اخبار تکنولوژی

گلکسی بوک ۴ اج لپ تاپ اسنپدراگونی سامسونگ بزودی معرفی می شود

سامسونگ هر سال نسل جدیدی از لپ تاپ‌های خود را معرفی کرده که دارای طراحی ساده و سخت افزار قدرتمندی هستند. اکنون گزارش شده بزودی باید شاهد معرفی لپ تاپ گلکسی بوک ۴ اج باشیم.

جای تعجب داشته که گلکسی بوک ۴ اج از پردازنده جدید کوالکام اسنپدراگون ایکس الیت همراه با ۱۶ گیگابایت رم و ویندوز ۱۱ هوم (۶۴ بیتی) برخوردار است. این بنچمارک نه تنها تایید می‌کند که سامسونگ با کوالکام در لپ‌تاپ‌ها همکاری خواهد کرد، بلکه نشان می‌دهد که ممکن است این شرکت هنوز آماده استقرار تراشه‌های اگزینوس خود برای دستگاه‌های بزرگ‌تر نباشد. با توجه به تمرکز فعلی سامسونگ بر اصلاح خط Exynos برای گوشی های هوشمند، احتمالاً یک حرکت عاقلانه است.

گلکسی بوک ۴ اج با اسنپدراگون ایکس الیت به گیک‌بنچ ۶.۲.۲ چشمگیر دست یافت. امتیاز: ۲۷۰۶ امتیاز در تست های تک هسته ای و ۱۲۶۴۶ امتیاز در تست های چند هسته ای. در حالی که این ارقام Snapdragon X Elite به وضوح از تراشه‌های M1 و M2 اپل بهتر عمل می‌کنند، اما نسبت به M3 جدیدتر (به استثنای خط M Pro) کوتاهی می‌کند.

گلکسی بوک ۴ اج در نزدیکی رونمایی

با این حال، مقایسه مستقیم بین Snapdragon X Elite و تراشه های سری M اپل به خودی خود کمی مشکل است. تفاوت های ذاتی بین ویندوز ۱۱ در ARM و MacOS، سنجش عملکرد دنیای واقعی را تنها بر اساس معیارها دشوار می کند. بهینه‌سازی نرم‌افزار عالی اپل برای تراشه‌های M خود، برتری آن را نسبت به هر دستگاه رایانه شخصی دیگر می‌دهد. بنابراین باید دید که آیا کوالکام و مایکروسافت می توانند به هم افزایی مشابهی دست یابند یا خیر.

شایعات همچنین به این موضوع اشاره می‌کنند که تراشه جدید کوالکام به سرفیس لپ‌تاپ ۶ و سرفیس پرو ۱۰ آینده مایکروسافت راه پیدا می‌کند. این امر سامسونگ را به‌عنوان رقیب مستقیم سری سرفیس مایکروسافت معرفی می‌کند. با این وجود، تعجب آور است که می بینیم سامسونگ به کوالکام برای یک محصول جدید به لپ تاپ پریمیوم خود اعتماد می کند، به ویژه با توجه به ورود نسبتاً اخیر کوالکام به بازار تراشه های رایانه های شخصی مصرف کننده.

باید منتظر ماند تا مشخص شود سامسونگ چگونه لپ تاپی را بزودی معرفی خواهد کرد. آیا می‌تواند محصولی برجسته معرفی کند تا نسبت به رقبا برتری داشته باشد. پیش بینی شده بیشتر اطلاعات حقیقت پیدا کنند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا