ریپورتاژ آگهی

کاشت نهال: مفاهیم اساسی برای شروع یک باغ پربار- کاشت نهال پالیز نهال

داشتن علم و آگاهی کامل در رابطه با اصول کاشت نهال و مفاهیم مهم در زمینه باغداری م­تواند شما را به یک باغدار موفق تبدیل کند، برای کاشت نهال پالیز نهال مانند بسیاری از نهال­های دیگر اصول و مفاهم مهمی را باید آموزش ببینید که کارشناسان نهالستان پالیز نهال می­توانند این اصول را به سادگی به شما آموزش بدهند اما در این خبر نامه قصد داریم برخی از نکات و مفاهیم اساسی در رابطه با کاشت نهال و مراقبت از آن به شما آموزش دهیم و اطلاعات تکمیلی را شما می­توانید با دریافت مشاوره آموزش ببینید.

نهال میوه پر سود چه نهالی است؟

اولین مفهومی که در زمان احداث باغ و کاشت نهال پالیز نهال شما باید در مورد آن اطلاع داشته باشید مفهوم پرسود بودن درخت است، یک نهال میوه پر سود در درجه اول باید پر بار باشد و نهال پربار نهالی است که در نوع خود باردهی بالاتری داشته باشد، به عنوان مثال برخی از ارقام درختان گردو می­توانند حداکثر یک الی دو تن باردهی داشته باشند در حالی که ارقام تجاری گردو ۷ الی ۱۳ تن باردهی می­توانند در هکتار داشته باشند.

نکته دوم برای پر سود بودن درخت میوه این است که درخت پر سود باید سازگاری بالایی با شرایط آب و هوایی و خاک منطقه شما داشته باشد تا بتواند به بالاترین میزان باردهی خود دست پیدا کند و این فاکتور را شما باید در زمان انتخاب رقم در نظر بگیرید، در زمان خرید نهال توجه داشته باشید که سازگارترین رقم درخت میوه را با توجه به شرایط اقلیمی و خاک منطقه خود بکارید.

درخت میوه زود بازده به چه معنا است؟

یکی از فاکتورهایی که شما برای افزایش سود دهی و راندمان در باغ خود باید در نظر بگیرید انتخاب درخت میوه زود بازده است، در زمان انتخاب و کاشت نهال پالیز نهال به دنبال ارقامی باشید که زودبازده بودن در شناسنامه آنها قید شده باشد.

زود بازده بودن یعنی شروع باردهی در کی دو سال اول پس از کاشت نهال از هزینه­های باغداری کم کرده و بر سود باغداری می­افزاید، در نهایت یک درخت پر سود درختی است که مقاومت بالایی به حمله آفات و بیماری­ها داشته باشد و از جهت در سال­های آتی هزینه کمتری را در این زمینه بر دوش باغدار تحمیل می­کند.

با توجه به این تعریف به سادگی می­توانید درک کنید که اگر شما یک درخت زود بازده را برای باغ خود انتخاب کرده باشید نیازی ندارید تا سال­های زیادی هزینه صرف رشد رویشی درختان باغ کنید بدون اینکه باردهی و سود دهی داشه باشید و از طرفی شروع سن بلوغ ارقام زودبازده نیز زودتر از ارقام دیگر خواهد بود و این نیز به نفع شما است.

انتخاب سیستم آبیاری مناسب چه تاثیری برای داشتن یکباغ پر بار دارد؟

مفهوم اساسی و مهم دیگری که باید در زمان کاشت نهال پالیز نهال و یا هر نهال دیگری به آن توجه داشته باشید انتخاب سیستم آبیاری مناسب است، ممکن است از خود بپرسید چرا باید این موضوع تا این حد اهمیت داشته باشد، در ادامه برخی از دلایل اهمیت این موضوع برای داشتن یک باغ پر بار را به شما متذکر می­شویم.

انتخاب سیستم آبیاری مناسب چه تاثیری برای داشتن یکباغ پر بار دارد؟

کم هزینه­ترین سیستم آبیاری برای باغداران سیستم آبیاری سطحی است اما این هزینه تنها در ابتدای امر کم است و در ادامه با ایجاد مشکلاتی که در باغداری شما ایجاد می­کند در واقع پر هزینه­ترین سیستم آبیاری است که یک باغدر می­تواند برای خود انتخاب کند.

در سیستم آبیاری سطحی امکان انتقال و سرایت سریع بیماری­های خطرناک خاکزاد مانند سرطان طوقه، گموز و نماتد ریشه بسیار افزایش پیدا کرده و آلوده بودن یک درخت می­تواند به سرعت منجر به آلوده شدن کل درختان باغ شود و این هزینه را برای شما به شدت افزایش می­دهد.

سیستم آبیاری سطحی می­تواند منجر به افزایش رشد علف­های هرز شده و کنترل آنها را دشوار کند و در نهایت سیستم آبیاری سطحی اتلاف منابع آب را به دنبال داشته و از این طریق شما نمی­توانید منابع آبی موجود را مدیریت کرده و هزینه آبیاری افزایش پیدا می­کند.

در مقابل استفاده از سیستم آبیاری قطره­ای در ابتدا ممکن است هزینه بر به نظر برسد اما هزینه­های زیاد و گزاف در سال­های آتی که سیستم آبیاری سطحی دارد را نداشته و به طور کلی سیستم به صرفه­تری خواهد بود و از طرفی شما می­توانید برنامه زمانبندی و حجم آبیاری را به خوبی و به راحتی مدیریت کنید.

آیا انتخاب مشاور باغبانی کمک زیادی در موفقیت باغ می­کند؟

یکی از مزایای خرید و کاشت نهال پالیز نهال مزیت برخورداری رایگان از مشاوره کارشناسان ماهر در زمینه احداث باغ است، اگر بپرسید که آیا انتخاب مشاور باغبانی می­تواند کمک زیادی در موفقیت باغداری داشته باشد یا خیر در پاسخ به سوال شما با قاطعیت می­گوییم بله.

توجه داشته باشید که شرایط آب و هوایی و خاک برای هر باغدار متفاوت است و باغداران باید اطلاعات مهم کاشت و مراقبت از نهال را با توجه به شرایط خاص خود دریافت کنند و تنها در این صورت است که می­توانند از موفقیت احداث باغ خود اطمینان کافی داشته باشند.

مشاور باغبانی می­تواند به شما کمک کند تا با توجه به شرایط اقلیمی و خاک منطقه خود بهترین نوع و رقم درخت میوه را انتخاب کنید و در مسیرکاشت نهال نیز با بررسی شرایط خاک مسیر آماده سازی زمین و کاشت اصولی درخت را به شما آموزش می­دهد، مشاور باغبانی در سال­های بعدی به شما در زمینه کنترل آفات و بیماری­های گیاهی در باغ شما و آبیاری و تغذیه اصولی درختان نیز مشاوره داده و علاوه بر کاهش هزینه باغداری به افزایش باردهی و سلامت درختان شما کمک می­کند.

مشاور باغبانی

کلام آخر

امروزه با توسعه علم باغداری مفهومی تحت عنوان باغداری نوین در بین باغداران به خوبی جا افتاده است، مفهومی که با تکیه بر اصول آن یک باغدار می­تواند بیشترین سود دهی را از باغ خود داشته باشد، اصول باغداری نوین را در مورد باغ خود می­توانید با مشورت گرفتن از کارشناسان ما به خوبی اجرا کنید و البته هزینه باغداری و سود دهی باغ خود را افزایش دهید، با مشاوران ما از طریق شماره تماس­های قید شده در تماس باشید تا نکات نهایی و ضروری را به شما آموزش دهند.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

منبع : پالیز نهال

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا