچ چیز جلودار آن نیست.

پارچه فایبرگلاس نسوز و مزایای بی نظیر آن

این پارچه که اغلب به عنوان عایق الکتریکی و حرارتی، مورد توجه و استفاده قرار می گیرد؛ از مزیت های بی نظیر برخوردار می باشد. مانند:

مقاوم در برابر ذوب شدن:

پارچه مذکور در برابر ذوب شدن تاب آورده و به هیچ وجه حرارت باعث آب شدن آن نخواهد شد. همچنین می توان گفت پارچه های سیلیکونی فایبرگلاس ضد اشتعال اند.

دارای خاصیت کشسانی:

با بررسی های به عمل آمده، مشخص گشته پارچه سیلیکونی از خاصیت کشسانی فوق العاده ای برخوردار بوده و بیشترین استحکام کششی را داراست.

دارای پایداری شیمیایی:

این پارچه از پایداری شیمیایی عالی برخوردار می باشد. این مزیت موجب شده تا هیچ یک از مواد شیمیایی، اعم از مواد اسیدی و قلیایی در آن نفوذ نکنند.

عایق قوی:

این پارچه نه تنها در برابر آب، مانند عایق عمل نموده و از آن تاثیر نمی پذیرد؛ بلکه از اسید، آب و روغن نیز چنین تاثیری نخواهد پذیرفت.

انعطاف پذیر:

انعطاف پذیری عالی این پارچه را می توان یک امتیاز مثبت برای آن محسوب نمود. این مزیت سبب استفاده مناسب از این پارچه در محیط های باریک و دارای انحنا شده است.

خرید پارچه فایبرگلاس سیلیکونی

پارچه نسوز فایبرگلاس، مشتمل بر چند نوع است؟

پارچه سیلیکونی فایبرگلاس از تنوع لازم برخوردار بوده و توانسته به نیاز صنایع به خوبی پاسخ دهد. انواع این پارچه عبارتند از:

یک رو فایبرگلاس سفید یک رو سیلیکون:

الیاف فایبرگلاس موجود در این پارچه قادرند حرارت ۵۰۰ درجه سانتیگراد را به خوبی تحمل نمایند. همچنین مواد سیلیکونی موجود در آن نیز حرارت ۳۰۰ درجه را تاب می آورند. این محصول که در رول های ۵۰ متری عرضه می گردد؛ دارای ضخامت ۰.۵ میل است.

یک رو فایبرگلاس طلایی یکرو سیلیکون:

الیاف فایبرگلاس موجود در این پارچه می توانند حرارت ۶۰۰ درجه را تحمل کرده و از آن اثر نپذیرند. مواد سیلیکونی متعلق به آن نیز نهایتا ۳۰۰ درجه حرارت را تحمل خواهند کرد. این محصول نیز در رول های ۵۰ متری به فروش رسیده و حاوی ضخامت ۰.۸ میل می باشد.

کدام یک از صنایع به پارچه سیلیکونی فایبرگلاس نیاز دارند؟

پارچه فوق در صنایع متعدد، مورد توجه و اهمیت قرار گرفته است. صنایعی که هر یک برای تولیدات خود، نیازمند حضور جدی این محصول بوده و بدون آن، دچار اختلال در فرآیند تولید خواهند شد. نه تنها صنایع آبکاری و ذوب به پارچه سیلیکونی، نیاز مبرم پیدا کرده اند؛ بلکه صنایع الکتریکی، صنایع جوشکاری، صنایع کشتیرانی، صنایع بسته بندی، صنایع هوافضا، بخش های مربوط به حمل و نقل، صنایع تولید لوازم ورزشی، واحدهای تولید نوار نقاله، صنایع ساختمانی صنایع ساخت شیشه، صنایع حرارتی عملیاتی و سیستم های تهویه مطبوع به آن احتیاج جدی دارند.

قیمت پارچه فایبرگلاس سیلیکونی
قیمت پارچه فایبرگلاس سیلیکونی

چه عاملی سبب افزایش تحمل حرارت پارچه سیلیکونی شده است؟

یکی از عوامل موثر بر پارچه سیلیکونی فایبرگلاس که سبب شده این محصول در برابر حرارت بالا مقاومت نشان دهد؛ وجود نخ نسوز در ساختار آن می باشد. پارچه مذکور نه تنها دشمن سرسخت حرارت است؛ بلکه با سایش و فشار نیز رابطه ای نداشته و در مواجهه با این عوامل، دچار واکنش منفی نخواهد شد. تمامی این دلایل سبب کاربرد گسترده این محصول و استفاده از آن در ساخت وسایل و اشیاء نسوز مانند پرده آتش نشانی، پارچه های عایق، دستکش های عایق، پد عایق حرارتی متحرک و … شده اند.

ارزیابی قیمت پارچه نسوز فایبر گلاس: پارچه های نسوز فایبرگلاس از محدوده های قیمتی یکسان برخوردار نبوده و دچار تفاوت در قیمت می باشند. در واقع تمامی مواد صنعتی بر حسب میزان کاربرد، درجه مقاومت و بسیاری از عوامل دیگر در معرض سنجش قرار گرفته و سپس برآورد قیمت می گردند. این حقیقت را می توان به پارچه فایبرگلاس سیلیکونی نیز تعمیم داد.

در یک بررسی دیگر می توان گفت قیمت این پارچه با توجه به قطر و ضخامت آن ارزیابی می گردد. پارچه های ضخیم تر از قیمت بیشتر برخوردار می باشند؛ چرا که این پارچه های قطور، مقاومت بالاتری از خود بروز خواهند داد. البته بحث نوسانات قیمت را نیز باید در بررسی نرخ این محصول لحاظ کرد. در نهایت بهترین اقدام جهت کسب اطلاع از قیمت این محصول، مراجعه به مراکز معتبر است.

پارچه فایبرگلاس سیلیکونی
مصارف پارچه فایبرگلاس سیلیکونی
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا