اخبار

اعلام رسمی استفاده از اگزینوس ۹ برای گلکسی اس ۸

اعلام رسمی استفاده از اگزینوس ۹ برای گلکسی اس ۸

اگزینوس

پردازنده کوالکام اسنپ دراگون ۸۳۵ بدون شک هم مورد قبول اکثریت شرکت‌های بزرگ تولید کننده همراه است اما بااین‌حال شرکت سامسونگ پردازنده‌های ساخت خود را کنار نگذاشته و برای تلفن‌های همراه ساخت خود از آن‌ها استفاده می‌کند. سامسونگ گلکسی S8 و سامسونگ گلکسی S8 پلاس نیز به احتمال بسیار قوی از پردازنده‌های روز دنیا بهره خواهند برد اما نوع پردازنده مورد استفاده و شرکت سازنده آن هنوز مشخص نشده است.

در طی روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر استفاده از پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ شرکت کوالکام بر روی این دو پرچم‌دار جدید سامسونگ شنیده می‌شد اما توییت جدید شرکت سامسونگ مبنی بر عرضه پردازنده جدید خود به نام اگزینوس ۹ معادلات را بر هم زد. سامسونگ در این توییت اعلام کرده است که این پردازنده یاد شده به‌زودی روانه بازار خواهد شد و طبیعتا نزدیک‌ترین دستگاه به عرضه گلکسی S8 خواهد بود.

البته سامسونگ معمولا دستگاه‌های خود را به یکی از این دو پردازنده اسنپ دراگون یا اگزینوس مجهز می‌کند. این‌که کدام‌یک از پردازنده‌ها نصیب شما بشود بستگی به کشوری دارد که در آن زندگی می‌کنید. برای مثال مدل‌های مجهز به پردازنده اگزینوس بیشتر در کشورهای آسیایی فروخته می‌شوند و این در حالی است که افراد ساکن در آمریکا نیز مدل‌های مجهز به اسنپ دراگون را دریافت خواهند کرد.

بااین‌حال سامسونگ تلفن‌های همراه گلکسی S6 خود را تنها با پردازنده اگزینوس روانه بازار کرده بود زیرا اسنپ دراگون ۸۱۰ که در آن زمان به‌تازگی عرضه شده بود بیش‌ازحد داغ می‌شد و همین امر نیز موجب می‌شود تا احتمال عدم استفاده از پردازنده‌های اسنپ دراگون توسط این شرکت همچنان وجود داشته باشد.

شایان‌ذکر است که تا زمان اعلام رسمی سامسونگ نمی‌توان از وجود پردازنده‌های شرکت کوالکام بر روی مدل‌های جدید همراه‌های پرچم‌دار سامسونگ اطمینان حاصل نمود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا