اخبار

ابزاری آنلاین برای شنیدن هر دو تلفظ Yanny و Laurel

شنیدن دو تلفظ Yanny و Laurel از یک فایل صوتی توانسته در طول روز‌های گذشته بحث‌های زیادی را مطرح کند. همراه موبایلستان باشید تا با دلیل این موضوع و ابزاری برای شنیدن هر دو صدا آشنا شویم.
حتما شما نیز در طول چند روز گذشته استوری‌ها و پست‌هایی را در اینستاگرام مشاهده کرده‌اید که افراد مختلف تلفظ متفاوتی از یک صدای ثابت می‌شنوند. صدایی  جنجال برانگیز که تنها یک کلمه را تلفظ می‌کند ولی دو تلفظ از آن شنیده می‌شود. Yanny و Laurel دو تلفظی هستند که افراد از یک صدای ثابت می‌شوند.

مطالب مرتبط:

جالب است بدانید که فعلا هیچ پاسخ دقیقی در خصوص اینکه چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد و افراد مختلف صدای متفاوتی را از یک فایل صوتی می‌شنوند ارائه نشده است. حال نیویورک تایمز ابزاری ساده را منتشر کرده که از طریق آن می‌توانید این صدا را در حالت‌های مختلف بشنوید.

برای استفاده از ابزار مذکور، روی این لینک کلیک کنید

Yanny و Laurel
با استفاده از لینک فوق می‌توانید صدای مذکور را در فیلتر‌های فرکانسی متفاوت گوش دهید که در نتیجه آن قادر خواهید بود هر دو تلفظ را از یک صدا بشنوید. گفتنی است که فرکانس پایین باعث می‌شود تلفط Laurel را بشنوید و فرکانس بالا نیز باعث شنیده شدن تلفظ Yanny می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این فایل صوتی از کجا آمده است. فایل مذکور مربوط به تلفظ روباتیک واژه Laurel در وب‌سایت vocabulary.com است که توانسته چنین بحث برانگیز باشد و توجهات بسیاری را به خود جلب کند.
Yanny و Laurel
توضیحات علمی مختلفی نیز این خصوص منتشر شده است که یکی از آن‌ها گستره شنیداری اشخاص مختلف را دلیل این موضوع دانسته است. کیفیت پایین صدای ضبط شده و تفاوت فرکانس تولید شده توسط اسپیکر‌ها و هدفون‌های مختلف نیز می‌توانند دلایل دیگری برای این موضوع جالب باشند. شما چه تلفظی را از این صدا می‌شنوید؟


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا