اخبار

همه چیز درباره نسخه جدید macOS

همه چیز درباره نسخه جدید macOS

کریگ فدریچی به عنوان رییس واحد نرم افزار اپل به تازگی اعلام کرده است که اپل در سال ۲۰۱۸ میلادی بر روی بهبود عملکرد و امنیت macOS و iOS تمرکز خواهد کرد. در نتیجه تغییرات بزرگ دیده شده در macOS در سال جاری میلادی چندان زیاد نخواهد بود. علاوه بر این، اطلاعات ما درباره قابلیت ها و ویژگی های جدیدی که اپل به نسخه جدید  macOS خواهد افزود، بسیار محدود است اما با این حال همین اطلاعات حداقلی را در این بخش در اختیار شما خواهیم گذاشت.

مطالب مرتبط:

در ابتدا درباره نام جدید macOS باید اظهار داشت که اپل به احتمال بسیار قوی این نسخه را macOS 10.14. نام گذاری خواهد کرد. با این حال، گزینه های دیگر نیز وجود دارد و آن نیز ارائه macOS 11 است. البته که همیشه اپل در کنار این شماره های خشک به استفاده از نام های گربه سان ها، موجوداتی که نماد قدرت هستند و… نیز برای نسخه های  macOS خود روی می آورد ولی این بار این کمپانی تصمیم دارد تا از نام نقاط گردشگری کالیفرنیا استفاده کند. در رابطه با تاریخ عرضه این نسخه جدید نیز به احتمال زیاد اپل آن را در WWDC سال ۲۰۱۸ میلادی که در ماه ژوئن برگزار می شود، رونمایی کند و سپس در ماه سپتامبر یا اکتبر برای دانلود در اختیار عموم کاربرانش قرار بدهد.
همان طور که در بالا نیز ذکر شد تمرکز اصلی این نسخه بر روی بهبود عملکرد و امنیت خواهد بود و البته اپل از عرضه قابلیت های جالب برای کاربران خود غافل نخواهد شد. یکی از این قابلیت های جدید امکان نصب و اجرای نرم افزارهای سیستم عامل iOS بر روی macOS است که تحولی انقلابی در برنامه ها و نرم افزارهای اپل محسوب خواهد شد. به این ترتیب بر اساس گزارش ها، از این پس توسعه دهندگان قادر به طراحی نرم افزارهایی خواهند بود که نه تنها بتواند با تاچ پد و موس انطباق پیدا کند بلکه برای آیفون ها نیز کارکرد داشته باشد.
اپل با اتخاذ این تصمیم امیدوارد است که نرم افزارهای سوم شخص طراحی شده برای مک با فاصله زمانی کم تری به روز شوند و تمرکز توسعه دهندگان و برنامه نویسان اپل از iOS برداشته شده و بر روی هر دوی این سیستم عامل ها قرار بگیرد. البته که به نظر می رسد که همه چیز در شرایط خوب پیش برود، این تصمیم به نفع توسعه دهندگان و البته کاربران نهایی اپل خواهد بود.


مطالب بیشتر:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا