اخبار

پتنت جدید اپل با الهام از گربه‌ها مانع از آسیب خوردن گوشی حین سقوط آزاد می‌شود

گاهی اوقات گوشی شما به شدت به زمین می‌خورد و هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتد و گاهی اوقات هم گوشی از ارتفاع بسیار کمی به زمین می‌خورد و در کمال ناباوری، نمایشگر آن می‌شکند. به این ترتیب آسیب وارده به گوشی به این بستگی دارد که چگونه به زمین می‌خورد. طبیعی است که اگر گوشی از حاشیه‌ها یا نمایشگر به زمین بخورد، بیشترین آسیب را خواهد دید. در هر حال نمی‌توان از حوادث جلوگیری کرد و هر چقدر هم که محتاط باشید، ممکن است یک روز گوشی‌تان به زمین بخورد، پس چاره چیست؟
شرکت‌های فناوری سال‌هاست که با این مشکل آشنا هستند و به دنبال راهکارهای مختلفی برای حل آن می‌گردند. اگرچه تولید اسمارت فونی که کاملا ضد ضربه و خسارت باشد، بسیار واقع گرایانه است، شرکت اپل اکنون راهکار جدیدی را ارایه داده است که خسارت‌های وارده به گوشی‌های هوشمند را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این راهکار جدید با الهام از طبیعت، و به صورت دقیق‌تر با الهام از گربه‌ها و چگونگی تغییر جهت این حیوانات حین افتادن یا پرش از ارتفاع و در نتیجه فرود آمدن روی پاها، ارایه شده است.
مطابق با پتنت جدیدی که اپل به ثبت رسانده است، گوشی‌های همراه الکترونیکی پس از سقوط و برخورد با زمین، خسارت‌های زیادی می‌بینند، حتی اگر دستگاه با قاب‌های محافظ یا محافظ‌های صفحه نمایش ایمن شده باشد، مهم‌ترین نکته حین به زمین خوردن گوشی، زاویه آن است و اگر گوشی از بخش قاب محافظ پلاستیکی یا فلزی به زمین بخورد، آُسیب کمی می‌بیند. این پتنت جدید پیشنهاد داده است تا گوشی‌های هوشمند به یک بخش اضافه داخلی مجهز شوند، بخشی که قابلیت باز شدن به صورت کشویی یا چرخشی را داشته باشد و بتواند هنگامی که گوشی در حال افتادن است، جهت آن را تغییر دهد. به این ترتیب گوشی از زاویه‌ای نسبتا ایمن‌تر با زمین برخورد خواهد داشت.
یکی دیگر از راهکارهای پیشنهاد شده در این پتنت، استفاده از گاز و انفجار درست مانند یک سفینه فضایی برای تغییر جهت است تا گوشی بتواند در چنین شرایطی از کم خطرترین جهت ممکن با زمین برخورد کند. در هر حال این راهکارهای جدید در حال حاضر تنها پتنت هستند و تضمینی برای اجرایی شدن آنها توسط اپل وجود ندارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا