اخبار

پایان عصر همراه‌های پایین رده اچ‌تی‌سی

پایان عصر همراه‌های پایین رده اچ‌تی‌سی

اچ‌تی‌سی

به نظر می‌رسد که تاریخ برای شرکت اچ‌تی‌سی در حال تکرار شدن است و مسئولان این شرکت پس از یک دوره کامل آزمون‌وخطا دوباره به نقطه‌ای که در سال ۲۰۱۲ به آن رسیده بودند، رسیده‌اند. کمپانی اچ‌تی‌سی که اخیرا به ساخت تلفن‌های ارزان قیمت و رده پایین روی آورده، به‌تازگی اعلام کرده است که این بازار را ترک خواهد کرد.

چیا لین چانگ به‌عنوان رییس بخش تلفن‌های هوشمند اچ‌تی‌سی اعلام کرد که این شرکت ازاین‌پس تلفن رده پایینی را به بازار عرضه نخواهد کرد. بااین‌حال دارندگان این دستگاه‌ها نباید نگران باشند زیرا این غول تایوانی اعلام کرده است که به فروش و پشتیبانی از تلفن‌های رده پایین فعلی خود ادامه خواهد داد و تنها اقدام به طراحی و عرضه محصولات جدید در این رده نخواهد کرد.

چانگ اظهار کرد که رقابت بسیار شدید در بازار یاد شده به‌ویژه با ورود شرکت‌هایی نظیر وان پلاس، هواوی و ویلی فاکس کار را برای اچ‌تی‌سی سخت کرده است. به‌این‌ترتیب اچ‌تی‌سی تصمیم دارد تا ششمین و یا هفتمین دستگاه پرچم‌دار خود را در سال جاری روانه بازار کرده و تمرکز خود را بر روی سوددهی قرار بدهد.

لازم به ذکر است که این اولین باری نیست که شرکت اچ‌تی‌سی چنین تصمیمی را اتخاذ می‌کند. پیش‌ازاین  در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز تصمیمی مشابه را از سوی این شرکت مبنی بر کاهش تولید دستگاه‌های رده پایین و حرکت به‌سوی تولید پرچم‌دارها به‌منظور سوددهی شاهد بودیم. این شرکت به‌تازگی و در سال میلادی جاری تلفن‌های U Ultra و U Play را به بازار معرفی کرده است و شروع فروش آن‌ها نیز از ماه آینده خواهد بود.

شایان‌ذکر است که اچ‌تی‌سی در چند سال اخیر با مشکلات بسیاری روبرو بوده است و حتی عینک واقعیت مجازی وایو نیز نتوانسته است تا انتظارات مسئولان این شرکت را برآورده سازد. به‌این‌ترتیب عجیب نیست مسئولان این کمپانیدر حال تلاش برای بهبود شرایط فعلی هستند ولی تغییر رویکرد به تصمیمی که در سال ۲۰۱۲ نیز اتخاذ شده بوده است می‌تواند تبعاتی مشابه با آن زمان را برای این شرکت به همراه داشته باشد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا