اخبار تکنولوژی

تبلت آیپد پرو ۲۰۲۴ با پردازنده M4 در راه است

براساس گزارش تازه انتشاریافته، شرکت اپل تصمیم دارد سری تبلت آیپد پرو ۲۰۲۴ را با پردازنده قدرتمند نسل جدید M4 همراه کرده که شامل هوش مصنوعی هم می‌شوند.

به گزارش بلومبرگ، اپل تصمیم گرفته تا آیپد پرو ۲۰۲۴ را به جای پردازنده M3 با پردازنده M4 همراه کرده و معرفی کند. این در حالی بوده که اپل هنوز رونمایی از M4 نداشته است. در حقیقت طی رویداد ۱۸ اردیبهشت قرار است بیشتر روی قابلیت‌های هوش مصنوعی سری آیپد جدید تمرکز شود و توضیحاتی ارائه گردد.

در واقع نسل جدید آیپد با داشتن موتور عصبی بهینه شده M4 میسر خواهد شد. در سوی دیگر اپل تصمیم دارد مک بوک را هم به پردازنده M4 قدرتمند مجهز کند. در سایر مشخصات نسل جدید آیپد پرو علاوه بر پردازنده قدرتمند مورد اشاره، دارای نمایشگر اولد، دوربین سلفی جانبی هم است. گذشته از آن انتظار رونمایی از نسل جدید مجیک کیبورد و اپل پنسل هم داریم.

اگرچه در رویداد آینده قابلیت‌های هوش مصنوعی مختلفی از آیپد اعلام خواهد شد، اما بیشتر قابلیت‌ها در جریان WWDC 2024 و برای رونمایی iOS 18 در نظر گرفته شد. در رویداد بعدی باید شاهد سری آیپد پرو ۲۰۲۴ در کنار آیپد ایر ۱۰.۹ و ۱۲۹ اینچی جدید باشیم.

سری آیپد ایر دارای پردازنده M3 هستند و مشخص نیست با چه قیمتی باید شاهد عرضه آنها باشیم.

آیپد پرو ۲۰۲۴ با پردازنده توانمند از راه می رسد

در دیگر خبرها انتظار می‌رود اپل در مراسم رونمایی ماه آینده خود، در کنار مدل‌های جدید آیپد پرو که می‌توانند دارای صفحه نمایش OLED باشند، یک آیپد ایر جدید در دو سایز نمایشگر عرضه کند. یک تحلیلگر به تازگی جزئیاتی از نوع بزرگتر آیپد ایر ۲۰۲۴ را فاش کرده که با ادعاهای قبلی آنها مبنی بر اینکه اپل فناوری نمایشگر استفاده شده در تبلت ادعایی را با استفاده از پنل‌های باقی مانده از آیپد پرو این شرکت ارتقا می‌دهد، تناقض دارد.

اکنون انتظار می‌رود اپل آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی و ۱۲.۹ اینچی را به همان پنل‌های نمایش مجهز کند. راس یانگ، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC) با پیش‌بینی قبلی خود مبنی بر اینکه اپل به لطف پنل‌های باقی مانده از آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی، آیپد ایر ۱۲.۹ اینچی خود را به صفحه‌نمایش مینی ال‌ای‌دی مجهز می‌کند، مخالفت کرده است.

طبق گزارش‌های قبلی، اپل احتمالا آیپد پرو را با صفحه نمایش‌های OLED ارتقا می‌دهد، در حالی که انتظار می‌رود سایز نمایشگرها کمی افزایش یابد. این تحلیلگر اکنون (از طریق MacRumors) در یک پست فقط برای مشترکین در X (توئیتر سابق) بیان می‌کند که هر دو نوع iPad Air دقیقاً مانند نسل قبلی خود یعنی iPad Air (نسل پنجم) به صفحه نمایش IPS LCD مجهز خواهند شد.

یانگ همچنین می‌گوید که این تصمیم به دلیل هزینه‌های بالای ارتقاء پنل گرفته شده است. از زمان پیش‌بینی قبلی یانگ، اپل اعلام کرده است که در تاریخ ۷ می رویدادی به نام “Let Loose” برگزار می‌کند، جایی که انتظار می‌رود مدل‌های جدید iPad Pro و iPad Air را معرفی کند. شرکت کوپرتینویی همچنین قرار است یک مداد اپل جدید را با پشتیبانی از حرکات جدید “فشردن” معرفی کند.

پیش بینی شده بیشتر اطلاعات لو رفته به حقیقت تبدیل شود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا