آموزش و ترفندشبکه‌های اجتماعی

گفتگو با هوش مصنوعی در اینستاگرام و واتساپ

انتشار ربات گفتگوی ChatGPT در سال ۲۰۲۲، باعث ایجاد تحول بزرگی در دنیای دیجیتال شد. اکثر شرکت‌هایی که در زمینه تکنولوژی و نرم‌افزار حرفی برای گفتن داشتند، در صدد ارائه یک رقیب به عنوان پاسخی دندان شکن به ChatGPT شدند. شرکت گوگل به سرعت هوش مصنوعی Bard را معرفی کرد و کمی پس از آن کمپانی مایکروسافت با معرفی Bing Chat وارد بازی ربات‌های گفتگو شد. اما آیا کمپانی‌های بزرگ دیگر در این زمینه ساکت ماندند؟ در این مقاله، گزینه کمپانی متا در رقابت هوش‌های مصنوعی را به شما معرفی خواهیم کرد و نحوه گفتگو با هوش مصنوعی در اینستاگرام و سایر برنامه‌های شرکت متا را آموزش خواهیم داد.

شرکت متا در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳ کلاس جدیدی از ویژگی‌های هوش مصنوعی خلاقانه را معرفی کرد که راه‌های ارتباط افراد با یکدیگر را گسترش داده و آن را محکم‌تر می‌کند. تفاوتی ندارد که شما یک گوشی ارزان قیمت اندرویدی دارید یا از یکی از بهترین نسخه‌های کروم بوک استفاده می‌کنید. گفتگو با هوش مصنوعی متا بسیار راحت و در اینستاگرام و فیسبوک در دسترس است.

هوش مصنوعی متا

هوش مصنوعی گفتگوی متا چیست؟

بیشتر کاربران اینترنتی تا حدودی با هوش مصنوعی تعامل داشته‌اند. هوش مصنوعی متا (Meta AI) نیز مانند بیشتر تجربه‌هایی خواهد بود که به روش‌های مختلف در تعامل با هوش مصنوعی داشته‌اید. شما می‌توانید با یک ربات هوشمند که توانایی تحقیق و جمع آوری اطلاعات را با سرعتی شگفت انگیز دارد، به مکالمه بپردازید.

پس تفاوت هوش مصنوعی متا نسبت به سایر ربات‌های گفتگوی رقیب از جمله Google Bard و ChatGPT و Bing Chat چیست؟ مهم‌ترین تفاوتی که در مورد این هوش مصنوعی شاخص است، این است که شرکت متا هوش مصنوعی مرکزی خود را در قالب شخصیت‌های مختلفی ارائه می‌کند. درواقع شما به چند پروفایل مختلف که بر اساس هوش مصنوعی به شما پاسخ می‌دهند دسترسی خواهید داشت که از یک ذهن پردازنده واحد بهره می‌برند، اما نحوه ادبیات و پاسخ‌دهی هر کدام بر اساس شخصیتی که برای آن پروفایل تعریف شده متفاوت خواهد بود. هنگامی که این سرویس در دسترس عموم قرار بگیرد، شما می‌توانید به گفتگو با هوش مصنوعی در اینستراگرام و سایر برنامه‌های اجتماعی شرکت متا از جمله واتساپ و فیسبوک در قالب شخصیت‌های متفاوت بپردازید. جالب تر این‌که این گفتگو می‌تواند بصورت یک به یک یا گروهی باشد.

هوش مصنوعی متا دسترسی انحصاری و کامل به بانک اطلاعاتی برنامه‌های اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک را خواهد داشت که حداقل در زمینه رسانه‌های اجتماعی، یک مزیت نسبت به سایر هوش‌های مصنوعی به حساب می‌آید.

چگونه به ربات گفتگوی متا دسترسی پیدا کنیم؟

گفتگو با هوش مصنوعی در اینستاگرام و سایر برنامه‌های شرکت متا کار آسانی است. در ابتدا پس از این‌که ویژگی گفتگو با هوش مصنوعی در دسترس قرار گرفت، باید برنامه مورد نظرتان را به‌روزرسانی کنید. برای شروع مکالمه با هوش مصنوعی متا، یک گفتگوی جدید در اینستاگرام، فیسبوک یا واتساپ را شروع کنید و گزینه Create an AI chat یا در گروه‌تان @MetaAI را تایپ کنید.

اگر از عینک هوشمند ری‌بن متا (Ray-Ban Meta) استفاده می‌کنید، کافی‌ست بگویید: «Hey Meta!»

چرا نمی‌توانم گزینه گفتگو با هوش مصنوعی را در اینستاگرام و واتساپ پیدا کنم؟

این بار اولی نیست که یک ویژگی جدید در شبکه‌های اجتماعی شرکت متا برای بسیاری از کاربران در دسترس قرار نمی‌گیرد. همانند ویژگی پاسخ دادن (reply) پیام‌ها در گفتگوی خصوصی و ویدیوهای ریلز (reels) در اکسپلور اینستاگرام که تا مدت طولانی برای بسیاری از کاربران ایرانی در دسترس نبود. دلیل این موضوع، این است که هوش مصنوعی متا در حال حاضر تنها برای کابران آمریکایی قابل دسترسی بوده و به مرور زمان برای سایر کاربران نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. البته ویژگی گفتگو با هوش مصنوعی در اینستاگرام و سایر برنامه‌های شرکت متا در آمریکا هم به صورت عمومی عرضه نشده و تنها به صورت «دسترسی زودهنگام» (early access) برای کاربرانی که برای استفاده از این ویژگی درخواست بدهند در دسترس قرار می‌گیرد. در ادامه روش درخواست برای دسترسی زودهنگام این ویژگی را توضیح خواهیم داد.

دسترسی زودهنگام به هوش مصنوعی متا در اینستاگرام و فیسبوک

  1. پیام‌رسان فیسبوک یا اینستاگرام را باز کنید. در اینستاگرام باید وارد قسمت پیام‌ها شوید.
  2. گزینه «پیام جدید» را لمس کنید.
  3. وقتی می‌خواهید یک مخاطب جدید را برای گفتگو انتخاب کنید، گزینه AI Chat را بالای لیست مخاطبین خود می‌بینید.
  4. روی AI Chat لمس کنید تا برای دسترسی زودهنگام درخواست دهید.

دسترسی زودهنگام به هوش مصنوعی متا در واتساپ

  1. برنامه واتساپ را باز کنید.
  2. نماد Open Message را لمس کنید.
  3. گزینه New AI Chat را انتخاب کنید.
  4. گزینه Request early access را انتخاب کنید.
استیکر ساز هوش مصنوعی متا
استیکر ساز هوش مصنوعی متا

هوش مصنوعی متا چه ویژگی‌هایی دارد؟

جدا از امکان گفتگو با هوش مصنوعی در اینستاگرام و واتساپ در قالب شخصیت‌های مختلف، شرکت متا امکانات مختلفی را با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به شما ارائه می‌کند. در لیست زیر تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی متا را می‌توانید ببینید. احتمالاً در آینده و تا پایان سال ۲۰۲۴ امکانات بسیار بیشتری با قابلیت هوش مصنوعی در دسترس کاربران قرار بگیرد.

  • ساخت تصاویر با استفاده از Imagine: در حال حاضر این امکان تنها برای کاربران ساکن آمریکا از طریق وبسایت imagine.meta.com در دسترس است. قابلیت Imagine به ربات‌های گفتگوی متا نیز امکان ساخت تصاویر مختلف را می‌دهد.
  • به‌غیر از تصاویر، شما امکان ساخت استیکرهای مختلف را نیز به وسیله هوش مصنوعی با قابلیت AI Stickers شرکت متا خواهید داشت.
  • شما می‌توانید تصاویر خود را به کمک هوش مصنوعی و به روشی که می‌خواهید ویرایش کنید. کافی‌ست تغییر مورد نظرتان را به صورت متنی به هوش مصنوعی متا توضیح دهید.
  • یکی از امکاناتی که به صورت انحصاری تنها توسط هوش مصنوعی متا قابل استفاده است، جستجو و سرچ کردن در ریلز (reels) اینستاگرام است. هوش مصنوعی متا به شما نزدیک‌ترین ریل مرتبط با درخواست‌تان را نشان خواهد داد.

شخصیت‌هایی که بر اساس هوش مصنوعی متا با شما گفتگو می‌کنند

تا به‌حال متوجه خشکی بیش از حد ربات‌های گفتگو شده‌اید؟ با وجود این‌که هوش‌های مصنوعی در گفتگو بسیار باهوش و جالب عمل می‌کنند، اما می‌توانستند کمی خودمانی‌تر و نرم‌تر هم باشند. به نظر می‌رسد که شرکت متا متوجه این موضوع شده است. شخصیت‌هایی که هوش مصنوعی متا از طریق آن‌ها با شما ارتباط برقرار می‌کند، هرچه که باشند، خشک نیستند! این غول شبکه‌های اجتماعی هزینه‌های سرسام‌آوری را برای حق استفاده از چهره و شخصیت افراد مشهور پرداخت کرده است تا آن‌ها را وارد بازی کند. در ادامه مهم‌ترین شخصیت‌هایی که در لیست شخصیت‌های هوش مصنوعی متا قرار دارند را به شما معرفی خواهیم کرد.

دانجن مستر (Dungeon Master): این شخصیت درواقع راوی بازی‌های نقش آفرینی و ماجراجویی خواهد بود که بر اساس خواننده رپ معروف، اسنوپ داگ (Snoop Dogg) ساخته شده است.

دانجن مستر

امبر (Amber): امبر یک کارآگاه در زمینه حل جرائم است که بر اساس کارآفرین و شخصیت معروف رسانه‌های اجتماعی، پاریس هیلتون (Paris Hilton) ساخته شده است.

امبر
امبر

زچ (Zach): به گفته خود شرکت متا، «زچ، داداشی طنزپرداز شما خواهد بود». این شخصیت بر اساس یوتوبر معروف، MrBeast ساخته شده است.

زچ

جدا از شخصیت‌های معروف و سلبریتی‌ها، شرکت متا شخصیت‌های مختص خود را نیز برای گفتگو معرفی کرده است. در ادامه تعدادی از این شخصیت‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

رابِ ربات (Rob the Robot): هوش مصنوعی ChatGPT را در نظر بگیرید که به آن مقدار مناسبی طنز و شوخ طبعی اضافه کرده باشند.

راب ربات

لیلی (Lily): این ربات در زمینه نوشتن به شما کمک می‌کند.

لیلی

آلوین بیگانه (Alvin the Alien): گاهی اوقات شخصیت‌های فضایی آن قدر که باید عجیب و غریب نیستند؛ این‌جاست که آوین وارد می‌شود، بیگانه‌ای عجیب و غریب!

آلوین بیگانه

برای آشنایی با تمام شخصیت‌های معرفی شده توسط شرکت متا می‌توانید وارد این لینک شوید.

گمانه‌زنی در مورد هوش مصنوعی متا ادامه خواهد داشت

نکته‌ صادق درمورد تمام ربات‌های گفتگوی بر پایه هوش مصنوعی، تکامل و پیشرفت آن‌ها چه از نظر درک و پاسخ‌دهی در مکالمات و چه از نظر میزان کاربردی بودن‌شان است. موضوع مهم در مورد هوش مصنوعی شرکت متا، این است که این قابلیت هنوز در مرحله بتا بوده و کاربران زیادی به آن دسترسی ندارند. در نتیجه هنوز نمی‌توان آن‌را به خوبی ارزیابی کرد. استفاده از شخصیت‌های مختلف و قابلیت گفتگو با هوش مصنوعی در اینستاگرام و واتساپ به صورت گروهی، ویژگی‌های جالبی هستند اما در مورد قدرت پردازش و پاسخ‌دهی این هوش مصنوعی چیزی به ما نمی‌گویند. آن‌چه مسلم است این است که این یک پیشنهاد بلندپروازانه است که احتمالاً نحوه کار رسانه های اجتماعی و ارتباطات آنلاین را در آینده تغییر خواهد داد.

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا