اخبار تکنولوژی

CES 2023: اینتل از پردازنده نسل ۱۳ خود رونمایی کرد

در جدیدترین گزارشی که به دست ما رسیده،‌ شرکت اینتل به انتظار طرفداران پایان داد و از پردازنده‌های نسل ۱۳ خود رونمایی کرد. این پردازنده قرار است عملکرد کلی را بهبود بخشد و در کل افزایش بهره‌وری زیادی داشته باشد. اینتل همچنین از پردازنده‌های سری N خود نیز رونمایی کرد که برای سیستم‌های ضعیف‌تر و به قول معروف Low-End در نظر گرفته شده است.

سری پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل و همچنین سری N قرار است طی ماه‌های آینده برای لپتاپ‌ها و همچنین کامیپوتر‌های شخصی منتشر شوند تا هم کسانی که بودجه زیادی دارند بتوانند بیشترین لذت را ببرند و هم کسانی که بودجه کمی دارند و قصد ندارند تا یک سیستم غول ببندند،‌ عملکرد کلی سیستم خود را با یک بودجه اقتصادی افزایش دهند.

به گفته‌ی اینتل، ستاره‌‌ی لاین‌آپ پردازنده‌های نسل ۱۳ Raptor Lake پردازنده Core i9 13980HX خواهد بود و اینتل قول یک هیولا را به طرفداران و کاربرانش داده است. این پردازنده سر جمع از ۲۴ هسته و سقف سرعتی ۵.۶ گیگاهرتز بهره خواهد برد و همچنین تا سقف ۱۲۸ گیگابایت رم DDR5 و اتصال PCIe 5.0 پشتیبانی خواهد کرد.

سری پردازنده HX برای سری پردازنده‌های Core i9، Corei7 و Corei5 منتشر خواهد شد و برای ۶۰ سری لپتاپ در دسترس قرار خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا