اخبار

گوگل اپلیکیشن Android Auto مستقل خود را منتشر کرد

گوگل اپلیکیشن Android Auto مستقل خود را معرفی کرد. Android Auto دو سال قبل در کنفرانس سالانه‌ی توسعه دهندگان گوگل (Google I/O) معرفی شد و مدت زمان طولانی از رونمایی آن گذشته است.
اندروید اتو هم‌اکنون در بیش از ۱۰۰ خودروی مختلف در دسترس بوده و همچنین چند نمونه اولیه از آن موجود است که می‌توانید در خودروی خود نصب کنید؛ البته لازم به ذکر است که نه این نمونه‌های اولیه و نه خرید یک ماشین سازگار با اندروید اتو چندان هم ارزان قیمت نخواهند بود. اکنون به نظر می‌رسد که گوگل بازخورد کاربران خود برای نبود یک اپلیکیشن برای Android Auto را شنیده و خود را آماده‌ی انتشار اپلیکیشن Android Auto برای گوشی‌های هوشمند کرده است.
در کنفرانس Google I/O 2016 اعلام شد که اندروید اتو به‌زودی بر روی سیستم‌عامل اندروید در دسترس خواهد بود. بعد از این شما می‌توانید با گوشی هوشمند خود در ماشین سوار شده و از اپلیکیشن Android Auto استفاده کنید. بدیهی است با این روش شما نمی‌توانید همان تجربه‌ی قبلی را که این برنامه بر روی نمایشگر اختصاصی خودروی خود نصب بود، داشته باشید؛ اما استفاده از اپلیکیشن اندروید اتو بر روی گوشی‌ هوشمند بسیار ارزان‌تر است.
گوگل اندروید اتو را تنها یک اپلیکیشن قابل نصب بر روی گوشی هوشمند قرار نداده است؛ بلکه این برنامه می‌تواند از OK Google پشتیبانی کرده و با نرم‌افزار Waze نیز یکپارچه‌سازی شود. استفاده از اپلیکیشن Android Auto تنها این نیست که برای ناوبری به گوگل مپس (Google Maps) دسترسی داشته باشید. رانندگان خودروها قادر خواهند بود از طریق اتصال وای – فای همه کارها را انجام دهند. این برنامه همچنین می‌تواند از طریق پرتو UI با دیگر گوشی‌های داخل خودرو نیز ارتباط داشته باشد؛ به این معنی که افراد دیگری که در ماشین نشسته‌اند نیز می‌توانند موزیک را تغییر داده، مقصد را مشخص کرده و حتی تماس تلفنی برقرار کنند.
اپلیکیشن‌های Android Auto از سازندگان خودرو نیز دیده شد. بر اساس گزارش‌های رسیده، کمپانی Hyundai نیز مشغول کار بر روی اپلیکیشن myHyundai است. این برنامه اطلاعات مختلفی را درباره‌ی ماشین در اختیار شما قرار خواهد داد و همچنین شامل یک دستیار جاده‌ای و ویژگی به ‌نام Valet Alert است. این برنامه در اواخر امسال از راه خواهد رسید. هیوندای مطمئنا تنها تولیدکننده‌ی خودرو نخواهد بود که مشغول کار بر روی اپلیکیشن‌های Android Auto خود است، مطمئنا تا پایان امسال کمپانی‌های بیشتری اپلیکیشن‌های Android Auto خود را راه‌اندازی خواهند کرد.
منبعandroidheadlines

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا