اخبار

گوگل بخش سخت افزاری جدیدی به مدیریت مدیر سابق موتورولا توسعه می‌دهد

ریک اوسترولو (Rick Osterloh) مدیر سابق موتورولا که ماه پیش از این شرکت (که تبدیل به یکی از زیرمجموعه‌های لنوو شده است) جدا شد، قرار است دوباره به گوگل برگردد. شرکت گوگل قصد دارد برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین زیرمجموعه‌های سخت‌افزاری خود، بخشی جدید ایجاد کند که مدیریت آن به عهده‌ی اوسترلو خواهد بود.
طبق اطلاعاتی که از گوگل دریافت شده است، اوسترلو به عنوان یکی از معاونان ارشد فعالیت خواهد کرد و به صورت مستقیم به مدیر عامل گوگل یعنی ساندار پیچای گزارش خواهد داد.
کروم بوک

گوگل سال‌ها است که فعالیت‌های مختلفی در بخش سخت‌افزاری دارد و تلاش زیادی می‌کند تا محصولاتی مناسب و با کیفیت تولید کند. زمانی که یکی از مدیران بخش‌های سخت‌افزار این شرکت یعنی رجینا دوگان (Regina Dugan) که به عنوان مدیر بخش تکنولوژی‌های پیشرفته فعالیت می‌کرد، گوگل را به قصد فیسبوک رها کرد، خبرهایی مبنی بر تصمیم این شرکت برای ایجاد تغییر و تحولات اساسی در بخش سخت‌افزار شنیده شد. حال گوگل تصمیم نهایی را گرفته و قرار است اوسترلو مدیریت بخش سخت‌افزار را به کلی به دست بگیرد. هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های محصولات نکسوس و سری محصولات جدید گوگل با نام “اتاق نشیمن (Living Room)” که هدف اصلی آنها محصولات هوشمند خانگی است، بر عهده‌ی اوسترلو خواهد بود. بخش سخت‌افزاری گوگل شامل موارد زیر می‌شود:

  • نکسوس: برنامه‌ریزی‌های تولید محصولات نکسوس و هماهنگی با شرکای سازنده‌ی این محصولات، جزو وظایف اصلی اوسترلو در این بخش است. او پس از این همکاری نزدیکی با هیروشی لاکهایمر (Hiroshi Lockheimer) معاون ارشد اندروید خواهد داشت که از این به بعد تمرکز بیشتری بر روی توسعه‌ی نرم‌افزاری دارد.
  • کروم‌کست: تولید و توسعه‌ی دانگل تلویزیونی گوگل که می‌توان به عنوان پرفروش‌ترین محصول سخت‌افزاری این شرکت از آن یاد کرد نیز تحت نظارت اوسترلو انجام خواهد شد.
  • محصولات سخت‌افزاری با هدف مشتری نهایی: این شاخه شامل کروم‌بوک‌ها و تبلت‌های جدید پیکسل سی می‌شود.
  • OnHub: روتر خانگی هوشمند که تا پیش از این شرکت Access که یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت است، آن را تولید می‌کرد. از این به بعد تولید و توسعه‌ی این محصول تحت نظارت گوکل و اوسترلو انجام خواهد شد.
  • ATAP: بخش آزمایشگاه تجربی سخت‌افزار که پروژه‌هایی مانند تلفن‌های هوشمند ماژولار و پروژه‌ی Ara را در اختیار داشت، پیش از این قرار بود به عنوان زیرمجموعه‌ای از بخش واقعیت مجازی فعالیت کند که البته این برنامه لغو شد. حال با شکل‌گیری بخش جامع سخت‌افزاری گوگل، این آزمایشگاه نیز به عنوان زیرمجموعه‌ی بخش سخت‌افزار گوگل فعالیت خواهد کرد.
  • عینک گوگل: عینک هوشمند گوگل (Project Aura) که تا پیش از این بخش مجزایی برای خود نداشت، از این به بعد زیر نظر مستقیم اوسترلو فعالیت خواهد کرد. تونی فدل (Tony Fedell)، مدیر عامل کنونی شرکت Nest است که به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت کار می‌کند. فدل پیش از این مدیریت بخش عینک گوگل را بر عهده داشت و از این به بعد به عنوان مشاور در کنار تیم توسعه‌دهنده کار خواهد کرد.گوگل گلس نسخه اینترپرایز

اگرچه اوسترلو در بازگشت به گوگل به شرکت قبلی خود نقل مکان کرده است، اما فعالیت‌ها و ,ظایف او بسیار گسترده‌تر از گذشته خواهد بود. اوسترلو مسیر پیشرفت را در زمانی که موتورولا تحت مالکیت گوگل بود طی کرد. او ابتدا به عنوان مدیر بخش محصولات مشغول به کار بود تا این که دنیس وودساید (Dennis Woodside) موتورولا را به قصد دراپ‌باکس ترک کرد و اوسترلو به عنوان مدیر اصلی این شرکت فعالیت کرد. او تا ماه گذشته که لنوو تغییرات اساسی و بزرگی در ساختار موتورولا انجام داد، مدیر این شرکت بود.
به هر حال این اقدام گوگل در هماهنگ کردن بخش‌های مختلف سخت‌افزاری، برای تولیدکنندگان و شرکای این شرکت نیز خبر خوبی است. این تولیدکنندگان تا پیش از این باید با شرکت‌های مختلف و متنوع زیرمجموعه‌ی گوگل که گاهی به عنوان رقیب نیز فعالیت می‌کردند، مذاکره و همکاری می کردند.

منبع recode
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا