اخبار تکنولوژی

سری گوشی هوآوی P60 معرفی شد

شرکت Huawie به تازگی نسل جدید پرچمداران خود را به عنوان سری گوشی هوآوی P60 رونمایی کرد. مدل‌هایی پریمیومی که در کنار طراحی جذاب، مشخصات کلیدی بزرگی هم دارد.

سری گوشی هوآوی P60 غول فناوری چینی شامل مدل پایه P60 و مدل بالاتر P60 Pro و همچنین نسخه P60 Art می‌شود. از نظر ابعاد، هر دو نسخه اساساً یکسان هستند، اگرچه نوع Pro سنگین‌تر است. از جلو، دستگاه‌های جدید مانند هر گوشی دیگری هستند، اما طراحی عقب کاملا منحصر به فردی دارند. ماژول دوربین در عقب به لطف سنسور اصلی بزرگ که بین دو سنسور دیگر قرار گرفته، کاملاً برجسته است.

طراحی جدید نیز کاملاً چشمگیر به نظر رسیده، این خانواده دارای شیشه Kunlun برای محافظت و IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند. در کنار این دو مدل، یک مدل P60 Art نیز وجود دارد که دارای ماژول دوربین بوده و طراحی کمی متفاوتی دارد. در واقع با زوایای منحنی که هیچ دقت هندسی ندارند، شبیه جزیره است. قابل ذکر بوده که نوع Art نیز در دو رنگ عرضه شده که بسته به زاویه تابش نور به آن، رنگ‌ها را به طور متفاوتی منعکس می‌کنند.

هواوی P60، P60 Pro و P60 Art دقیقاً از یک صفحه نمایش بهره می‌برند. آنها دارای یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی OLED منحنی هستند که از عکس‌ها و فیلم‌های پویا بالا پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، از نرخ نوسازی تطبیقی LTPO پشتیبانی داشته که می‌تواند از ۱ تا ۱۲۰ هرتز متغیر باشد و در عین حال ۲۹ درصد کاهش مصرف انرژی را ارائه می‌دهد. این گوشی هوشمند همچنین به فناوری صفحه نمایش غوطه ور X-True هوآوی همراه با گواهی TUV Rheinland مجهز شده است. دستگاه همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه بالای ۹۳.۱ درصد را دارد.

در بخش سخت افزاری، مدل پایه هواوی P60 به تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 1 مجهز شده است. این چیپست فقط از شبکه ۴G پشتیبانی کرده و همچنین یک نسل کامل پشت سر اکثر گوشی‌های پرچمدار نسل فعلی است. اگرچه، P60 Pro و P60 Art نسبتاً بالاتر کمی بهتر هستند زیرا دارای چیپست نسبتاً جدیدتر Snapdragon 8 + Gen 1 بوده اما این چیپ با پشتیبانی از شبکه ۴G ارائه می‌شود.

P60 در گزینه‌های ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی در دسترس خواهد بود، در حالی که P60 Pro فقط نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی دارد. از طرف دیگر، P60 Art یک نسخه ۵۱۲ گیگابایتی و یک ترابایتی نیز خواهد داشت. مدل پایه و پرو از یک بسته باتری ۴۸۱۵ میلی آمپرساعتی نیرو گرفته و شامل فناوری شارژ سریع ۸۸ واتی می‌شوند. نسخه آرت باتری ۵۱۰۰ میلی آمپرساعتی داشته که شارژ سریع ۸۸ واتی دربرمی‌گیرد.

دیگر ویژگی قابل توجه عبارتند از، نسل دوم ارتباطات ماهواره‌ای جدید که امکان ارسال پیامک دو طرفه را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، کاربران نه تنها می‌توانند پیام‌ها را دریافت کنند، بلکه می‌توانند از طریق اتصال ماهواره‌ای، پیامک ارسال کنند. این شرکت به لطف آخرین پیشرفت‌های خود در راه حل‌های ماهواره‌ای که در گوشی‌های هوشمند پرچمدار جدید تعبیه شده است، این ویژگی را ارائه می‌دهد. هر سه مدل از سیستم عامل HarmonyOS 3.1 این شرکت استفاده می‌کنند.

هوآوی P60

در بخش دوربین P60 پایه دارای سیستم دوربین سه گانه است که شامل یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با طرح پیکسل RYYB، لنز دیافراگم متغیر F/1.4-4.0 و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) می‌شود. در کنار سنسور اصلی، دستگاه همچنین دارای یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید بوده که دارای سنسور RYYB و دیافراگم F/2.2 است. آخرین سنسور نیز یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی RYYB بوده که دارای OIS و زوم اپتیکال ۵ برابر است.

در این بین، دو سنسور اول P60 Pro اساساً یکسان هستند اما تفاوت اصلی در لنز زوم آن است. مدل Pro دارای وضوح بسیار بالاتر ۴۸ مگاپیکسلی و دیافراگم بزرگ‌تر برای ماژول پریسکوپ و حتی لرزشگیر اپتیکال تصویر است. با رسیدن به نسخه برتر P60 Art، دارای همان سنسور اصلی و لنز زوم پریسکوپ مدل Pro بوده، اما سنسور اولتراواید آن یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی با وضوح بالاتر به حساب می‌آید. در جلو، کل سری P60 دارای یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی در وسط دارد.

هواوی شروع به پیش‌سفارش‌های P60 و P60 Pro کرده است که قرار است در ۳۰ مارس ۲۰۲۳ عرضه شوند. در همین حال، P60 Pro Art در ۷ آوریل عرضه می‌شود. بنابراین قیمت‌های سری جدید در اینجا آمده است:

هواوی پی ۶۰

۱۲۸ گیگابایت – ۴۴۸۸ یوان (تقریباً ۶۵۷ دلار)
۲۵۶ گیگابایت – ۴۹۸۸ یوان (تقریباً ۷۳۰ دلار)
۵۱۲ گیگابایت – ۵۹۸۸ یوان (تقریباً ۸۷۷ دلار)

هواوی پی ۶۰ پرو

۲۵۶ گیگابایت – ۶۹۸۸ یوان (تقریباً ۱۰۲۳ دلار)
۵۱۲ گیگابایت – ۷۹۸۸ یوان (تقریباً ۱۱۷۰ دلار)

هوآوی P60 Art

۵۱۲ گیگابایت – ۸۹۸۸ یوان (تقریباً ۱۳۱۶ دلار)
۱ ترابایت – ۱۰۹۸۸ یوان (تقریباً ۱۶۰۹ دلار)

مدل‌های پایه و پرو در رنگ‌های مشکی، زمردی، بنفش و سفید مرمری و مدل Art در رنگ‌های آبی دریایی و شنی طلایی موجود است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا