اخبار

فیس‌بوک به دنبال ساخت تلفن‌های همراه هوشمند مدولار

تلفن‌های همراه هوشمند مدولار

بر اساس اخبار منتشر شده به‌تازگی یکی از بخش‌های کمپانی فیس‌بوک به نام Building 8 در پی توسعه تلفن‌های همراه هوشمند مدولار بر آمده است. این کمپانی به‌تازگی برای ثبت اختراع این تلفن همراه هوشمند اقدام کرده است که در واقع نشان دهنده یک دستگاه الکترومغناطیسی مدولار است که می‌تواند مشکل گرانی و دور ریز دستگاه‌های الکترونیکی خراب شده و یا منسوخ شده را تا حدودی کاهش دهد.این ثبت اختراع شامل یک تلفن همراه هوشمند و یک بلندگوی هوشمند است.

با این حال هنوز مشخص نیست که فیس‌بوک بر روی این پروژه کار می‌کند و چه زمانی آن را روانه بازار خواهد کرد اما نشانه‌هایی وجود دارند که مبنی بر علاقه‌مندی زیاد این بخش از فیس‌بوک به تلفن‌های همراه هوشمند مدولار هستند. از قبیل این نشانه‌ها رئیس Building 8 است که پیش از این در کمپانی گوگل کار می‌کرده است.او در طی پروژه‌ای به نام Project Ara به ساخت یک تلفن همراه هوشمند مدولار دست زده است و آن را تا مرحله پایلوت تست نیز پیش برده اما گوگل به دلایلی این پروژه را توفیق کرد.

او در ابتدای سال جاری وارد این بخش از فیس‌بوک شد و چندین پروژه مفهومی دیگر از قبیل رابط‌های کاربری مغز- کامپیوتر که به کاربران اجازه می‌دهد تا با تنها فکر کردن به تایپ متن مورد نظر خود بپردازند و از طریق پوست خود بشنوند را به‌پیش برد. البته همان‌طور که روشن است مرحله ثبت اختراع تا اجرایی شدن و ورود آن به بازار بسیار فاصله دارد و بیشتر پروژه‌ها در فرایندهای میان ثبت اختراع تا مرحله نهایی یعنی تولید انبوه این اختراع لغو شده و یا متوقف می‌شوند. با این وجود و نیز با پشتکاری از که دوگان به‌عنوان رییس Building 8 دیده می‌شود امید است که بتوان روزی این تلفن‌های همراه هوشمند را در پشت ویترین‌ها مشاهده کرد ولی تا زمان تائید رسمی این خبر توسط فیس‌بوک نباید تلفن‌های همراه هوشمند مدولار ساخت این شرکت را حقیقت دانست.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا