بررسی‌ تخصصی

بررسی تخصصی گوشی ال جی V20

بررسی تخصصی گوشی ال جی V20

 

 
در دنیای امروزی یک سری آدم ها هستند که به صورت حرفه ای با سیستم های کامپیوتری کار می کنند و به قول معروف از دنیای تکنولوژی واقعا سر در می آورند! گوشی ال جی V10 یک گوشی تمام عیار برای این کاربران بود. حدود یک سال پیش به صورت محدود در بازار عرضه شد، با ظاهری عجیب و جدید برای این که نشان بده که چه قابلیت هایی دارد، این قابلیت ها هم شامل صفحه نمایش قوی، دو لنز دوربین در جلو، سخت افزار بسیار قوی و دارا بودن منوی کامل کنترل دوربین به طور حرفه ای است.
پس از یک سال،حال گوشی ال جی V20 را رو بروی خود می بینیم. این گوشی آمده که V10 را کنار بزند. با همان فرمول ساخت قبلی. در این پست قصد داریم که به شما جزییات و امکانات گوشی فوق العاده قوی ال جی V20 را معرفی کنیم.
با موبایلستان همراه باشید.

در جعبه این گوشی

جعبه گوشی ال جی V20 با ملزومات استثنایی پر شده است که شامل یک شارژر Quick Charge 3.0 با ۹ولت و ۱٫۸ آمپر و یک کابل USB نوع C و هندزفیری بسیار با کیفیت می باشد.

ابعاد و وزن گوشی

ال جی V20 دارای ابعاد ۱۵۹٫۷*۷۸٫۱*۷٫۶ میلیمتر و وزن ۱۷۴ گرم می باشد. ال جی در مورد وزن گوشی های خود انتقاداتی برای گوشی V10 خود شنیده بود و در این سری ۲۰ گرم وزن را کاهش داده است.این گوشی نیز ۱ میلیمتر نازکتر شده است.
 

سخت افزار

ال جی این گوشی هوشمند خود را به صورت زیرکانه ای طراحی کرده است. بسیاری از المان های خوب گوشی های قبلی به این گوشی بازگشته اند.
ال جی V20 از یک بدنه آلومینیومی AL-6013 ، جنسی که در صنعت هواپیمایی به خاطر تحمل و سختی زیادش استفاده میشود،استفاده می کند. این نوع آلومینیوم در عملیات های حساس همچون ترمز های ABS نیز استفاده می شود. این موضوع باعث شد که V20 هم بتواند گواهینامه‌ی نظامی MIL-STD-810G را دریافت کند.
 

 
همچنین بدنه فلزی ال جی V20  طوری رنگ شده است که حس یک جنس اعلاء را به شما می دهد. حالت آرک مانند شیشه ای که در ال جی G5  استفاده شده بود ،در این گوشی نیز استفاده شده است. اما در این گوشی تغییر کوچکی در قسمت پایینی اتصال شیشه به میکروفون وجود دارد که به شما اجازه می دهید با گوشی راحت تر مکالمه کنید.
 

 
ال جی V20 به راحتی در دست قرار میگیرد. بسیار نازک است و صفحه نمایش جذابی دارد. ال جی V10  اولین گوشی بود که دو لنز دوربین به عنوان دوربین اصلی خود داشت. ال جی V20 نیز چنین سیستمی دارد. در پشت این گوشی دو لنز دوربین برای دوربین اصلی وجود دارد. یکی از لنزها ۱۶ مگاپیکسل است و ۷۵ درجه سطح دید دارد همچنین دهانه لنز f/1.8 داراست. لنز دوم ۸ مگاپیکسل است و دارای سطح دید ۱۳۵ درجه به همراه دهانه f/2.4 می باشد.
 

 
به همراه این دو دوربین،دو فلش و یک اتوفوکوس لیزر و سنسور طیف نوری وجود دارد. زیر این قطعات، یک دستگاه حسگر اثر انگشت وجود دارد. کاملا گرد است و در هر زاویه ای می توانید گوشی خود را آنلاک کنید. همانطور می توانید به عنوان دکمه خاموش روشن کرد از آن استفاده نمایید.
جایگیری این دکمه در پشت گوشی کمی کارایی را کم میکند چرا که دسترسی به آن سخت است.اما بعد از چند دقیقه کار کردن با آن عادت می کنید. در نظر بگیرید که خیلی دقیق و بی نقص و سریع عمل می کند.
 

 
یک میکروفون دیگر در بالای گوشی قرار دارد، همچنین مکان اینفرارد نیز در بالای گوشی می باشد. میکروفون دوم نیز برای این به کار گرفته می شود که در فضاهای پر سر و صدا، صداها را بهتر و بیشتر دریافت کند.
 

 
پشت گوشی به گونه ای طراحی شده است که شما فکر می کنید گوشی یک دست پکت بندی شده است، اما درب پشت گوشی با یک دکمه کوچک در پشت گوشی باز می شود. این روش هم برای باتری عوض کردن مناسب است و هم قابلیت یک دست بودن بدنه را حفظ می کند.
این گوشی دارای پردازنده Snapdragon 820 به همراه ۴ گیگابایت رم می باشد. همچنین حافظه داخلی  ۶۴ گیگابایتی دارد که به نظرم مناسب کار ها و عکس های شماست.
 

صفحه نمایش

ال جی V20 دارای صفحه نمایش IPS است. صفحه اصلی ۵٫۷ اینچی QHD با ۵۱۳ppi وضوح تصویر است. صفحه دوم نیز ۲٫۱ اینچی با وضوح تصویر ۱۶۰*۱۰۴۰ پیکسل است.
 

 
همواره فقط صفحه دوم روشن است. در صفحه اول تصاویر بسیار واضح و روشن هستند. در مد دستی حدود ۴۷۵ نیتس را محاسبه کردیم که این مدار از G5 خیلی بیشتر است. ال جی V20 دارای صفحه نمایش روشن تر است، همچنین در حالت روشنایی بیرون این مقدار به ۶۲۸ نیتس میرسد.

کانتراست تصویر بسیار خوب است اما از V10 و G5 بیشتر نیست.از نظر رنگ نیز از G5 بهتر عمل میکند و رنگ های بیشتری را نشان می دهد.البته این مورد برای ال سی دی ها بسیار خوب است اما در مقایسه با دیگر گوشی ها مثلا آیفون ۷ کمتر به نظر می رسد.
 

 

اینترنت و اتصالات گوشی

ال جی V20 به خاطر مودم کوالکام خود دارای سرعت بسیار بالایی است. در آن از LTE CAT ۱۲ استفاده شده که تا ۶۰۰مگابیت در ثانیه دانلود و ۱۵۰ مگابیت آپلود را پشتیبانی می کند. این گوشی اولین گوشی هوشمندی است که AWS-3، جدیدترین LTE باند را در امریکا و کانادا پشتیبانی می کند. این گوشی از وایفای باند a/b/g/n/ac و بلوتوس ۴٫۲ و NFC به همراه اینفرارد پشتیبانی می کند.
 

مصرف باتری

ال جی V20 با یک باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری و با قابلیت تعویض مشخص و خوب مجهز شده است.
حجم باتری زیاد نیست اما برای یک صفحه ال سی دی ۵٫۷ اینچی مناسب است. حتی برای این که این صفحه با ماکزیمم نور صفحه روشن باشد نیز به خوبی جواب می دهد.
با ۸ ساعت ویدئو تماشا کردن متوالی با این گوشی، باتری به صفر می رسد. در مقایسه با رقبای خود البته با ظرفیت باتری بیشتر، این عدد به ۱۱ ساعت در Mate 9 و ۲۰ ساعت در گلکسی S7 Edge میرسد.
در تماس های ۳g این گوشی می تواند تقریبا ۲۰ ساعت دوام بیاورد که یک ساعت بیشتر از Mate 9 است.اما باز هم S7 و پیکسل XL زمان بیشتری در اختیار دارند.
شارژدهی باتری وی ۲۰ متوسط است اما امکان تعویض باتری در کنار زمان حدودی ۸۰ دقیقه برای شارژ شدن کامل آن، باعث می‌شوند تا با خیال راحت بگوییم باتری مشکلی در استفاده از وی ۲۰ برای شما ایجاد نخواهد کرد.
 

رابط کاربری

این گوشی اولین گوشی هوشمندی بود که با اندروید نوقا ۷٫۰ به بازار آمد. اندروید نوقا امکاناتی به وجود آورد که تمامی ورژن های اندروید در بر نداشتند.
سیستم چند صفحه ای و مولتی تسکینگ داخلی برای این گوشی بلاخره راه اندازی شد. خیلی از گوشی ها قابلیت چند صفحه ای مخصوص خود را دارند اما این گوشی این قابلیت را مستقیما از گوگل گرفته است.
 

 
بسیاری از اپلیکیشن ها می توانند در حالت چند صفحه ای کار کنند. که در حالت پورتره و لندسکیپ این امکان فراهم شده است. اما در نظر داشته باشید خط بین دو صفحه در حالت پورتره فقط قابل دستکاری و تطابق است. اگر در این حالت یکی از صفحه ها نیاز به کیبورد داشته باشد ،صفحه دوم به قسمتی کوچک میرود تا جا برای کیبورد باز شود.
حالت Q Floating ال جی نیز هنوز در این ورژن برای بسیاری از برنامه ها قابل اجراست که می توانید صفحه برنامه را کوچک کنید و با آن کار کنید.حرکت دیگر نیز Quick Switch است که با دوبار تپ کردن روی دکمه سوییچر می توانید همان حرکت alt+tab ویندوزی را اعمال کنید.
در این گوشی به خاطر وجود اندروید نوقا می توانید از بسیاری امکانات مولتی تسکینگ و Quick actions استفاده نمایید. مثل پاسخ سریع، دسترسی سریع به نوتیفیکیشن ها، اشتراک گذاری، آرشیو و پاک کردن ایمیل ها و دیگر امکانات.
 

 
در قسمت اعلانات و نوتیفیکیشن ها، یک فیلتر اولویت دارد که به شما اجازه می دهد نوتیفیکیشن های دارای اولویتتان را انتخاب کنید. حتی می توانید گزینه Do Not Disturb یعنی مزاحم نشو را برای عدم مزاحمت یک اعلان خاص انتخاب نمایید.
 

حسگر اثر انگشت

صفحه قفل ال جی V20 چیز جدید نیست، اما این که صفحه نمایش دوم، اعلانات را قبل از این که گوشی را آنلاک کنید نمایش می دهد جدید است.
در حال حاضر بهتر است که درباره تشخیص گر اثر انگشت صحبت کنیم. این سیستم فقط یک لمس خیلی ریز از انگشت شما را احتیاج دارد. با یک حرکت کوچک می توانید به سرعت صفحه را آنلاک نمایید.
 

شما می توانید ۵ عدد میانبر روی صفحه قفل خود اضافه کنید، اما با وجود چنین تشخیص گر اثر انگشتی احتمالا احتیاچ زیادی به این صفحه نخواهید داشت. زمانی که می خواهید تشخیص گر را نصب و راه اندازی کنید از شما روش های مختلف آنلاک کردن گوشی خواسته می شود، مثل پین کد یا ناک کد.
 

دوربین

ال جی V20 شاید بهترین دوربین را در بین تمامی دوربین های گوشی ها در اختیار دارد. ۲ دوربین فیزیکی در پشت و یک دوربین ۲ در ۱ در جلو مانند V10  گوشی. ال جی V20 دارای تنظیمات دستی بسیار زیاد برای دوربین گوشی دارد که دوربین این گوشی را تبدیل به یک دوربین DSLR حرفه ای بکند.
 

دوربین سلفی این گوشی دارای یک لنز و سنسور است در حالت عادی ۸۳ درجه سطح دید و ۱۲۰ درجه در حال واید دارد.اما هر دو دارای ۵ مگاپیکسل قدرت هستند.شاید ال جی می توانست دوربین سلفی بهتری و قدرتمند تری اضافه کند.
دوربین های این گوشی تنظیمات دستی برای عکس دارد. مثل فوکوس، سرعت شاتر، ایزو، بالانس وایت، و اکسپوزر. یکی از قابلیت های خوب دوربین این گوشی، قابلیت پیک گیری در فوکوس است که می توانید مقدار فوکوس را تنظیم نمایید. این به شما اجازه می دهد که بهترین فوکوس را برای عکس ها بدست بیاورید.
 

کیفیت عکس

گوشی های سطح بالای اخیر ال جی در سطح عکس بی نظیر هستند.جزییاتی که از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی به دست می آید بسیار زیباست. سطح نویز در دوربین این گوشی بسیار پایین است و در مقابله با رنگ های طبیعی بسیار خوب عمل می کند. محدوده تصویر نیز مساعد است. همچنین در صحنه هایی با کانتراست بالا که شما انتظار دارید هایلایت های کمتری از عکس مشخص شود بسیار خوب عمل میکند. تعدادی عکس با کیفیت اصلی با هر دو حالت معمولی و واید تهیه شده که می توانید در زیر مشاهده کنید.
 

 
 

تصویر برداری

این گوشی می تواند تصاویری با کیفیت ۲۱۶۰p و ۳۰ فریم بگیرد و بر خلاف G5 که دارای ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم است بسیار قوی تر عمل می کند. برای ویدئوهای ۴K مقدار Bitrate برابر ۴۸مگابیت در ثانیه است، ۱۷ مگابیت در ثانیه برای ۱۰۸۰p با ۳۰ فریم و ۲۴مگابیت برای ۱۰۸۰pو ۶۰ فریم. صدا ویدئو نیز با کیفیت ۱۵۶ کیلوبیت در ثانیه ذخیره میشود. این برای هر دو دوربین گوشی صادق است.
 

 

جمع بندی

این گوشی با دارا بودن صفحه نمایش استثنایی و دوربین های فوق العاده همچنین حافظه داخلی۶۴ گیگابایتی با قیمت تقریبی ۲،۱۷۰،۰۰۰ تومان در کشورمان بسیار پر طرفدار است. این گوشی می تواند گزینه ای خوب برای علاقمندان ال جی باشد که از دوربین های این گوشی های لذت می بردند و دوست داشتند که تجربه ای متفاوت از گوشی جدید داشته باشند. در کل گوشی بسیار مناسب و دارای قابلیت های بسیار در همه جزییات آن است.
امتیاز موبایلستان به این گوشی از قرار زیر است:
کیفیت ساخت: ۸/۱۰
صفحه نمایش:۹/۱۰
نرم افزاری:۸/۱۰
دوربین:۹٫۳/۱۰
کارایی:۷/۱۰
باتری:۷/۱۰
قیمت:۷/۱۰
امتیاز کل:۷٫۹ از ۱۰
 
 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا