اخبار

چرا نباید از اپلیکیشن روبیکا استفاده کرد

اپلیکیشن روبیکا یک اپلیکیشن ایرانی است که در ایام نوروز ۹۷ به صورت گسترده معرفی شد. البته بسیاری در حال حاضر به خاطر تبلیغات گسترده و اینترنت رایگان آز آن بهره می برند. اما سوال اینجا است که آیا این برنامه از نظر امنیتی سالم است؟
در ادامه به دلایلی که نشان می دهد نباید از این اپلیکیشن استفاده کرد خواهیم پرداخت:

آیا روبیکا امن است؟

بسیاری از کاربران در مورد دسترسی های این برنامه صحبت می کنند. طی بررسی هایی که روی این برنامه انجام شده، روبیکا به طور مستقیم به تلگرام دسترسی دارد. این که چرا این اپلیکیشن به سورس و یا منابع تلگرام دسترسی دارد هنوز مبهم است.
البته برخی از کاربران نیز به این باورند که دسترسی به برنامه های دیگر از طریق روبیکا امری طبیعی است و هر برنامه دیگری نیز این کار را انجام می دهد. اما خب از سویی شما و یا کاربران دیگر حتی نمی دانید سازنده دقیق این اثر کیست و یا از کجا پیدا شده؟

روبیکا هنوز کامل نیست

از طرف دیگر یکی از بزرگترین ضعف های این اپلیکیشن کامل نبودن آن است. یعنی به نظر می رسد که روبیکا پروژه ای بوده که برای ایام نوروز آماده شده اما بخش هایی از آن باقی مانده و توسعه دهندگان آن فرصت نکردند آن را به اتمام برسانند. برای مثال در قسمت پخش زنده، بعضی شبکه ها در دسترس نیستند.
این اپلیکیشن صرفا ۱۰ کانال را پشتیبانی کرده و به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان یادشان رفته باشید این شبکه ها را نیز اضافه کنند.
همانطور که در تبلیغات این برنامه آمده است: یک جا به جا همه جا! اما کاملا هم اینطور نیست. بخش ویدیویی و آرشیو ها ضعیف است و بیشتر از چند برنامه را در خود ندارد.
به طور مثال سریال‌های پرطرفداری مانند شهرزاد یا بسیاری از فیلم‌های سینمایی روز دنیا در روبیکا وجود ندارند و صرفا فیلم و سریال‌هایی در روبیکا دیده می‌شوند که اصولا با کمی جستجو می‌توان نسخه‌های رایگان آن‌ها را (رایگان و قانونی) پیدا کرد.

نامشخص بودن هویت سازنده

شرکت فناوران نوین هوشمند پارسی به طور رسمی پشتیبانی و سازندگی این اثر را دارد. اما از طرفی دامنه این اپلیکیشن به نام پردیس هوشمند آسمان درج شده که کاملا متفاوت از شرکت مذکور در سایت رسمی این شرکت است.
به نظر می رسد که در این میان هویت اصلی سازنده برنامه مخفی شده است و یا حتی این که نمی خواهند هویت اصلی سازنده برنامه را فاش کنند.

کندی برنامه

در آزمایش هایی که روی این برنامه اجام دادیم به سرعت متوجه شدیم که برنامه هنگ می کند و در بسیاری از موارد در اتصال به سرور دچار مشکل می شود. این مساله برای اپلیکیشینی با چنین سطح از تبلیغات کمی نا امید کننده خواهد بود.
شاید دلیل این قطعی‌های لحظه‌ای که معمولا با یک باز و بسته کردن اپ حل می‌شود، به دلیل ضعف سرور آن یا مشکل برنامه نویسی روبیکا باشد.
 

بخش پرداخت، خرید و شارژ نصف و نیمه است

یکی دیگر از بخش هایی که سازندگان این نرم افزار ادعا می کنند به طور کامل و گسترده ساخته اندف بخش پرداخت، خرید و شارژ است که آن هم نیز به طور نصف و نیمه ساخته شده چرا که تنها بخش خرید شارژ را در اختیار دارد. به طور کلی تمام ادعاهای روبیکا مبنی بر جامع بودن بخش مالی آن، صرفا امکان خرید شارژ است و با پرداخت درون برنامه‌ای موجود در آن صورت می‌گیرد که به دلایل امنیتی حتی نمی‌توان از آن استفاده کرد!
اگر شما هم با این نرم افزار کار کرده اید حتما نظر خود را برای موبایلستان ارسال کنید.
 


بیشتر بخوانید:

اسنپ از اپلیکیشن جدید خود در حوزه جذب راننده رونمایی کرد

نرم افزار کاربردی ایرانسل من به روزرسانی شد

آغاز به کار رسمی اولین سرویس خودمراقبتی برای مادران باردار توسط “مادرشو”

نمایش بیشتر

‫۳ دیدگاه ها

  1. همه‌ چی مجانی‌ . من کلی فیلم و سریال دیدم‌ مشکلی نداشت‌ . بحث امنیت هم برا ما کاربرای‌ عادی معنی نداره‌ قرار چند تا فیلم ببینیم‌ نمی خواییم‌ گروه‌ های مسلح راه بندازیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا