موبایلستان

اندروید ۹ چیست و کدام گوشی‌ها آپدیت اندروید ۹ را دریافت خواهند کرد؟

اندروید ۹ نام آخرین نسخه از سیستم عامل محبوب گوگل است که با افزودن قابلیت‌های جدید٬ افزایش کارکرد و کاربردی کردن ویژگی‌های آن سعی بر یاری رساندن هرچه بیشتر کاربران خود دارد. این نسخه جدید از اندروید که از تاریخ ۱۸ اردیبهشت در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است٬ توانسته است بخوبی رضایت منتقدین حوزه دیجیتال را کسب کند. با موبایلستان همراه باشید تا ضمن آشنایی نسبی با قابلیت‌های این نسخه از اندروید لیست گوشی‌های هوشمندی که آپدیت اندروید ۹ را دریافت می‌کنند نیز در اختیار شما قرار بگیرد.

قابلیت‌های اندروید ۹ : 

قابلیت‌هایی که به اندروید ۹ افزوده شده سبب می‌شود تا دستگاه‌های هوشمند رفتار کلی کاربر را شناسایی کنند و براساس این شناخت می‌تواند حرکات بعدی کاربر را حدس بزند.

ویژگی‌های امنیتی بیشتر:

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ارائه شده در این نسخه از اندروید بخش امنیتی آن است که ضمن افزایش ویژگی‌های امنیتی ورود به دستگاه مانند غیر فعال سازی احراز هویت بیومتریک و اتکا به پسوورد به عنوان تنها راه ورود به دستگاه هوشمند٬ سعی بر مسدود سازی دسترسی های غیر مجاز برنامه های غیر فعال دارد. این ویژگی‌های امنیتی حریم خصوصی افراد را تا میزان بسیار زیادی حفظ می‌کند و یکی از نکاتی است که کاربران زیادی از وجود آن خرسند هستند.

تغییر در نوار نوتیفیکیشن ها

در نسخه‌های پیشین اندروید شاهد قابلیت پاسخگویی به پیام‌ها بدون نیاز به باز کردن برنامه ها بودیم.این ویژگی در اندروید P ارتقا پیدا کرده و کاربران می توانند از این پس عکس ها و تصاویر ارسالی را نیز در نوار نوتیفیکیشن ها مشاهده نمایند و به آن‌ها پاسخ دهند.

تغییر در چرخش صفحه

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه در اندروید ۹ ٬ قابلیت انتخاب نوع چرخش صفحه درون اپلیکیشن هاست. بدین ترتیب در زمانی که نمی خواهید با چرخیدن گوشی جهت صفحه نیز تغییر کند٬ می‌توانید این گزینه را بصورت دستی در محیط اجرای خود اپلیکیشن خاموش کنید.

یافتن نقاط دسترسی وای فای

امکان یافتن کوتاه‌ترین مسیر تا نقطه دسترسی به وای فای٬ یکی دیگر از قابلیت‌های اندروید ۹ است.این قابلیت که با بهره‌گیری از امکان Wi-Fi RTT کار می‌کند٬ به کاربر اجازه می دهد نزدیک‌ترین مکان‌هایی که اینترنت وای فای ارائه می‌دهند٬ را بیابد و کوتاه‌ترین مسیر تا نقطه دسترسی را مشاهده نماید.

سایر ویژگی‌ها:

اندروید ۹

لیست گوشی‌هایی که آپدیت اندروید ۹ را دریافت می‌کنند:

Google (گوگل)

Honor (آنر)

HTC ( اچ‌تی‌سی)

Huawei (هواوی)

LG (ال‌جی)

Motorola (موتورولا)

Nokia (نوکیا)

Oppo (اوپو)

OnePlus (وان پلاس)

Samsung (سامسونگ)

Sony (سونی)

Vivo (ویوو)

Xiaomi (شیائومی)


بیشتر بخوانید:

خروج از نسخه موبایل