اخبار

کورتانا و الکسا یکسان سازی خواهند شد

در جدیدترین حرکت صورت گرفته بین مایکروسافت و آمازون ، یک نوع یکسان سازی بین دستگاه های الکسا و کورتانا در ال شکل گیری است و تا به اینجای کار به گونه ای خاص کار می کنند به این صورت که کاربر الکسا برای دسترسی به دستیار دیجیتالی مایکروسافت باید دستور صوتی «Alexa, open Cortana» را ادا کند و کاربر کورتانا نیز برای استفاده از دستیار هوشمند آمازون باید عبارت «Cortana, open Alexa» را بگوید. به‌نظر می‌رسد که هر دو غول دنیای فناوری، روی پلتفرم یکدیگر، زمینه‌ی یکپارچه‌سازی ابتدایی را فراهم کرده‌اند.
در این یکسان سازی بسیاری از کاربران الکسا می توانند به کورتانا و بالعکس دسترسی داشته باشند. در حالی که مایکروسافت کماکان در صدد ترغیب توسعه‌دهندگان به ایجاد مهارت‌های جدید برای کورتانا است، کاربران کنونی کورتانا می توانند به نمونه‌های توسعه‌یافته برای الکسا دسترسی داشته باشند.
هارمن کاردن یکی از شرکت هایی است که مایکروسافت قصد همکاری با آن را در زمینه تولیدات هوش مصنوعی و دستیار صوتی داشته است از طرفی آمازون، مایکروسافت، اپل و گوگل، همگی دستیارهای دیجیتالی اختصاصی خود را برای رقابت با یکدیگر توسعه داده‌اند؛ همه‌ی این دستیارها، عملکردی مجزا و مستقل از دیگری داشته‌اند، اما همکاری اخیر مایکروسافت و آمازون، نوید عملکردی بهتر برای دستیار هوشمندشان را می‌دهد.
مایکروسافت و ساتیا نادلا همواره حس کرده اند که یک گام از گوگل عقب هستند، از این رو همکاری دو شرکت مایکروسافت و آمازون برای تحقق یک دستیار صوتی قوی منطقی به نظر می رسد.
در حالی که مایکروسافت و آمازون به‌تازگی همکاری خود را شکل داده‌اند؛ جف بزوس از همکاری‌های مشابه با اپل و گوگل نیز استقبال می‌کند و می‌گوید از چنین همکاری‌هایی پشتیبانی می‌کند. به‌نظر می‌رسد که نادلا نیز از این ایده استقبال می‌کند و می‌گوید چنین همکاری‌هایی برای آن‌ها «الهام‌بخش خواهد بود». مایکروسافت و آمازون به‌زودی جزئیات همکاری خود را اعلام خواهند کرد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا