اخبار

شایعات از گام بزرگ هوآوی در حوزه هوش مصنوعی حکایت دارند

هوش مصنوعی چیست؟ چیزی فراتر از یک دستیار صوتی!

 
فناوری طی ۱۰ سال گذشته با پیشرفت زیادی همراه بوده و یکی از مهمترین نوآوری‌ها در این صنعت، هوش مصنوعی بوده است، توانایی که به سیستم‌های کامپیوتری این امکان را می دهد کارهایی که به طور معمول نیاز به هوش انسانی دارند را انجام دهند.
اختراع هوش مصنوعی توانایی های ما را بیشتر کرده و ما را برای به دست اوردن خواسته های بیشتر قدرتمند تر کرده است.
البته مفهوم هوش مصنوعی جدید نیست. در چند سال گذشته، شرکت‌های فناوری‌ ابزارهای اختصاصی خود را برای هوش مصنوعی معرفی کرده‌اند.
بر مبنای شایعات، غول فناوری چینی، هواوی، نیز شرکتی جدید در این لیست خواهد بود که فناوری هوش مصنوعی خودش را به زودی معرفی می نماید. انتظار می رود ریچارد یو، مدیر عامل شرکت هواوی در نمایشگاه IFA، که سپتامبر امسال در برلین برگزار می‌شود، از هوش مصنوعی این شرکت در سخنرانی خود در ابتدای این رویداد رونمایی کند.
اما، آیا هواوی فقط یک تولید کننده گوشی هوشمند دیگر است که هوش مصنوعی را بر اساس دستیار صوتی روی دستگاه‌هایش ارایه می‌کند؟
از حرکت های تبلیغاتی اخیر هوآوی این برداشت می شود که این شرکت در حال تلاش برای برداشتن‌ گامی بزرگ در حوزه هوش مصنوعی، خیلی فراتر از یک دستیار صوتی است.
هواوی قصد دارد روی مفهوم هوش مصنوعی از دیدگاه کاربران تمرکز کند ؛ چه کاری انجام میدهد، جایی که قرار دارد و چگونه سطح زندگی آنها را ارتقا می دهد.
گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که هواوی به زودی یک تراشه هوش مصنوعی را همزمان با معرفی سری جدید پردازنده های خود یعنی Kirin 970 معرفی می‌کند. آیا این موضوع می‌تواند آغاز یک حرکت از انقلاب اطلاعات به انقلاب هوش باشد؟
به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه فناوری، هواوی همچنین یکی از شرکت‌های برتر در زمینه تحقیق و توسعه است؛ این کمپانی مقدار قابل توجهی از درآمد سالیانه خود را در بخش تحقیق و توسعه و ایجاد ۱۶ مرکز تحقیقاتی در سراسر جهان سرمایه‌گذاری کرده است. سال ۲۰۱۶، هواوی در بخش تحقیق و توسعه ۱۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرد.
هواوی نتایج مالی خود را در نیمه اول سال ۲۰۱۷ اعلام کرده و از رشد درآمد‌ی‌اش از محل فروش در طول شش ماه اول سال ۲۰۱۷ خبر داده است؛ درآمد هواوی نسبت به سال قبل با رشد ۳۶٫۲ درصدی به ۱۰۵٫۴ میلیارد ین رسیده است.
بر اساس گزارش تحلیلگران موسسه تحقیقاتی IDC، سهم بازار هواوی در ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۷ به ۹٫۸ درصد ازسهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند افزایش یافته است. معرفی یک چیپ هوش مصنوعی (AI Chip) قطعا می‌تواند در سال‌های آینده روی عملکرد شرکت هواوی تاثیر مثبتی بگذارد.
اینکه هوش مصنوعی فقط یک دستیار صوتی است معلوم خواهد شد! همه در انتظار معرفی محصولات جدید هواوی در نمایشگاه IFA هستند تا ببینند عصر هوش مصنوعی به کجا پیش خواهد رفت.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا