آموزش و ترفند

چه عواملی در کاهش سرعت گوشی نقش دارند؟

برای خرید گوشی هوشمند باید به موارد مختلفی توجه داشت که هر یک نقش بسزایی در کاربری دارند. عوامل مختلفی روی کاهش سرعت گوشی نقش دارند که باید توجه داشت. به طور کلی چندین عامل می‌توانند در کاهش سرعت گوشی هوشمند شما نقش کلیدی ایفا کنند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

پر شدن حافظه دستگاه

اگر حافظه دستگاه شما پر شده باشد، ممکن است باعث کاهش سرعت گوشی شود. بنابراین، بهتر است برنامه‌هایی که بیشتر از حد نیاز هستند را پاک کنید و فضای کافی را برای دستگاه خود به وجود بیاورید. از این رو دقت کافی را بهتر است به خرج دهید.

 نصب برنامه‌های نامناسب

برخی برنامه‌ها ممکن است در پس‌زمینه بسیار فعال باشند و منابع سیستم را بیش از حد استفاده کنند. در نتیجه، سرعت دستگاه کاهش می‌یابد. بهتر است برنامه‌های بی‌اهمیت و کم کاربرد را حذف کنید. زیرا هیچ فوایدی برای افراد نداشته و به گوشی بیشتر آسیب می‌زنند.

قدیمی بودن سیستم عامل

در صورتی که سیستم عامل شما قدیمی شده باشد، ممکن است باعث کاهش سرعت گوشی شود. بنابراین، بهتر است سیستم عامل دستگاه خود را به طور منظم به‌روزرسانی کنید. شرکت‌ سازنده گوشی با ارائه آپدیت برخی ویژگی جدید هم می‌افزاید و در سوی دیگر مشکلات قبل را برطرف می‌سازد.

وجود ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب

وجود ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب ممکن است باعث کاهش سرعت گوشی شود. بهتر است یک برنامه ضد ویروس نصب کرده و آن را به روز کنید. این برنامه‌ها کمک کرده تا هیچ ویروسی به گوشی شما نفوذ پیدا نکرده و همیشه سطح امنیت دستگاه را در بالاترین سطح نگه می‌دارد. البته توصیه شده یک نرم افزار اصل خریداری کنید.

آپدیت نکردن برنامه‌ها

برخی اوقات برنامه‌ها به روز می‌شوند تا با عملکرد سیستم عامل جدیدتر سازگار شوند. بنابراین، در صورتی که برنامه‌های خود را به روز نکردید، ممکن است باعث کاهش سرعت گوشی شوید. از این رو توصیه شده که دقت کافی داشته و به آپدیت کردن برنامه‌های تلفن هوشمند خود بپردازید تا مانع از ایجاد مشکلاتی شوید.

با تما این اوصاف در هنگام نگهداری از گوشی باید به موارد گفته شده توجه داشته باشید.


 

مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا