اخبار تکنولوژی

سهم ۵.۲ درصدی سیستم عامل اندروید ۱۳ در میان اندرویدی‌ها

در بهار ۲۰۲۲ بود که سیستم عامل اندروید ۱۳ معرفی شد. سیستم عاملی که نسبت به نسخه قبلی ارتقا قابل توجهی پیدا کرده و ویژگی‌های بهتری شامل آن شد. اکنون آمار نصب این سیستم عامل مشخص شده است.

متاسفانه تاکنون تنها ۵.۲ درصد این سیستم عامل گوگل را نصب کردند. شاید این عدد ناچیز است اما با گذشت ۵ ماه از انتشار باید آن را قابل قبول دانست. این آمار از طریق Android Studio بدست آمده و به خوبی نشان می‌دهد وضعیت هر نسخه اندروید چگونه است.

دو سیستم عامل اندروید ۱۲ و ۱۲L سهم ۱۸.۲ درصدی دارند. این آمار نسبت به عدد ۱۳ درصدی تابستان سال ۲۰۲۲ رشد قابل توجهی محسوب می‌شود. در این بین هر چه نسخه جدید اندروید بیشتر نصب شده، از تعداد کاربران نسخه قبلی کاسته می‌شود.

دیگر نسخه‌ها برای مثال اندروید ۸ تنها ۱۰ درصد، اندروید جیلی بین ۰.۳ درصد، اندروید کیت کت ۰.۷ درصد هستند. در اخباری مرتبط سری تبلت گلکسی تب سامسونگ دیرتر از گوشی‌های گلکسی این شرکت آپدیت اندرویدی جدید را دریافت می‌کنند. در این میان شرکت کره‌ای آپدیت اندروید ۱۳ را برای تبلت گلکسی Tab S6 Lite خود منتشر کرد. محصولی که مدل ۲۰۲۲ بوده و یک شبه پرچمدار محسوب شده که ویژگی‌های قابل توجهی در آن گنجانده شد.

سیستم عامل اندروید ۱۳ و آمار پایین نصب آن

آپدیت اندرویدی جدید شامل رابط کاربری UI 5.0 شده و عجیب نیست این شرکت بروزرسان را ابتدا برای تبلتی منتشر کند که مدل ۲۰۲۲ است. بنابراین نسخه ۲۰۲۰ گلکسی تب اس ۶ لایت هنوز آپدیت جدید را دریافت نکرده و انتظار داریم سامسونگ بزودی بروزرسان را ارائه دهد. آپدیت اندروید ۱۳ مبتنی بر رابط کاربری UI 5.0 علاوه بر طراحی بهبودیافته نرم افزاری، عملکرد را هم بهبود خواهد بخشید.

بنابراین کاربران می‌توانند گلکسی Tab S6 Lite مدل ۲۰۲۲ را با آپدیت جدید بهتر تجربه کنند. یکی از ویژگی‌های اصلی رابط کاربری جدید صفحه قفل قابل سفارشی‌سازی است. آپدیت جدید همچنین مدیریت برنامه‌های پس‌زمینه بهتر و حرکات چند وظیفه‌ای جدید را نوید داده که انجام کاربری را لذت‌بخش‌تر می‌سازد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا