اخبار تکنولوژی

سری گوشی آیکیو Z9 در سه مدل معرفی شد

در مراسمی که امروز در چین برگزار شد، iQOO از گوشی‌های هوشمند سری آیکیو Z9 رونمایی کرد. این مجموعه شامل Z9، Z9x و Z9 Turbo می‌شود. این گوشی‌ها به عنوان جانشین سری آیکیو Z8 سال گذشته وارد بازار می‌شوند. Z9x نوع پایه است در حالی که Z9 Turbo مدل برتر. در این بین، iQOO Z9 قرار دارد.

آیکیو Z9 دارای صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی AMOLED با وضوح ۱.۵K، حداکثر روشنایی ۴۵۰۰ نیت و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است. با اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر هم همراه است. در همین حال، Z9x دارای یک صفحه نمایش LCD با سایز ۶.۷۲ اینچ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت و وضوح +FHD است.

دوگانه iQOO Z9 دارای یک قاب تخت و یک ماژول دوربین مربعی شکل با گوشه‌های گرد هستند که در iQOO 12 یافت می‌شود. مورد دوم در Z9x کمی متفاوت به نظر می‌رسد. همچنین دارای یک اسکنر اثر انگشت جانبی بوده که در دکمه پاور تعبیه شد. هر دو گوشی دارای گواهی IP64 ضد گرد و غبار و آب هستند.

در قسمت جلو، Z9 و Z9x دارای دوربین دوگانه در عقب هستند. این سیستم شامل یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک لنز عمق ۲ مگاپیکسلی می‎‌شود. مدل نخست دارای یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است در حالی که دومی دارای سنسور ۸ مگاپیکسلی.

آیکیو Z9 از راه رسید

در بخش سخت افزاری، iQOO Z9 به اسنپدراگون ۷ نسل ۳ مجهز شده است، در حالی که Z9x به یک چیپ اسنپدراگون ۶ نسل ۱ مجهز شد. هر دو گوشی تا ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی دارند در حالی که دومی حداکثر ۲۵۶ گیگابایت دارد. این دستگاه‌ها توسط یک باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۸۰ وات و ۴۴ وات در Z9 و Z9x پشتیبانی می‌شوند. از نظر نرم افزاری، دوگانه Z9 بر روی OriginOS 4 مبتنی بر اندروید ۱۴ اجرا می‌شود.

iQOO Z9 از ۱۱۹۹ یوان (۱۶۵ دلار) برای ۸ گیگابایت رم+ ۱۲۸ گیگابایت شروع می‌شود در حالی که قیمت مدل ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایتی بیش از ۱۲۹۹ یوان ( ۱۷۹ دلار) است. مدل ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۱۴۹۹ یوان (۲۰۶ دلار) به فروش می‌رسد. از سوی دیگر، نسخه  ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت و ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایتی آیکیو Z9 با قیمت ۱۴۹۹ یوان (۲۰۶ دلار) قابل تهیه است.

پیکربندی‌های ۱۲ گیگ رم + ۲۵۶ گیگابایتی و ۱۲ گیگ رم + ۵۱۲ گیگابایتی به ترتیب دارای برچسب قیمتی ۱۷۹۹ یوان (۲۴۸ دلار) و ۱۹۹۹ یوان (۲۷۵ دلار) هستند. Z9 دو در رنگ سفید، سبز و مشکی عرضه می‌شود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا