اخبار

گزارش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مورد بازی Pokemon Go

همان طور که در جریان هستید حدود یک ماه است که بازار بازی‌های موبایلی دچار تحولاتی شده است و آن هم به خاطر انتشار بازی «پوکمن گو» است. به همین خاطر بنیاد ملی بازی‌‌های رایانه‌ای کشور موضع خود را در مورد این بازی بیان کرده است.
اگر در این یک ماه سایت ما را همراهی کرده باشید به یاد دارید که بازی «پوکمن گو» چه جنجال‌هایی را با خود به همراه آورده است؛ از پیدا شدن یک جسد تا پرت شدن یک نفر از بلندی به خاطر پیدا کردن یک پوکمن و حرف های برخی از سیاست مداران کشورها که این بازی را یک ابزار برای مقاصد جاسوسی از مراکز مهم می دانند.
 
به همین دلایل روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور، در گزارشی بازی«پوکمن گو» که این روزها به دلیل نحوه خاص بازی کردن آن ، تبدیل به یک جنجال شده است را مورد بررسی قرار داده است . در گزارشی که روابط عمومی بنیاد منتشر کرده به این نکته اشاره شده است که این بازی در برخی کشورها محدود یا ممنوع شده است. در همه کشورها بحث امنیت در اولویت قرار دارد. با تکیه بر همین جمله ، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مکاتبه‌ای که با ناشر «پوکمن گو» داشته دو شرط را برای انتشار در ایران گذاشته است و قرار گیری سرورهای این بازی در کشور و تعیین موقعیت های مکانی این بازی با هماهنگی بنیاد را شرط ورود رسمی این بازی به ایران دانسته است.
 
نظام رده‌بندی سنی بازی‌ها (ESRA) بازی پوکمن گو را جهت انتشار در کشور، از نظر محتوایی بدون اشکال دانسته و انتشار این بازی را بلامانع می‌داند. با این‌حال با توجه به وجوه فراسرگرمی از جمله مسائل امنیتی و اجتماعی که ممکن است باعث ایجاد اختلال در نظم یا امنیت عمومی شود، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انتشار این بازی را منوط به تایید نهادهای مربوط به امنیت اجتماعی و ملی کرده است.
 
طبق اطلاعیه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این بازی فعلا از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است تا آن دو شرط اجرا شود، اما رفع فیلترینگ این بازی در دستور کار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قرار گرفته است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا