اخبار

پردازنده‌ای ویژه برای آیفون مدل ۲۰۱۸

پردازنده‌ای ویژه برای آیفون مدل ۲۰۱۸

آیفون

به‌تازگی اخبار جدیدی درباره نسل‌های آینده تلفن همراه هوشمند محبوب شرکت اپل یعنی آیفون به گوش می‌رسد که بر اساس آن‌ها قرار است تا در کمتر از دو سال، نسل جدیدی از معماری برای پردازنده‌های این دستگاه‌ها به کار گرفته شود.

بر اساس این اطلاعات قرار است تا شرکت اپل در سال ۲۰۱۸ میلادی اقدام به استفاده از پردازنده‌هایی جدید بر پایه معماری ۷ نانومتری شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان یا همان تی-اس-ام-سی (TSMC) دست بزند.

زمان آغاز استفاده از این نسل جدید پردازنده، سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ یا به‌احتمال قوی‌تر، ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی خواهد بود. پیش از این گفته می‌شد که شرکت اپل قصد دارد تا در آیفون‌های تولیدی در سال ۲۰۱۷ از پردازنده‌های A11 استفاده کند ولی با توجه به اخبار جدید، این امر کمی غیرمحتمل به نظر می‌رسد.

به‌این‌ترتیب احتمالا به‌جای پردازنده A11 یاد شده شاهد استفاده از پردازنده ۱۰ نانومتری تی-اس-ام-سی در مدل‌های ۲۰۱۷ خواهیم بود و در سال بعد از آن نیز پردازنده‌های نسل بعدی به کار گرفته خواهند شد. برای درک میزان پیشرفت حاصله از این معماری جدید کافی است بدانید که پردازنده‌های A10 نسل فعلی آیفون یعنی آیفون ۷، از معماری ۱۶ نانومتری استفاده می‌کنند.

استفاده از این معماری جدید می‌تواند موجب کاهش سایز پردازنده در دستگاه شود و به همین دلیل نیز اپل خواهد توانست تا آیفون را ظریف‌تر کرده و یا این‌که در آن تجهیزات بیشتری را با ابعادی مشابه جای بدهد. با این وجود نباید انتظار داشت که چنین امری موجب بازگشت جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون به سری آیفون شود زیرا اپل در گذشته نشان داده است که چندان میانه خوبی با تغییر رویه تعیین شده ندارد. با این حال این امکان موجب خواهد شد تا طراحان اپل بتوانند آزادانه‌تر به طراحی یک دستگاه منحصربه‌فرد و متفاوت برای نسل‌های بعدی آیفون مشغول شوند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا