اخبار تکنولوژی

احتمال معرفی پردازنده Snapdragon 8+ Gen 2 کم است

کوالکام ممکن است بی سر و صدا پردازنده Snapdragon 8+ Gen 2 را معرفی کرده باشد، اما بدون نام تجاری “Plus”. این شرکت هنوز هم آن را اسنپدراگون ۸ نسل ۲ می‌نامد، اگرچه تراشه جدید پردازنده محاسباتی و پردازنده گرافیکی سریع‌تری دارد. این مدل دقیقا همان چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ فور گلکسی است.

اگر به خاطر داشته باشید، سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ از پردازنده کوالکام در سطح جهانی استفاده می‌کند. این یک نسخه اورکلاک شده از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. خود این تراشه دارای پسوند “فور گلکسی” در نام بوده و با شماره مدل کمی متفاوت از نسخه استاندارد موجود برای سایر برندها ارائه می‌شود. به طور دقیق‌تر، شماره مدل آن SM8550-AC است، در حالی که تراشه استاندارد SM8550-AB نام دارد.

از نظر سرعت فرکانس، نسخه «فورگلکسی» سریع‌ترین هسته پردازنده خود را با فرکانس ۳.۳۶ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی ۷۱۹ مگاهرتز دارد. در مقایسه، راه حل استاندارد دارای فرکانس CPU و GPU به ترتیب ۳.۲ گیگاهرتز و ۶۸۰ مگاهرتز است. سامسونگ از این پردازنده گویی انحصاری در سری گلکسی زد فولد ۵، گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی تب اس ۹ جدید استفاده کرد.

با این حال، به نظر رسیده که انحصار آن در نسخه “فور گلکسی” مدت‌ها قبل به پایان رسیده است. این تراشه اورکلاک شده پیشتر در دستگاه‌های سایر برندها یافت می‌شود. یعنی نوبیا RedMagic 8S Pro یک ماه پیش با این چیپست معرفی شد. افراد حاضر در XDA Developers شماره قطعه و سرعت فرکانس آن را بررسی کردند و همه چیز با نسخه «فور گلکسی» مطابقت داشت.

پردازنده Snapdragon 8+ Gen 2 خیلی قبل معرفی شد

جالب اینجاست که کوالکام و زد تی ای همچنان از این تراشه به عنوان اسنپدراگون ۸ نسل ۲ یاد می‌کنند. اما از آنجایی که این تراشه پردازنده محاسباتی و پردازنده گرافیکی سریع‎تری نسبت به نسخه استاندارد دارد، باید نسخه پلاس امسال باشد. کوالکام در سال‌های اخیر به‌روزرسانی‌های پردازنده‌های پرچم‌دار خود را با نام تجاری «پلاس» در اواسط سال منتشر می‌کرد. مدلی که سرعت فرکانس بیشتری در مقایسه با مدل استاندارد ارائه می‌دهد.

امسال، هیچ نشانه‌ای از تراشه‌ای به نام پردازنده Snapdragon 8+ Gen 2 وجود ندارد. از نظر ظاهری، کوالکام بی‌سروصدا این پردازنده را بدون تغییر نام عرضه کرده است. در واقع، به نظر رسیده که این استراتژی شرکت در آینده باشد، اگرچه ما چندان به این ایده علاقه نداریم. ممکن است برای مصرف کنندگان گیج کننده باشد که بفهمند گوشی هوشمند از تراشه اصلی استفاده می‌کند یا میان نسلی.

با این تفاسیر برنامه کوالکام درباره پردازنده میان نسلی تغییر کرد.

پس از این کشف، کوالکام در بیانیه‌ای به XDA گفت:

«با توجه به تعدیل جزئی فرکانس هسته اصلی CPU، ما این پلتفرم را به‌عنوان گونه‌ای از پلتفرم اصلی (Snapdragon 8 Gen 2) در نظر می‌گیریم. هدف ما حفظ ساختار نام‌گذاری ساده‌شده‌مان است که در نوامبر ۲۰۲۱ معرفی شد تا برای سازندگان و مصرف‌کنندگان آسان‌تر باشد که دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون را کشف و انتخاب کنند.»


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا