آموزش و ترفنداخبار

چگونه فایل‏‎ها را در سیستم عامل اندروید مخفی کنیم؟

در بیشتر موارد برای اینکه فایل‎ها‎ی خودتان را در دستگاه اندرویدیتان پنهان کنید، نیازی به نرم افزار‎ها‎ی جانبی نیست و به سادگی قابل انجام است.
اپلیکیشن مدیریت فایل دستگاهتان را باز کنید، یک پوشه جدید بسازید و نام آن را هر چیزی که می‎خواهید بگذارید. فایل‎ها یی که قصد مخفی کردن آن‎ها را دارید در این پوشه قرار دهید، شامل عکس‎ها ، فیلم‎ها ، اسناد و یا هر چیز دیگری.
در آخر نام این پوشه را تغییر داده و در ابتدای آن یک دات اضافه کنید. بعنان مثال:
MyFolder را به .MyFolder تغییر دهید. به همین سادگی!! این پوشه هم اکنون مخفی شده است. برای نمایش مجدد آن باید به اپلیکیشن مدیریت فایل گوشی خود رفته و از منو تنظیمات گزینه نمایش فایل‎ها‎ی مخفی را انتخاب کنید.
file-manager-settings-300x500
هر فایلی که در این دایرکتوری قرار گرقته و مخفی شده است، دیگر در اپلیکیشن‎ها نمایش داده نمی شود. بعنوان مثال دیگر تصاویر ویدئو‎ها در گالری دستگاهتان دیده نمی شوند. اما اگر دستگاهتان را به یک کامپیوتر متصل کنید این فایل‎ها قابل دیدن هستند.
نکته‎ی قابل توجه این است که اگر اپ مدیریت فایل دستگاه شما دارای قابلیت نمایش فایل‎ها‎ی مخفی نباشد برای نمایش این فایل‎ها مجددا به اپ‎ها‎ی جانبی نیاز خواهید داشت.
راه دیگر برای مخفی کردن فایل‎ها استفاده از فایل .nomedia است، بدین صورت که در پوشه‎ی مورد نظر فایلی را ایجاد کرده و نام آن را .nomedia قرار می‎دهیم. در این حالت تمامی محتویات این پوشه مخفی خواهد شد. اما در نظر داشته باشید در این روش بعضی مواقع این فایل‎ها کاملا مخفی نمی شوند، مثلا در اپ Google Photos اگر شما در پوشه ای فایل .nomedia قرار دهید، این اپ چنین فایل‎ها یی را نادیده می‎گیرد و باز هم تصاویر را نشان می‎دهد.
بهتر است هر دو روش را بر روی اسمارت فون خود بررسی کنید تا ببینید نتایج آن‎ها به چه صورتی است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا