اخبار

پشتیبانی از بازی‌های چند دیسک به قابلیت Backwards Compatibility ایکس‌باکس وان اضافه شد

قابلیت محبوب Backwards Compatibility یا پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل کنسول ایکس‌باکس وان حالا با اضافه شدن ویژگی پشتیبانی از بازی‌های چند دیسک ایکس‌باکس ۳۶۰، وارد فاز جدیدی شده است.
مایکروسافت با ارائه‌ی قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل پیشین در کنسول ایکس‌باکس وان، حرکت موثر و مفیدی را برای جذب کاربران کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ به ایکس‌باکس وان انجام داد. پشتیبانی بسیار عالی از این قابلیت و تکمیل به مرور آرشیو بازی‌ها، توانست این سرویس را محبوب سازد. حالا مایکروسافت پس از ماه‌ها توانسته قابلیت پشتیبانی از بازی‌های چند دیسک ایکس‌باکس ۳۶۰ به واسطه‌ی Backwards Compatibility را بر روی ایکس‌باکس وان ممکن سازد.
اولین بازی چند دیسک ایکس‌باکس ۳۶۰ بر روی ایکس‌باکس وان، Deus Ex Human Revolution خواهد بود که این هفته در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این خبر را میجر نیلسون، مسئول برنامه‌ریزی‌های ایکس‌باکس لایو اعلام کرد:
من تایید می‌کنم که تیم توسعه‌ی Backwards Compatibility کار پشتیبانی از بازی‌های چند دیسک را به خوبی انجام داده‌اند. از مهندسان این تیم (برای چنین دست‌آوردی) باید تشکر کرد.
فیل اسپنسر سابقا در جریان کنفرانس E3 2015 مایکروسافت برای اولین بار اعلام کرد که مهندسان مایکروسافت در تلاش هستند تا راهی برای پشتیبانی و اجرای بازی‌های چند دیسک ایکس‌باکس ۳۶۰ بر روی ایکس‌باکس وان پیدا کنند.
خوشبختانه این طور که مشخص شده، نسخه‌ی Director’s Cut بازی Deus Ex Human Revolution برای ایکس‌باکس وان به واسطه قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل در نظر گرفته شده است. این نسخه نسبت به بازی اصلی از نظر جلوه‌های بصری، هوش مصنوعی و مبارزه با دشمنان و باس فایت‌ها ارتقا پیدا کرده است.
با اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از بازی‌های چند دیسک، حالا راه برای ورود بازی‌هایی مانند Mass Effect 2, 3 و حتی بازی‌ Halo 4 هموار شده است. تا به این لحظه بیش از ۱۷۰ بازی ایکس‌باکس ۳۶۰ به واسطه‌ی قابلیت Backwards Compatibility بر روی ایکس‌باکس وان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است و به صورت ماهانه، بازی‌هایی به این آرشیو اضافه می‌شوند.
 

back
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا