اخبار

آنر از تکنولوژی GPU Turbo رونمایی کرد

انقلابی نو در عرصه بازی‌های موبایلی

 آنر از تکنولوژی GPU Turbo رونمایی کرد

شرکت فناوری هواوی مالک دو برند گوشی‌های هوشمند هواوی و آنر  از تکنولوژی جدیدی رونمایی کرد که تکنولوژی پردازش گرافیکی توربوشارژ نام دارد و وقتی صحبت از بازی‌های موبایلی شود می‌تواند تمام رقبای اندرویدی خود را پشت سر بگذارد.
ژائو مینگ، مدیرکل آنر می‌گوید: این تکنولوژی جدید که به اختصار GPU Turbo (جی پی یو توربو) نامیده می‌شود، قادر است همزمان که مصرف انرژی را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد، کارایی پردازش گرافیکی را تا ۶۰ درصد بهبود ببخشد و به این ترتیب تمام گوشی‌های هوشمند بازار، از جمله آیفون ایکس را در زمینه انواع بازی شکست دهد.
آنر سالهاست که برای رسیدن به این نقطه تلاش کرده و رونمایی از این تکنولوژی در حقیقت انقلابی در صنعت گوشی‌های همراه به شمار می‌رود. این تکنولوژی نخستین‌بار در گوشی Honor Play، یک گوشی مقرون به صرفه برای جوانان و علاقه‌مندان به بازی که نسبت به قیمت گوشی حساس هستند روز چهارشنبه گذشته در پکن عرضه شد.
به گفته ژائو این تکنولوژی از فصل سوم سال در تمامی گوشی‌های آنر و هوآوی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
چین بزرگترین بازار بازی‌های موبایلی در جهان را با بیش از ۶۰۰ میلیون نفر پلیر در اختیار خود دارد و به این ترتیبب بر اساس تحقیقات آژانس نیکو پارتنرز، ۲۵ درصد درآمد جهانی بازی به چین تعلق می‌گیرد.
GPUs یا پردازنده‌های گرافیکی، باعث بروز محدودیت‌های فنی مانند محدودیت فضای ذخیره‌سازی، مصرف انرژی و داغ شدن گوشی در سیستم‌های عامل تلفن همراه می‌شوند و توسعه‌دهندگان گوشی‌های هوشمند را هنگامیکه بحث پردازش گرافیکی پیش می‌آید با مشکل مواجه می‌سازد. تکنولوژی GPU Turbo که توسط برندهای مستقل هوآوی و آنر توسعه یافته است، فناوری‌های پیشرفته و برنامه‌های کاربردی مانند واقعیت افزوده AR و واقعیت مجازی VR را که نیاز به پردازش گرافیکی بالا دارند، پشتیبانی می‌کند.


بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا