اخبار

نام اندروید P چه خواهد بود؟

نام اندروید P چه خواهد بود؟

اندروید P به روز عرضه خود نزدیک‌تر می‌شود ولی هنوز نام مناسبی برای این نسخه جدید از سیستم عامل اندروید که در نشست Google I/O سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی خواهد شد، انتخاب نشده است.
اگر به یاد داشته باشید اولین نسخه از اندروید که رونمایی شد اندروید ۱٫۵ نام داشت و پس‌ازآن نسخه‌های دیگر اندروید با قابلیت‌های جدیدتر به ترتیب عدد و البته حروف الفبای انگلیسی مرتبط به کاربران عرضه شد. از آن روز تا کنون، در کنار حروف در نظر گرفته شده برای این نسخه‌های اندروید نام شیرینی یا شکلاتی خوشمزه و مطرح در سراسر جهان نیز قرار می‌گیرد که جذابیت این نام‌گذاری را برای همگان بیشتر می‌کند.

مطالب مرتبط:

ترتیب شماره و نام‌گذاری نسخه‌های اندروید از ابتدا تا کنون به شرح زیر بوده است:
اندروید ۱٫۵ کاپ کیک
اندروید ۱٫۶ دونات
اندروید ۲٫ ۲ اکلر (شیرینی خامه‌ای)
اندروید ۲٫۲ فرویو
اندروید ۲٫۳ شیرینی زنجبیلی
اندروید ۳٫۰ کندوی عسل
اندروید ۴٫۰ بستنی حصیری
اندروید ۴٫۱ جلی بین (نوعی آب‌نبات)
اندروید ۴٫۴ کیت کت
اندروید ۵٫۰ لالی پاپ (آب‌نبات‌چوبی)
اندروید ۶٫۰ مارشمالو
اندروید ۷٫۰ نوقا
اندروید ۸٫۰ اوریو (نوعی بیسکویت کرم‌دار)
با این حساب اکنون نام اندروید P چه خواهد بود؟ تا کنون نام دسر، شیرینی و شکلاتی که با حرف P شروع بشود و به‌نوعی همه‌گیر باشد یافت نشده است. همچنین تاریخ نشان داده است که گوگل از استفاده از مجوز قانونی بهره‌گیری دیگر نام‌ها مانند کیت کت و اوریو نیز ترسی ندارد اما حتی با این وجود نیز انتخاب نام یاد شده دشوار است.
به همین ترتیب نیز تصمیم گرفته شد تا از خود کاربران اندروید و در طی یک نظرسنجی گسترده درباره نام مناسب برای اندروید P پرسیده شود. این پرسش و رای گیری که شامل چهار گزینه بوده و از تاریخ وب‌سایت اندروید، توییتر، یوتیوب و… انجام شد، حدود ۴۶ هزار رای دهنده شرکت کردند که درنتیجه از کاربرانی که در وب‌سایت اندروید به این رای گیری پاسخ داده بودند، ۳۱ درصد به اندروید پپرمینت (نوعی از طعم نعنا که در آدامس‌ها و شکلات‌ها استفاده می‌شود)، ۱۷ درصد به اندروید پنکیک (کیک‌های ماهیتابه‌ای نازک)، ۱۳ درصد به اندرید پای، ۸ درصد به اندروید پاپ سیکل و تنها ۳ درصد به نام اندروید پارفیت رای دادند. البته نتیجه این رای گیری‌ها در یوتیوب و توییتر متفاوت بود. به‌این‌ترتیب باید دید که آیا نتیجه این نظرسنجی‌ها تاثیر نهایی را بر روی تصمیم مسئولان گوگل خواهد گذاشت یا خیر.


مطالب بیشتر:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا