اخبار

کشف باگی جدید در سیستم‌عامل iOS

کشف باگی جدید در سیستم‌عامل iOS

به نظر می‌رسد که کاراکتر خاص هندی که به زبان تلوگو نیز متعلق است که از طریق iMessage ارسال‌شده و با فقط به صفحه پیام‌ها وارد می‌شود موجب می‌شود تا تلفن همراه هوشمند آیفون شما ازکارافتاده و رسماً غیرقابل استفاده شود. اگر شما پیامی را با این کاراکتر مالیخولیایی دریافت کردید، تلفن شما هر زمان که بر روی آیکون پیام‌ها کلیک کنید به‌صورت دائمی ری استارت می‌شود و سعی می‌کند تا آن کاراکتر را بخواند اما هر با ناموفق خواهد بود.
تا حالا روشی که بتوانید از طریق آن خودتان به‌شخصه تلفن همراهتان را از این تله خارج کنید وجود ندارد و تنها راهی که شاید جواب‌گو باشد این است که از شخصی بخواهید تا یک پیام متنی برای شما ارسال کند و سپس سعی کنید تا به نرم‌افزار پیام‌های آیفون خود وارد شوید و پیامی را که حاوی آن کاراکتر هندی است را پاک‌کرده و دستگاه خود را نجات بدهید.
البته به نظر می‌رسد که این باگ تنها کاربران iOS 11.2.5 را تحت تأثیر قرار بدهد و اگر شما در منزلتان از یک هوم پاد استفاده می‌کنید احتمال دریافت این کاراکتر در شما بسیار بیشتر خواهد بود زیرا این نسخه از سیستم‌عامل iOS پیش‌نیازی برای ست اپ هوم پاد شما در قدم اول است.
بااین‌حال این اولین باگ عجیبی نیست که سیستم‌عامل یادشده با آن مواجه می‌شود و اخیراً نیز برخی از تلفن‌های همراه هوشمند آیفون با تغییر تاریخ به ۲ دسامبر با مشکل مواجه می‌شدند و البته مشکلات بسیار جزئی‌تری نیز برای تلفن‌های همراه هوشمند آن‌ها به وجود می‌آمد. اگرچه این مشکلات یادشده همان‌طور که اظهار شد بسیار جزئی هستند اما برخی از باگ‌ها نیز دیده‌شده‌اند که می‌توانند ضربات بسیار شدیدی را به دستگاه آیفون شما وارد کنند.
بااین‌وجود امیدواریم که اپل بتواند این تله را هر چه سریع‌تر از طریق ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برطرف کند تا اجازه سوءاستفاده مرتبط با این نقص به افراد داده نشود. بااین‌حال بسیاری از افراد هم‌اکنون ممکن است به این فکر کنند که چه کاراکترهای غیر از زبان انگلیسی می‌تواند دستگاه آن‌ها را با چنین تله‌ای روبرو سازد و این تنها وظیفه اپل است که مشکلات یادشده را در اسرع وقت حل کرده و اطمینان را به کاربران خود بازگرداند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا