آموزش و ترفند

آموزش: USB OTG و نحوه اتصال آن به دستگاه اندرویدی

امروزه همه ی ما از حافظه و مموری های خارجی در سایز و اندازه های مختلف استفاده می کنیم. و هر روز هم به آن نیاز پیدا می کتیم.
اگر از کاربران گوشی‌های اندروید باشید، حتماً نام USB OTG را شنیده‌اید. این شکل از یو اس بی ها به چند دسته مختلف تقسیم می شوند که برخی از آن‌ها فقط به عنوان یک کابل واسط عمل می‌کنند و می‌توانید با متصل کردن یک سر آن به گوشی و از سر دیگر فلش مموری، در داخل گوشی از محتویات فلش استفاده کنید.
نوع دیگری نیز از USB OTG وجود دارد که دو سره است و یک سر آن دارای یو اس بی معمولی و سر دیگر آن خود OTG است. در حال حاضر گوشی های جدید و پرچمداران شرکت های معتبر دارای پشتیبانی از چنین سیستمی هستند.
بعضی از کاربران اندروید در استفاده از OTG با مشکل مواجه می‌شوند. اغلب این مشکلات مربوط می‌شود به عدم شناسایی آن توسط گوشی!
این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها عدم سازگاری این محصول با گوشی می‌باشد. نسل‌های قدیمی OTG دارای سرعت و عملکرد ضعیفی نسبت به نسل‌های جدید هستند. از طرف دیگر بیشتر این  OTG های قدیمی با گوشی‌های نسل جدید سازگار نیستند.
در انتخاب OTG ها باید دقت لازم را داشته باشید و سعی کنید  محصولات سازگار با گوشی خود را خریداری نمایید. (از نوع یکدست)
حال به استفاده از این ابزار برای گوشی های اندرویدی می پردازیم.
نرم‌افزار‌هایی وجود دارد که با نصب در گوشی‌هایی که از OTG ساپورت نمی‌کنند، می‌توان از آن استفاده کرد. از جمله این نرم‌افزار‌ها “StickMount” می‌باشد.
برای استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید طبق مراحل آموزشی زیر عمل کنید:
ابتدا این نرم‌افزار را از اینجا دانلود و نصب کنید. (نیازمند گوشی روت شده)
۱٫ نرم‌افزار را اجرا کرده و دسترسی روت دهید.
۲٫ USB خود را به کابل OTG متصل کنید.
۳٫ با هشدار زیر مواجه خواهید شد.
USB OTG روی “OK” ضربه بزنید.
اینک USB به گوشی شما متصل شده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.
امیدواریم بتوانید از OTG ها از این پس به خوبی استفاده کنید.

نمایش بیشتر

‫۲ دیدگاه ها

  1. باسلام،ممنون از راهنمایی خوبتان ولی نتوانستم برنامه stick mount را دانلود کنم میگه درکشورشما قابل دسترسی نمیباشد،لطفا راهنمایی بفرمایید

  2. گوشیم کابل otg رو شناسایی میکرد اما الان شناساییی نمیکنه. کابل رو با یه گوشی دیگه امتحان کردم کار کرد. باید چیکار کنم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا