بررسی‌ تخصصی

آشنایی بیشتر با Mi 9 شیائومی

گوشی شیائومی می ۹ با سخت افزار قدرتمند خود و قیمت معقولی که دارد توجه علاقه‌مندان را بسیار به خود جلب کرده است و باعث شده که خریداران زیادی به گوشی‌های این شرکت روی آورند.  شیائومی می ۹ با توجه به شرایطی که بازار امروز جهان دارد، با سخت افزار قدرتمند خود، میان همرده‌هایش یک انتخاب عالی به حساب آمده و کار را برای جولان دادن دیگر گوشی های هوشمند سخت می‌کند.

اگر نگاهی به این دستگاه هوشمند بیاندازیم، قابلیت‌های موجود از جمله دوربین‌های سه گانه با ظرفیت ۴۸ مگاپیکسل، اسکنر اثر انگشت و در بخش سخت افزار اسنپدراگون ۸۵۵ با این طراحی ظریف و زیبا، تهدیدی حسابی برای دیگر رقابت کنندگان محسوب می‌شود و برای کسانی که قدرت را در کنار یک سخت افزار خوب مد نظر دارند، گزینه‌ی مناسبی می‌باشد.

در این مطلب قصد داریم آشنایی سریع و کاملی با Mi 9 پرچمدار شیائومی پیدا کنیم.

مشخصات کلیدی می ۹ شیائومی

معرفی ۲۰۱۹، فوریه
وضعیت موجود. عرضه شده در مارس ۲۰۱۹

نمایشگر

نوع AMOLED لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
سایز ۶.۳۹ اینچ (~۸۵.۲% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن ۲۳۴۰ در ‌۱۰۸۰ پیکسل، ۱۹.۵:۹ (~۴۰۳ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۶
– HDR10
– DCI-P3

بدنه

ابعاد ۱۵۷.۵ در ۷۴.۷ در ۷.۶ میلی‌متر
وزن ۱۷۳ گرم
ساخت پشت و جلو از جنس شیشه (گوریلا گلس ۵)، فریم آلومینیومی (سری ۷۰۰۰)
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید ۹.۰ پای
– MIUI 10
تراشه Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 (هفت نانومتری)
پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای (یک هسته‌ی ۲.۸۴ گیگاهرتز Kryo 485 سه هسته‌ی ۲.۴۲ گیگاهرتز Kryo 485 چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتز Kryo 485)
پردازنده گرافیکی Adreno 640

حافظه

درگاه حافظه خیر
حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸ گیگابایت، ۶/۸ گیگابایت رم – نسخه‌ی معمولی
۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم – نسخه‌ی اکسپلورر ادیشن

دوربین

اصلی سه‌گانه: ۴۸ مگاپیکسل (سنسور سونی IMX586، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۲ اینچ سایز سنسور، f/1.8) و ۱۶ مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض ۱۳ میلی‌متری، f/2.2) و ۱۲ مگاپیکسل (۱ میکرومتر، لنز تله‌فوتو، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
قابلیت‌ها فلاش دوگانه‌ی LED، HDR، پانوراما
ویدیو ۲۱۶۰p@30/60fps، ۱۰۸۰p@30/120/240fps، ۱۰۸۰p@960fps
سلفی ۲۰ مگاپیکسل (۰.۹ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.0)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، فشارسنج، قطب‌نما
– شارژ سریع باتری ۲۷ وات (کوئیک شارژ ۴)
– شارژ بی‌سیم سریع ۲۰ وات
– پخش‌کننده‌ی MP4/DivX/XviD/WMV/H.265
– پخش‌کننده‌ی MP3/WAV/eAAC+/FLAC
– ویراستار عکس و فیلم
– نمایش‌دهنده‌ی اسناد

شبکه

فناوری GSM / CDMA / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث ۵.۰، A2DP، LE، aptX HD
GPS بله، دو بانده با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، QZSS
NFC بله
رادیو خیر
USB ۲.۰، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، OTG

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، آبی آسمانی، بنفش
محدوده قیمت ۴۲۰ یورو

نمایشگر تمام صفحه با رنگ بندی خاص

با طراحی شیفته کننده‌ای که قاب پشتی این گوشی دارد و وجود بافت‌های رنگی متفاوت با طراحی نانو که در آن به کار گرفته شده، ظاهر زیبایی را به این گوشی هوشمند هدیه کرده است. قاب پشتی می ۹ با وجود ساختار سه بعدی و حساسی که دارد توسط گوریلا گلس ۵ محافظت شده است و در برابر خط و خش‌ها مقاوت لازم را خواهد داشت.

دوربین گوشی نیز توسط یاقوت کبود پوشیده شده است تا این لنزهای سه گانه به آسانی در مقابلت ضربات از بین نروند و مقاومت بالایی نسب به خط و خش خواهند دارند و آسیب رساندن به آن‌ها چندان کار ساده‌ای نمی‌باشد‌. قاب جلویی گوشی که با فناوری SUPER AMOLED طراحی شده است صفحه نمایشی ۶.۳۹ اینچی با وضوح ۱۰۸۰*۲۰۳۴۰ داراست و از HDR10 وDCI-P3  پشتیبانی می‌کند، که نشان می دهند تجربه‌ی کار با این گوشی بسیار چشم نواز خواهد بود و حس خوبی را به شما القا می‌کند. در نتیجه می‌توانیم از این دستگاه هوشمند انتظار یک صفحه نمایش با وضوح و کیفیت بالا داشته باشیم.

قاب جلویی گوشی نیز از گوریلا گلس ۶ برخوردار است که نشان می‌دهد صفحه نمایش می ۹ نیز در برابر ضرباتی که بر آن وارد می‌شوند مقاومت بالایی نشان خواهد داد. طراحی بدنه‌ی گوشی نیز از ظرافت خاصی برخوردار می‌باشد و با در دست گرفتن آن متوجه کیفیت پرمیوم و کیفیت بالای ساخت آن خواهید شد و تجربه‌ی کار کردن با گوشی را برایتان لذت بخش تر می‌کند‌. پنل جلویی که توسط سامسونگ ساخته شده است باعث شده که صفحه نمایش بخش اعظمی از گوشی یا به بیانی ۹۰.۷ درصد از آن را پوشش دهد ، و همانطور که در بازار جهانی مشاهده می‌کنید در طراحی‌های امروزی امری بسیار مهم بوده و علاقه‌مندان توجه خود را به گوشی‌های تمام صفحه و بدون بارهای سیاه اطراف، بیشتر نشان داده‌اند.

نسل جدید این سری متاسفانه به دلیل وجود ناچ کوچکی که دارد شامل قابلیت اسکنر چهره‌ی سه بعدی نمی‌باشد ولی اسکنر اثر انگشت قوی موجود باعث شده‌است که عدم وجود اسکنر چهره‌ی سه بعدی آنقدر هم به چشم نیاید. این اسکنر اثر انگشت سرعت بالاتری نسبت به نسل‌های قبلی خود دارد و ۲۵ درصد افزایش داشته است که موجب می‌شود استفاده کنندگان با سرعت بیشتری بتوانند قفل دستگاه هوشمند خود را باز کنند و نگران امنیت گوشیشان نباشند‌.

اسنپدراگون ۸۵۵، پردازش هر چیزی را امکان پذیر می‌کند

حال می رسیم به بحث شیرین سخت افزار. گوشی هوشمند شیائومی می ۹ حاوی چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ می‌باشد که بسیار قدرتمند به شمار ‌می‌رود. این چیپست که توسط TSMC با فناوری ۷ نانومتری ساخته شده است، در‌کنار رم‌ ۶ گیگابایتی این دستگاه( در بعضی از سری‌ها ۸ گیگابایت)، تجربه‌ای خوب برای علاقه‌مندان به ارمغان خواهد آورد و پردازش‎های لازم را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

شیائومی با توسعه‌ی تکنولوژی Game Turbo و بهینه سازی نرم افزار و سخت افزار موجب شده است که تجربه‎ی بازی‌ها نرم تر و بهتر باشند و با استفاده از این تکنولوژی برای پیش بینی صحنه‌های بعدی بازی‌ها، می‌تواند پردازش‌های سنگین را با اختصاص دادن منابع سیستم راحت تر کند تا بازی‌های سنگین به آسانی اجرا شوند و استفاده کننده در حین تجربه‌ی گیم‌ها و کار با این دستگاه هوشمند با لگ و اختلالات سخت افزاری برخورد نخواهد کرد.

از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توانیم به حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، اندروید ۹.۰ پای و رابط کاربری MIUI 10  اشاره کنیم که در کنار یک سیستم ناوبری به روز برای این دستگاه هوشمند تعبیه شده‌اند و پکیجی تکمیل و متناسب برای بازار تکنولوژی جهان امروز، به حساب می‌آیند.

اولین گوشی دنیا با شارژ بی سیم ۲۰ وات

شیائومی می ۹ اولین گوشی هوشمند دنیا است که دارای شارژر بی‌سیم ۲۰ واتی می‌باشد که قادر است دستگاه شما را در مدت یک ساعت و نیم به طور کامل شارژ کند که در میان رقبای خود گزینه‌ی بسیار مهمی محسوب می‌شود به این دلیل که دیگر گوشی‌های هوشمند موجود نهایت از شارژرهای بی‌سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کنند و هیچکدام حاوی شارژر ۲۰ واتی نمی باشند.

شارژر معمولی و سیمی شیائومی سرعتی ۲۷ واتی داشته و از فناوری شارژ سریع یا همان Quick charge 4+ ساپورت می‌کند. این دستگاه هوشمند حاوی باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری می‌باشد که به علت مصرف پایینی که چیپست SD855  دارد برای مصارف روزانه کافی خواهد بود و تسک‌ها و وظایف روزمره‌اش را با وجود نرم افزارهای بهینه شده و نمایشگر سوپر آمولد به خوبی انجام می‌دهد.

با دوربین سه گانه ۴۸ مگاپیکسلی، هیچ سوژه ای را از دست ندهید

شیائومی می‌۹ از دوربین‌های سه گانه ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار است که از سنسورهای IMX586 شرکت سونی بهره می‌برد، با وجود این اوصاف می توان گفت که این گوشی هوشمند توانایی عکس برداری با کیفیت و جزئیات بسیار بالایی را خواهد داشت و می‌توان تصویربرداری‌هایی زیبا با دوربین‌های قدرتمند آن انجام داد.

می‌۹ از حسگر۱۶ مگاپیکسلی با لنز عریض و ۱۲ مگاپیکسل برای تله فوتو بهره می برد که باعث شده‌اند این دستگاه قابلیت عکس برداری با زوم دو مرحله‌‌ای اپتیکال را داشته باشد و تصویر برداری را با وجود این امکانات راحت تر و جذاب تر خواهد کرد. برای فیلم برداری نیز می‌توانید ویدیوهای خود را با کیفیت ۴k و ۶۰‌ فریم بر ثانیه ثبت کنید که به نوبه‌ی خود بسیار ستودنی است. همچنین برای دوست داران تصویر برداری آهسته این گوشی هوشمند توانایی فیلم‌برداری صحنه آهسته با وضوح ۱۰۸۰P و نرخ فریم ۹۶۰ را دارد.

برای آن دسته از اشخاصی که علاقه مند به سلفی هستند و نسبت به عکس‌هایی که می‌گیرند حساسیت دارند، لازم است بگوییم که می ۹ حاوی لنز جلویی ۲۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۰.۹ میکرومتری و لنزf/2.0  می‌باشد‌ و‌با قابلیت پشتیبانی از فناوری HDR و هوش مصنوعی قدرتمند، سلفی‌هایی با کیفیت و جزئیات بالا را ثبت خواهد کرد. در مقیاس کلی و با توجه به وضعیت بازار می‌توانیم بگویم که گوشی می ۹ شرکت شیائومی برای تصویر برداری و فیلم برداری چیزی از رقبای خود کم ندارد و توانایی عکس برداری با وضوح بالا و فیلمبداری با ریت فریم و کیفیت مناسب را داراست.

نتیجه گیری

شرکت شیائومی هر سال نسل جدیدی از گوشی هوشمند پرچمدار خود را معرفی می کند و Mi 9 محصول سال ۲۰۱۹ این کمپانی بوده که به نیمه نخست سال مربوط می شود. اسمارتفونی که دارای مشخصات سخت افزاری بزرگ و طراحی خیره کننده است.

می ۹ تلفن هوشمند معمولی نیست و مشخصه هایی برای آن در نظر گرفته شده که باید تجربه کاربری خوبی با این دیوایس داشت. برند چینی در نظر دارد نسخه های بهتری هم عرضه دارد و می ۹ نیز در واقع نقطه عطفی در میان پرچمداران این برند مطرح است که باید انتظارات بسیاری از آن داشت.


نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا