اخبار تکنولوژی

سامسونگ گلکسی واچ دارای ویژگی جدید «آپنه خواب» است

گلکسی واچ سامسونگ در حال حاضر یک دستگاه محبوب برای ردیابی سلامت و تناسب اندام است و این شرکت اکنون ویژگی مفید دیگری را به آن اضافه می‌کند: تشخیص آپنه خواب. این ویژگی از اوایل سال آینده از طریق اپلیکیشن Samsung Health Monitor در کره در دسترس خواهد بود.

برای کسانی که نمی‌دانند، آپنه خواب یک بیماری شایع و در عین حال جدی است که باعث می‌شود افراد در هنگام خواب تنفس خود را از دست بدهند. این امر می‌تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته شود. با این حال، بسیاری از افراد مبتلا به آپنه خواب ممکن است از وضعیت خود بی‌اطلاع باشند.

ویژگی جدید آپنه خواب سامسونگ به افراد کمک می‌کند علائم خود را در مراحل اولیه تشخیص دهند. برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید دو بار در مدت ۱۰ روز، هر بار بیش از چهار ساعت، خواب خود را ردیابی کنند. سپس ساعت تخمینی از شاخص آپنه-هیپوپنه (AHI) را در اختیار آنها قرار می‌دهد، که اندازه گیری شدت آپنه خواب است.

اگر کاربر نمره AHI بالایی داشته باشد، ساعت به او توصیه می‌کند برای ارزیابی و درمان بیشتر به پزشک مراجعه کند. ویژگی جدید آپنه خواب سامسونگ افزودنی ارزشمند به سری گلکسی واچ است و می‌تواند به میلیون‌ها نفر کمک کند تا وضعیت خود را شناسایی و مدیریت کنند.

گلکسی واچ با ویژگی جدید همراه می شود

ویژگی جدید آپنه خواب به نظارت بر فشار خون، تشخیص الکتروکاردیوگرام (ECG) و اعلان ریتم نامنظم قلب به عنوان جدیدترین موارد اضافه شده به برنامه مانیتور سلامت سامسونگ می‌پیوندد.

با این حال، سامسونگ خاطرنشان می‌کند که ویژگی جدید آپنه خواب تنها یک ابزار پیش تشخیصی است و نمی تواند جایگزین تشخیص یا درمان توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی واجد شرایط شود. با این حال، مطمئناً می‌تواند ابزار مفیدی برای افرادی باشد که نگران سلامت خواب خود هستند. انتظار داریم این قابلیت به مرور زمان دردسترس افراد بیشتری قرار گیرد و مسئله آپنه خواب را به مرور زمان حل خواهد کرد.

گلکسی واچ پیشتر در نسل ششم معرفی و عرضه شد. ساعتی با طراحی بهبودیافته و سخت افزاری بهتر تا بتواند تجربه کاربری خوبی را رقم زند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا