اخبار

پایان پشتیبانی سامسونگ از گلکسی اس ۶

طبق گزارشات به دست رسیده و نشانه هایی که در وبسایت سامسونگ مشخص است، پشتیبانی این شرکت از گلکسی اس ۶ به پایان خود نزدیک شده و این گوشی دیگر به نسخه اندرویدی بالاتر از اندروید نوقا آپدیت نخواهد شد.

اگر هنوز هم از آن دسته از کاربرانی هستید که گلکسی اس ۶ در اختیار دارید و منتظر آپدیت آن به اندروید اوریو هستید، باید بگوییم که سامسونگ دیگر نسخه ای بالاتر از اندروید نوقا برای این گوشی عرضه نخواهد کرد. در صفحه‌ی رسمی آپدیت‌های امنیتی اندروید شرکت سامسونگ، آن‌ها لیستی از گوشی هایی که به روزرسانی های ماهیانه و یا فصلی امنیتی اندروید را دریافت می‌کنند منتشر کرده‌اند. اما در این لیست، تیتری مبنی بر «موضوع تغییرات انقضای پشتیبانی» توجه ما را به خودش جلب کرده است.
البته این تنها گلککسی اس ۶ نیست که به این وضع دچار شده، در کنار آن تمامی خانواده سری اس ۶ همچون اس ۶ اچ، اس ۶ پلاس و… نیز شامل این وضعیت می شوند. با توجه به این که این خانواده در ماه آوریل ۲۰۱۵ عرضه شدند و حالا وارد ماه آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی شده‌ایم، به نظر می‌رسد که حالا دیگر دوره‌ی دو ساله‌ای که سامسونگ آن را متعهد شده بود پایان یافته است. سامسونگ همچنین متعهد شده است که از گوشی میان رده گلکسی A5 همچنان پشتیبانی کند، البته اگر محصولی که شما خریده‌اید نسخه‌ی سال ۲۰۱۶ به بعد این گوشی باشد. اگر گلکسی ای ۵ شما نیز نسخه سال ۲۰۱۵ است، اندروید نوقا آخرین آپدیت اندرویدی است که آن دریافت خواهد کرد.
البته تمامی این مسائل به این معنی نیست که دیگر نمی توانید از گوشی خود استفاده کنید، بلکه تنها سیستم عامل این گوشی در همان اندروید نوقا ۷ باقی خواهد ماند و برای استفاده از نسخه های سیستم عامل جدید اندروید باید گوشی گلکسی اس ۸ یا اس ۹ خریداری کنید. این ناامید کننده است که سامسونگ به سه سال نکشیده، پشتیبانی از محصولاتش را قطع می‌کند. به خصوص وقتی آن را با آیفون ۵ اس اپل مقایسه می‌کنیم که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، اما آخرین نسخه سیستم عامل موبایلی اپل، آپدیت آی او اس ۱۱ را نیز دریافت کرد. سامسونگ هنوز اظهارنظر رسمی خود را در مورد تصمیم حذف نام گوشی های سری گلکسی S6‌ از صفحه پشتیبانی محصولاتش اعلام نکرده است.
 


بیشتر بخوانید:

بروزرسانی اندروید نوقا سامسونگ گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج در اروپا

عرضه به‌روزرسانی امنیتی اندروید برای همراه‌های سامسونگ

میان رده های گلکسی A۶ و گلکسی A۶ پلاس در راه اند

شایعاتی در رابطه با طراحی و سخت‌افزار گلکسی اس ۹ اکتیو

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا