اخبار

گوگل قضاوت را به مردم واگذار می‌کند

گوگل قضاوت را به مردم واگذار می‌کند

گوگل

دو تلفن همراه گوگل پیکسل و پیکسل XL را می‌توان به‌عنوان بهترین دستگاه‌ها و پرچم‌داران اندرویدی حال حاضر بازار در نظر گرفت. بااین‌حال با نزدیک شدن به تاریخ شروع کنگره موبایل جهانی رقابت برای کمپانی گوگل نیز سخت‌تر شده و هرلحظه ممکن است از تلفن همراه جدیدی با قابلیت‌های بسیار بهتر از مدل پیکسل رونمایی شود. بر اساس گزارش‌ها و احتمالات شاید بتوان اصلی‌ترین رقیب این دستگاه یعنی پیکسل را پرچم‌دار جدید ال‌جی یعنی LG G6 دانست و البته نباید هنوز نقش پرچم‌دار سامسونگ یعنی گلکسی S8 را در این رقابت نادیده گرفت.

بااین‌حال نباید فراموش کرد که هر دو مدل پیکسل و  پیکسل XL با مشخصات عالی و دوربین قوی خود پرچم‌دار تلفن‌های اندرویدی جهان هستند. همچنین در طراحی ظریف و جذاب این دو تلفن همراه نیز به‌هیچ‌عنوان شکی در کار نیست. درواقع گوگل با این نوآوری توانسته است طراحی ویژه و منحصربه‌فردی که کمپانی اپل بر روی سه نسل گذشته آیفون‌های خود پیاده کرده بود را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

کاربران اپل با استقبال گسترده از آیفون‌های این کمپانی درواقع علاقه خود را به این نوع از طراحی‌های ویژه اپل نشان داده‌اند اما هنوز دلیلی موجه برای گوگل مبنی بر علاقه کاربران اندرویدی به طراحی این دو تلفن همراه هوشمند وجود نداشته است و به‌این‌ترتیب گوگل قصد دارد تا در نظرسنجی ویژه‌ای سلیقه و دیدگاه کاربران درباره این نوع از طراحی را بداند.

دلیل این امر این است که بسیاری از افراد معتقدند که این طراحی به‌صورت مستقیم تقلید به‌حساب می‌آید. البته هیچ‌کدام از دو شرکت یاد شده اقدام به شکایت از دیگری نکرده‌اند ولی گوگل قصد دارد تا از طریق کاربران جهان تلفن‌های همراه به سراغ دریافت یک بازخورد واقعی رفته و دریابد که آیا واقعا این شباهت به حدی بوده است که بتوان آن را تقلید دانست یا خیر.

نظر شما دراین‌باره چیست؟ به نظر شما گوگل از آیفون تقلید کرده است یا این‌که طراحی پیکسل کاملا مستقل به‌حساب می‌آید؟

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا