اخبار

اپل خط تولید روتر ایرپورت را متوقف کرد

روتر های بی‌سیم اپل که در مدل‌های ایرپورت اکسپرس، ایرپورت اکستریم و هر دو مدل ایرپورت تایم کپسول عرضه می‌شدند٬ به نقطه‌ی توقف تولید رسیدند و اپل طی بیانیه‌ای بطور رسمی اعلام کرد خط تولید روتر ایپورت را متوقف کرده است. این خبر برای طرفداران روتر ایپورت‌ها بسیار ناراحت کننده بود. احتمالا بسیاری از کاربران این روترها مجبور خواهند شد که به تعویض دستگاه‌های خود به صورت جدی‌تر فکر کنند.
کمپانی اپل که از سال ۲۰۱۳ تا‌کنون هیچ تغییری در روترهای خود در نظر نگرفته و بروزرسانی جدیدی نیز برای این روترها منتشر نکرده است٬ حالا با توقف تولید این روترها ٬ تمرکز بیشتری برای تولید محصولاتی با درآمدزایی بیشتر خواهد داشت.
بیانیه‌ای رسمی کمپانی اپل در خصوص روتر ایپورت به این صورت است :
” ما به ادامه‌ی تولید محصولات ایرپورت اپل پایان خواهیم داد. اما این دستگاه‌ها از طریق خرده‌فروشی‌ها٬ وب‌سایت و فروشنده‌های مجاز اپل تا زمان اتمام موجودی، قابل خرید هستند “
روتر ها در واقع نقاط دسترسی اتصال آیفون‌ها٬ لپ‌تاپ‌ها و دیگر محصولات ( بدون نیاز به سیم ) به شبکه‌ی وب هستند. نکته قابل توجه این است که با انتشار اخبار مبنی بر توقف رسمی تولید روتر ایپورت٬ تغییری در قیمت این محصولات ایجاد نشده است. قیمت سه مدل روتر بی‌سیم با نام‌های: AirPort Express، AirPort Extreme و AirPort Time capsule ٬ به ترتیب ۹۹ دلار، ۱۹۹ دلار و ۲۹۹ دلار است البته مدل ۳ ترابایتی تایم کپسول با قیمت ۳۹۹ دلارعرضه می‌شود. بنابراین می‌توان گفت تولید و عرضه این روترها تنها بخش کوچکی از درآمدهای اپل را شامل می‌شوند. از نظر اقتصادی توقف تولید این محصولات برای کمپانی اپل کاملا به صرفه و منطقی است.
همانطور که پیش‌تر هم گفتیم اپل طی ۵ سال اخیر هیچ بروزرسانی و توسعه‌ای برای این محصولات در نظر نگرفته بود و توقف خط تولید این دسته از محصولات اپل برای کاربران نیز قابل پیش‌بینی بوده است.

برخی از قابلیت های روتر ایپورت ها:

  • تعامل اپلیکیشن AirPort Utility با بخش وای‌فای در تنظیمات آی‌او‌اس
  • امکان پخش و کنترل صدا از طریق تمام بلندگو هایی که از ویژگی ایرپلی پشتیبانی می‌کنند٬ توسط ایرپورت اکسپرس
  • اشتراک گذاری پرینترهای یو‌اس‌بی در سراسر شبکه که از طریق رایانه‌های مک مورد استفاده قرار می‌گیرند
  • امکان پشتیبان‌گیری از طریق وای‌فای را برای رایانه‌های مک با استفاده از مدل‌ تایم کپسول ۲ و ۳ ترابایتی

 
منبع: GIZMODO


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا