اخبار

گوشی ایسوس زنفون ۳ دلوکس وارد بازار تایوان شد؛ قیمت عرضه ۸۰۰ دلار

ایسوس زنفون ۳ دلوکس (ASUS ZenFone 3 Deluxe ) مجهز به اسنپدراگون ۸۲۱ وارد تایوان شد و با قیمت سنگینی در این کشور به فروش می‌رسد. این دستگاه اولین گوشی هوشمندی بود که به اسنپدراگون ۸۲۱ مجهز شده و اکنون به قیمت ۵۳۲۰ یوان، چیزی در حدود ۸۰۰ دلار در سرزمین مادری ایسوس، تایوان ، به فروش می‌رسد. ایسوس ZenFone 3 Deluxe در رنگ های طلایی و نقره ای در دسترس خواهد بود. اولین محموله از این گوشی هوشمند ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور ماه) بارگیری شده و در ۲۳ سپتامبر (۲ مهر ماه) به مشتریان تحویل خواهد شد.
ایسوس زنفون ۳ دلوکس اولین گوشی هوشمندی بود که اعلام شد به تراشه پرچمدار ارتقا یافته کوالکام مجهز خواهد بود. این خبر در حدود دو ماه قبل منتشر شد و در آن زمان هیچ تولید کننده دیگری برای معرفی یک رقیب این چنینی پا به میدان نگذاشت؛ هر چند که چندی بعد شیائومی و لی اکو ادعاهایی در این زمینه کردند؛ اما گویی ایسوس در این مورد از بقیه پیشی گرفته و اکنون اولین کمپانی خواهد بود که یک محصول مجهز به اسنپدراگون ۸۲۱ را به بازار وارد کرده است.
مشخصات گوشی ZenFone 3 Deluxe این گونه است. یک نمایشگر سوپر آمولد ۵٫۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل پنل جلویی را در بر گرفته است. ۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR4 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، فضای ذخیره سازی آن را تشکیل داده و همانطور که گفته شد اسنپدراگون ۸۲۱ قدرتنمایی خواهد کرد.
در پنل پشتی این اسمارت فون یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX318 که به لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار لیزری و سنسور رنگی RGB مجهز شده، قرار گرفته و برای گرفتن سلفی و برقراری ارتباط تصویری در جلو دوربینی ۸ مگاپیکسلی دیده می‌شود. یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با برخورداری از ویژگی شارژ سریع Fast Charging 3.0 کوالکام، انرژی روزانه را تامین کرده و اندروید ۶٫۰٫۱ مارشمالو مدیریت نرم افزاری را بر عهده گرفته است. رابط کاربری Zen UI 3.0 ایسوس بر بالای این سیستم عامل گوگل خودنمایی می‌کند. وجود یک اسکنر اثر انگشت و دو اسلات برای سیم کارت تایید می‌شود.
تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ چیزی در حدود ۱۰ درصد قدرتمندتر از اسنپدراگون ۸۲۰ است. سرعت پردازشی هسته های این چیپست از ۲٫۱۵ گیگاهرتز و ۱٫۵۹ گیگاهرتز در اسنپدراگون ۸۲۰ به فرکانس کاری ۲٫۳۴ گیگاهرتز و ۲٫۱۹ گیگاهرتز در اسنپدراگون ۸۲۱ ارتقا یافته است.
سرعت کاری پردازنده گرافیکی نیز بیشتر شده و از ۶۲۴ مگاهرتز در مدل قبلی به ۶۵۳ مگاهرتز در چیپ جدید افزایش یافته پیدا کرده است.  ایسوس زنفون ۳ دلوکس بر روی کاغذ که محصول بسیار قدرتمندی است. باید دید که این گوشی در دنیای واقعی چگونه عملکردی خواهد داشت؟ باید دید!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا