اخبار تکنولوژی

فرمت صوتی IAMF 3D سامسونگ سال ۲۰۲۴ ارائه می شود

سال گذشته، سامسونگ یک فناوری صدای سه بعدی جدید به نام فرمت صوتی IAMF 3D را معرفی کرد که با همکاری گوگل توسعه یافته است. سامسونگ اکنون تأیید کرده که این فناوری از سال جاری در تلویزیون‎ها و محصولات صوتی آنها گنجانده خواهد شد.

IAMF قرار است با Dolby Atmos، استاندارد صوتی پیشرو فعلی در بازار رقابت کند. هدف آن ارائه یک تجربه شنیداری همهجانبه است، اما با برخی ویژگی‌های منحصر به فرد که آن را متمایز می‌کند.

مانند دالبی، IAMF صدای فضایی را فعال می‌کند که فراتر از صدای فراگیر افقی سنتی است و قابلیت‌های صدای عمودی را برای منظره صوتی واقعی‌تر اضافه می‌کند. با این حال، IAMF چندین ویژگی منحصر به فرد را ارائه می‌دهد.

برخلاف دالبی، IAMF یک فرمت صوتی سه بعدی منبع باز است که نیازی به هزینه مجوز ندارد. این بدان معنی بوده که می‌تواند توسط تولید کنندگان بیشتری استفاده شود و به طور بالقوه برای مصرف کنندگان ارزان تر باشد. همچنین از هوش مصنوعی برای شناسایی بهتر و قرار دادن صداها در صحنه استفاده می‌کند تا صدا را دقیق‌تر و واقعی‌تر کند.

علاوه بر این، IAMF می‌تواند عناصر صوتی خاصی مانند وضوح دیالوگ را بسته به چیزی که تماشا می‌کنید تنظیم کند و تجربه گوش دادن سفارشی‌تری را ارائه دهد.

فرمت صوتی IAMF 3D سامسونگ در نزدیکی

در مورد در دسترس بودن آن، انتظار می‌رود IAMF در سال ۲۰۲۴ روی تلویزیون‌ها و سیستم‌های صوتی سامسونگ ظاهر شود. سامسونگ هنوز مشخص نکرده است که کدام مدل‌ها از آن استفاده می‌کنند. همچنین گفته می‌شود که حتی بر روی تلویزیون‌ها و ساندبارهای نسل قدیمی‌تر از طریق به‌روزرسانی نرم افزاری کار می‌کند. این بدان معناست که برای لذت بردن از این فناوری صوتی جدید نیازی به خرید تجهیزات جدید نخواهید داشت.

با این حال، سامسونگ هنوز میزان سازگاری با تلویزیون‌ها و سیستم‌های صوتی قدیمی‌تر را تأیید نکرده است. سامسونگ احتمالاً پشتیبانی را فقط به محصولات انتخابی محدود خواهد کرد. یوتیوب همچنین در نظر دارد تا اواخر سال جاری از پشتیبانی IAMF در محتوای خود استفاده کند.

برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا فناوری مورد اشاره به کار گرفته شود. سامسونگ در تلاش بوده فناوری‌های نوینی را به کار گرفته و در اختیار مخاطب قرار دهد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا