اخبار تکنولوژی

دوگانه آیفون ۱۵ پرو نسخه ۲ ترابایتی دارند

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس با حداکثر ۱ ترابایت حافظه داخلی عرضه می‌شوند، اما شایعه شده است که اپل این تعداد را تا دو برابر افزایش می‌دهد، اما فقط دوگانه آیفون ۱۵ پرو که شامل نسخه پرو و پرو مکس می‌شود، ممکن است تغییری داشته باشد. برای کسانی که به آن نیاز دارند، مشتریان آینده می‌توانند نسخه ۲ ترابایتی پرچمداران آینده را خریداری کنند.

یافته‌های جدید منتشر شده در وبلاگ yeux1122 و مشاهده شده توسط MacRumors نشان می‌دهد که شایعه شده اپل حافظه داخلی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. در حالی که بعید بوده انواع ۲ ترابایتی محبوب‌‌ترین باشند، اما دو برابر کردن فضای ذخیره‌سازی از ۱ ترابایت در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، فرصتی فوق العاده برای سازندگان محتوا و فیلمبردارانی است که می‌خواهند برای اکثریت خود به آیفون تبدیل شوند.

از آنجایی که یک آیفون در تصویربرداری و فیلمبرداری فوق العاده خوب عمل می‌کند، می‌تواند گوشی ایده آل برای این پایگاه مشتری باشد. آن را با ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی به‌علاوه فضای ذخیره‌سازی iCloud ترکیب کنید، و اینها برای آنهایی که به مقادیر دیوانه‌کننده‌ای از ظرفیت داخلی نیاز دارند، یک ضربه فوری خواهد بود.

با این حال، نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که اگرچه اپل احتمالاً استاندارد NVMe را برای سرعت خواندن و نوشتن بالا رعایت می‌کند، ترکیب ۲ ترابایت حافظه داخلی به این معنی است که شرکت ممکن است به فلش NAND QLC (چهار سلولی) روی بیاورد.

دوگانه آیفون ۱۵ پرو حافظه داخلی بهتری دارند

این نوع فلاش NAND به این معنی است که اپل می‌تواند بیت‌های بیشتری را در هر سلول استفاده کند و کل فضای ذخیره‌سازی را در سلول کوچک‌تر افزایش دهد. با این حال، فلش QLC NAND استقامت نوشتن کمتری دارد، به این معنی که در مقایسه با TLC (سلول سطح سه‌گانه) یا MLC (سلول چند سطحی) سریع‌تر فرسوده می‌شود. خوشبختانه، اجازه ندهید این نقص مانع از ارتقاء در سال جاری شود، زیرا سال‌ها طول می‌کشد تا فضای ذخیره سازی QLC به طور کامل فرسوده شود، بنابراین هیچ نگرانی در مورد آن نباید داشت.

در مورد آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس، اپل احتمالاً تنها نسخه‌های حداکثر ۱ ترابایتی را برای این دو مدل ارائه می‌کند، اما حتی این برای اکثر مشتریان بیش از حد خواهد بود. البته، با افزایش فضای ذخیره‌سازی، قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد، و با توجه به اینکه قبلاً شایعه شده بود قیمت آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار به جای ۹۹۹ دلار شروع می‌شود، مشتریان باید به این فکر کنند که آیا می‌خواهند این مقدار را چند هفته بعد از آن هزینه کنند.

باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه اپل برای نسل بعدی آیفون چیست و چگونه گوشی را ارائه خواهد داد. اپل هر سال نسل جدیدی از گوشی پرچمدار خود را معرفی و عرضه می‌کند. پیش بینی شده بیشتر شایعات پیرامون نسل بعدی آیفون صحت پیدا کند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا