اخبار

گزارش روز سوم الکامپ ۹۶: آن‌هایی که نباید هستند و آن‌هایی که باید نیستند

روز سوم الکامپ ۹۶

در پایان روز سوم الکامپ ۹۶ بود که این نمایشگاه رسما ماهیت اصلی خود را یافته و به‌خوبی به افراد شرکت کننده نشان داد که شرایط کلی حاکم بر صنایع فناوری کشور چگونه است. در این نمایشگاه بدون شک موارد مثبت و ویژه‌ای مانند استارت آب‌ها به چشم می‌خورند ولی درعین‌حال خبری از صنایع سخت‌افزاری نیست و رویکرد این نمایشگاه بیشتر نرم‌افزاری به نظر می‌رسد. حال سوال مهم این است که تمامی این نرم‌افزارها بدون سخت‌افزار می‌توانند مکانی برای اجرا داشته باشند؟ این عدم توازن در عملکرد نمایشگاه نه‌تنها روز سوم الکامپ ۹۶ بلکه در تمامی روزها و حتی دوره‌های پیشین نیز به‌شدت به چشم می‌آید. به این ترتیب تنها راه چاره این است که مسئولان برگزاری این نمایشگاه در دوره‌های بعدی به تمهیداتی جهت جذب شرکت‌های سخت‌افزاری بیندیشند.

در این میان تنها نبودن‌ها در روز سوم الکامپ ۹۶ به چشم نیامدند بلکه یک مورد ناراحت کننده دیگر، حضور برخی شرکت‌های بی‌ربط در این نمایشگاه بود. حضور صنایعی به غیر از صنایع فناوری اطلاعات در نمایشگاه الکامپ را نمی‌توان به هیچ عنوان هضم کرد زیرا این شرکت‌ها به هیچ عنوان جایگاهی در ذهن مخاطبانی که می‌خواهند به این نمایشگاه‌ها بروند ندارند. در نمایشگاه امسال شاهد حضور چندین شرکت از صنایع ترابری و … بودیم که عملا نشان دهنده وضعیت عجیب و غریب مدیریت نمایشگاه و عدم نظارت صحیح بر نحوه تائید شرکت کنندگان است.

در پایان روز سوم الکامپ ۹۶ نیز بازهم شاهد صفوف همچنان شلوغ دریافت سیم‌کارت رایگان هستیم. به نظر می‌رسد که بسیاری با آگاهی از نزدیک شدن به روز پایانی نمایشگاه، تنها با هدف دریافت خدمات رایگان مخابراتی و سایر خدمات رایگان تبلیغاتی به نمایشگاه می‌آیند که این امر بسیار تاسف بار است. درعین‌حال نیز می‌توان خستگی را در چهره برخی از مسئولان غرفه‌ها مشاهده کرد و به نظر می‌رسد که روز سوم، یکی از سنگین‌ترین روزهای کاری آن‌ها بوده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا