اخبار

گوگل عملکرد نرم‌افزار یادداشت‌های تلفن‌های همراه را بهبود می‌بخشد

گوگل عملکرد نرم‌افزار یادداشت‌های تلفن‌های همراه را بهبود می‌بخشد

نرم‌افزار یادداشت‌برداری کیپ گوگل

گوگل به‌تازگی با وارد کردن نرم‌افزار یادداشت‌برداری کیپ (Keep) خود به سیستم G-Suite یکپارچگی آن با دیگر ابزارهای این نرم‌افزار را افزایش داده است. بر اساس گزارش‌های این شرکت، هم‌اکنون کاربران به‌راحتی می‌توانند درون یک فایل از جنس اسناد گوگل یا Google Doc به نرم‌افزار کیپ دسترسی داشته باشند و این امر نیز باعث می‌شود تا نرم‌افزار یاد شده حتی بیشتر از سابق مفید واقع شود.

نرم‌افزار یادداشت کیپ که در سال ۲۰۱۳ میلادی راه‌اندازی شد درواقع پاسخ این شرکت به نرم‌افزار یادداشت‌برداری اورنت (Evernote) است که در ان کاربران به‌راحتی و سرعت می‌توانند یادداشت‌های خود را ایجاد کرده، تصاویری را به آن افزوده و به طراحی فهرست‌های مخصوص به خود بپردازند.

هم‌اکنون نرم‌افزار کیپ به یکی از اجزا G-Suite تبدیل شده است و می‌توان در بخش ابزارها در گوشه هر فایل متنی گوگل به آن دسترسی داشت. شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار در میان متن‌های خود به جستجو بپردازید، اطلاعات موردنظر خودتان را بیابید و آن را مستقیما به اسناد متنی یاد شده وارد نمایید.

این یکپارچگی در موارد دیر نیز حفظ شده است، برای مثال هر متنی در درون فایل متنی این شرکت می‌تواند به یکی از یادداشت‌های درون نرم‌افزار کیپ تبدیل شود. برای این کار فقط کافی است بخشی از متن موجود در فایل متنی گوگل را انتخاب کرده و با کلیک راست بر روی آن گزینه “Save to Keep notepad” را انتخاب کنید.

علاوه بر این پیش از این کاربران برای مشاهده محتوای درون نرم‌افزار کیپ خود مجبور به ورود به گوگل درایو بودند اما اکنون با تغییرات حاصل شده می‌توان از درون فایل متنی این کمپانی به محتوای درون فایل مربوطه دسترسی داشت. بر اساس پیش‌بینی‌های افراد متخصص، از بین بردن این مراحل پیچیده موجب خواهد شد تا استفاده کاربران از نرم‌افزار G-Suite بیشتر شود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا