اخبار

کارگردان Final Fantasy 15 از ثبات نرخ فریم، نسخه‌ی پی‌سی و بسته‌های الحاقی بازی می‌گوید

پس از سا‌ل‌ها چشممان به جمال بازی Final Fantasy 15 روشن شده و اسکوئر انیکس، ناشر و سازنده‌ی بازی قرار است تا این اثر مورد انتظار مشتاقان ژانر نقش آفرینی را بالاخره عرضه کند. هاجیمه تاباتا، کارگردان FF15 به تازگی توضیحاتی در مورد جزئیات فنی بازی، بسته‌های الحاقی و همچنین نسخه‌ی رایانه‌های شخصی آن ارائه داده است.

تاباتا در جدیدترین مصاحبه‌ای که با ژوکس‌ویدیو داشت، به تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های کمپانی اسکوئر انیکس در قبال بازی مورد انتظار FF15 پرداخت. تاباتا وعده داد که ناشر قرار است در تابستان سال جاری، محتوای قابل دانلودی (DLC) برای بازی معرفی کند. وی به این موضوع اشاره کرد که این، یک محتوای دانلودی «عادی» نخواهد بود و چیزی است که مخاطبان انتظارش را دارند. اسکوئر انیکس ظاهرا قصد دارد تا با ارائه‌ی محتوای دانلودی پر مغز و با ارزش، سعی کند تا ذهنیت بد برخی گیمرها نسبت به DLC ها را از بین ببرد.
تاباتا در ادامه صحبت‌های خود از نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی گفت و بر این موضوع تاکید کرد که علاقه‌مندان نباید در زمان عرضه‌ی نسخه‌ی کنسولی، منتظر نسخه‌ی پی‌سی باشند و طبق برنامه‌ریزی‌ها، نسخه‌ی رایانه‌های شخصی FF15 با فاصله منتشر خواهد شد. تاباتا انتظار دارد که نسخه‌ی پی‌سی این بازی «گامی در ارائه‌ی سطح تکنیکی جدید» به نسبت رقبای خود باشد. ظاهرا سازندگان بازی قصد دارند تا چیزهایی در نسخه‌ی پی‌سی بازی بگنجانند که امکان ارائه‌ی آن در نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان به خاطر محدودیت‌های سخت‌افزاری وجود ندارد.
تمام این صحبت‌ها یک نتیجه‌گیری مثبت را هم می‌تواند در بر داشته باشد و آن این است که نسخه‌ی پی‌سی قرار نیست پورت مستقیمی از نسخه‌های کنسولی باشد و تیمی جدا در حال توسعه‌ی این نسخه از بازی به صورت مستقل و بدون وابستگی هستند. تاباتا این نکته را هم ذکر کرد که اسکوئر انیکس به سازندگان بازی فرصت داده تا با تحقیق بیشتر و تمرکز بالا، تصمیمات درستی را لحاظ کنند و از مشکلات احتمالی که این روزها گریبان‌گیر نسخه‌ی پی‌سی بسیاری از بازی‌ها شده است، جلوگیری شود.
اگر از کسانی باشید که نسخه‌ی دموی بازی را انجام داده باشند، حتما به خاطر دارید که یکی از مشکلات بازی، بی‌ثباتی نرخ فریم بود. با این حال تاباتا اظهار داشته که این مشکل در حال حاضر به کل حل شده و نرخ فریم به ثبات قابل قبولی رسیده است.
بازی Final Fantasy XV در ابتدای معرفی خود، سال‌ها پیش قرار بود به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۳ منتشر شود، اما طولانی شدن پروسه‌ی تولید و تغییر ساختار بازی، سبب شد تا حالا اسکوئر انیکس تصمیم بگیرد این بازی را با تغییرات زیاد، به مقصد دو کنسول نسل هشتمی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ هدایت کند. طبق اعلام رسمی، نسخه‌ی کنسولی بازی FF15 در بازه‌ی زمانی شهریور تا مهر سال جاری منتشر خواهد شد. اما همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم، زمان دقیقی برای انتشار نسخه‌ی پی‌سی در نظر گرفته نشده است.
آیا شما هم از طرفداران بازی‌های نقش آفرینی ژاپنی هستید و از طرفی، سال‌ها است که منتظر انتشار نسخه‌ی پانزدهم مجموعه فاینال فانتزی هستید؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.
 

Final Fantasy 15
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا